BÖLÜM 50

18 5 0
                                    

   Onur'dan...

Sabah uyanır uyanmaz herkes koşuşturmacaya girmişti bile. Bu gün aşiret toplantısı için ağalar gelicekti.
Bizim avluda yapılacak olan toplantı için bir sürü görevli tutmuştum. Annemler yorulmasın diye de atıştırmalıkları dışarıdan almıştım.
Gerçi annemden çok kendini yoracak olan Leyla'ydı. Geldiği ilk günden beri hep mutfakta bize yemek yapıyordu.
Sırf halam ile Bade gelicek diye de bir sürü şey yapmıştı.
Eminim yine kendini yoracaktı ve akşam erkenden yatıcaktı.
Dinlenmesi lazım, daha ameliyat olalı bir buçuk ay olmuştu ve bu hafta düğünümüzün olduğu hafta, zaten yorulacak.

Leyla avluya geldiğinde gözlerini ovalamasından yeni uyandığını anladım. Gerçi saat daha erken.
Yanıma gelip
"Onuur, ne oluyor burda? Bu hazırlıkta ne?"

"Sevgili müstakbel karıcığım, bu gün aşiret toplantısı var. Sizin aşiret ile bizim aşiret toplanıcak"

Gözleri hala kısık bir şekilde kafasını kaldırıp bana baktı, küçük şey...
"Niye ki?"

"Adımız artık o kadar duyuldu ki, aşiret ya ölüm ya berdel diyecek"

Bir anda kocaman açıp
"Ölüm mü? Berdel mi? Hala öyle şeyler kaldı mı?"

Bu haline gülüp
"Kaldı tabi, dedemle Agâh dede anlaşmışlar sadece aşiretin diğer ağalarına açıklayacaklar"
Elini gozlerine siper edip
"Neyi?"

"Berdeli"
Bu sefer elini ağzına koyup
"Berdel mi? Kimle kim peki?"
Omuzlarimi kaldırıp dudak büzdüm.
"Bilmiyorum, bana da demediler. "
Heyecanla ellerini çırpıp
"Ayyy çok heyecanlı, ilk defa bir aşiret toplantısına katılıcam."
Gülüp
"Ne güzel işte, benim sayemizde bunu da yaşadım dersin"
O da benim gibi güldü.
Sonra bir anda duraksadı kafasını bana kaldırdı yine, küçük...
"Onur, hatırlıyor musun? Biz rüyamızda birbirimizin evlendiğini görmüştük"
Dediğinde bende bir şok geçirdim. Leyla benim rüyamda benimle mi evleniyordu.

"Ohaaa! Sen benim rüyamdayken evlendiğin kişi ben miydim?" Dedi şokla.
Bende onun gibi şok içindeydim.

Gülüp
"Karıcım, bence Allah bize mesaj gönderdi, yoksa aynı gece aynı rüyayı birbirimiz için niye görelim ki?"dediğimde koluma vurup
"Heee, Dm mesajı" dediğinde kahkaha attım.
"Yok ilah geldi bize" dedigimde o da güldü.
"Leyla, hadi gel, millet işini yapsın bizde kahvaltı yapalım. Yoksa bu koşuşturmacada aç kalıcaz" dediğimde elini karnına götürüp
"Ayyy eveet! Bende açlıktan uyandım biliyor musun?" Dedi ve hoplaya zıplaya mutfağa doğru gitti.
Çok tatlı onun bu halleri, hele ela gözleri, en ufak harekette dalgalanan kumral saçları, gülünce çıkan küçük gamzesi...

Ayyhhh ben ne diyorum. Allah'ım sen aklıma mukayet ol.

Bende peşinden gidip mutfaktaki masaya kahvaltılıkları koymaya başladım.
O da çay koyup sucuklu ve peynirli yumurta yapıyordu.
Her şey hazır olunca ikimizde oturduk, bir güzel karnımızı doyurduk.
Leyla sandalyeye yaslanmış olmayan göbeğine elini yokup
"Ayy şiştim, çok yedim" dediğinde gülüp
"Ama müstakbel karıcığım dikkat et, bu hafta düğünümüz var, ya gelinliğe girmezse " dediğimde zeytini bana atıp
"Sen beni bir de çiğ köfte yerken gör, bu ne ki. Hem ben yiyip kilo almayanlardanım. Asıl sen kendini düşün damat bey. Gömleğinin dügmesi atmasın düğünde" dediğinde kahkaha attım.

Bende çok yemiştim çünkü.

Annem mutfağa girip
"Oooo çifte kumrular da burdalarmış" dediğinde ikimizinde lokması boğazımızda kaldı.
Annem
"Ay helal helal, siz utandınız mı bakım?"
Dediğinde Leyla yine kulakları başta olmak üzere kıpkırmızı olmuştu.
Ben
"Öf anne dalga geçme, hem bu gün aşiret toplanıcak. Dedem dedi berdel yapcaz ama kimle kim demedi. Sen biliyon mu?" Dedim konu değişsin diye.
Annem
"Yok bilmiyorum, bende sizinle beraber ögrenicem"
Ben
"Hmmm, desene sonu sürprizli"
Annem
"Öyle de sizin bu toplantı ne zaman biter?"
Ben
"Öğleden sonra saat bire kalmaz herhalde, neden ki?"
Annem
"E artık düğünümüz var, Leyla'yla alış verişe gidicez"
Leyla
"Alış veriş mi? Aile arasında olmayacak mı? Ne gerek var ki ona?"
Annem
"Tüm aşiret duydu bir kere, İran'dan bile gelen olur. Hem sen benim kızımsın tabi ki kızımla alışverişe gidicem, başka kiminle gideyim, babamla mı?" Dediğinde güldük.
Leyla
"O zaman işimiz çok desenize"
.
.
.
.
Sonunda tüm ağalar toplanmıştı, bizim aileden amcalarım ve dedemin kardeşi, kuzenleri. Agâh dedelerden Agâh dedenin kardeşi ve oğulları, Leyla'nın amcaları,
Ve Agâh dede gelmişlerdi, tabi çevredeki diğer ağaları saymıyorum.

Kaybolan Çicekler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin