"Lepasss !!!!!"
"Liyana tolong jangan macam ni !!"
"Saya hormat anda sebab anda pesakit saya !!"
"Malam itu kamu berbohong depan semua..Tapi kamu lupa bukti CCTV ada dengan saya.."
"Saya cukup jaga nama baik anda dan merahsiakan semua ni..Kenapa kamu masih terus-terusan tidak sedar diri??"ayat Nuqman begitu pedas didengar..Namun tetap seorang Liyana seakan menjadi pekak..Dia mengabaikan setiap ayat Nuqman..
"Saya sayang awak !!!!" jerit Liyana histeria..Dia selalu begitu..Selalu berteriak saat yang diinginkannya tidak dapat dia miliki..Liyana hanya ingin menang sendiri..Tanpa memikirkan perasaan orang sekelilingnya...
"Saya sudah ada kekasih !" ucap Nuqman datar tanpa melihat wajah Liyana
"Hahhh???Apa beza saya dengan dia?? I know you better than she..I love you more than she..Nuqman..!!! kita kenal dah lama..Kenapa orang lain pula bole jadi kekasih mu???"soal Liyana tidak berpuas hati..
"Ini bukan berkaitan dengan siapa duluan kenal atau siapa paling lama kenal..Ini mengenai kenyamanan..Aku lebih selesa dengan bakal isteri aku !!" Nuqman mempertegaskam soal perasaannya..
"Tak...!! Aku tetap nak kahwin dengan kau!!!! Aku akan pastikan kau jadi milik aku !!" Liyana masih berdegil..Namun kedengilannya hanya membuatkan Nuqman semakin tidak menyukainya..
"What her name..Alana Naira right sayang?" tanya Liyana dengan senyum sumbingnya
Mendengar nama kekasih nya keluar dari mulut Liyana membuatkan Nuqman yang selalu kelihatan tenang dan nampak berkarisma menjadi sangat emosi..Nuqman berjalan ke arah Liyana dan mengenggam erat leher Liyana seakan ingin mencekiknya..
"Kau selidik pasal kekasih aku ???! Apa niat kau hahhhh !!!!" Mata Nuqman memerah dan rahangnya mengeras..Dia kini sedar Liyana bukan wanita yang mudah dikalahkan..Dia sangat berbahaya.
Bukannya takut Liyana malas mendekatkan diri dan saat dia terlihat ada bayang di pontu Nuqman dan tombol pintu seakan diputar..Liyana dengan laju mendakap Nuqman dan membawanya hingga terjatuh diatasnya..Keadaan Liyana saat ini terbaring di sofa hitam yang ada di pejabat Nuqman dan Nuqman berada di atas tubuhnya...
Alana yang berniat ingin menemui Nuqman dan berbincang empat mata dengannya hanya kaku diam berdiri melihat pemandangan yang menyakitkan hati..Pemandangan yang melihatkan Nuqman sedang berada di atas seorang wanita..Wanita sama yang ditangkap khalwat dengannya..Dimana tangan wanita tersebut berada di pinggangnya..Mereka saling merangkul...
Mata bertemu mata...Jelas kekecewaan sahaja yang ada..Satu pihak lagi dipenuhi keterkejutan dan riak rindu yang mendalam..
"Sayangggggg!!!"panggil Nuqman
Namun Alana hanya memekakkan telinga dan terus berlalu keluarga dari ruang kerja Nuqman..Airmatanya tidak berhenti mengalir.."Arghhh kau bodoh Alana..!! Bodoh !!!! Patut kau tak payah pergi sini !!!!!"selaju mungkin Alana berjalan menuju lift
Dia kemudian masuk kedalam lift dan menekan tombol yang tertuju khas ke ruang parking..Baru sahaja pintu lift ingin tertutup dengan laju Nuqman menahannya menggunakan kaki jejang nya..
"Sayang...!!!"panggil Nuqman lalu ikut masuj kedalam lift
"Sayang semua tu bukan macam yang sayang lihat..Abang sumpah tadi tu bukan macam yang sayang fikirkan"Nuqman berusaha menjelaskan namun Alana mengelak untuk mendengar bahkan dia mendekap telinganya menggunakan kedua tapak tangannya...
Nuqman seakan hilang waras..Dengan laju dia menarik tangan Alana dan memegangnya dengan kedua tangannya..Kini mereka saling bertatapan mata..Alana cuba untuk membuang pandangan namun Nuqman berjaya menahan dagu Alana
"Im sorry baby..It was my mistake because i let her do that things.."ucap Nuqman sambil matanya berair..Hal itu berjaya buatkan Alana luluh..Sakit hatinya melihat wajah terluka sang kekasih..Namun Alana tetap berdiam diri kerana masih ada ego yang sebati di hatinya..
"Abang betul-betul tak buat..Abang emosi dia sebut nama sayang..Abang hanya gertal dengan mencekik leher dia..Tapi abang tak tahu dia tarik dan memeluk abang.."Nuqman masih menjelaskn sambil menatap mata sang kekasih yang saat ini menatapnya dengan penuh luka..Mata gadis kecilnya sangat sembap..Walau ditutupi dengn concealer namun masih jelas kelihatan..Dia tahu gadis kecilnya terjejas dengan sangat banyak akan hal ini..
"Dalam pejabat Abanag ada CCTV..You should see it..Tengok apa yang jadi sebenarnya.."pintu lift kemudian terbuka dan dari ucapan terakhir Nuqman berjaya nuatkan Alana pasrah dan mengikutinya ke kereta Nuqman..
Nuqman membawa Alana pergi dari bangunan tempat kerjanya..Meski sepanjang jalan Alana cuma berdiam diri tapi hal ini sudah cukup buat Nuqman..Asalkan Alana sudi memdengar penjelasannya itu sudah lebih dari cukup..
Mereka kemudian sampai di sebuah pantai..Tapi mereka tidak keluar dari kereta..Mereka hanya berada di dalam kereta dan melihat pemandangan pantai..Kemudian Nuqman mengeluarkan telefonnya dan memasangnya dengan hansfree..Dia kemudian memakaikan handsfree tersebut ke telinga Alana..Lalu menekan butang main..
Satu demu sati bait ayat dan ungkapan serta perlakuan di dalam rakaman jelas..Alana melihatnya dengan kusyuk tanpa mengendahkan keadaan laut yang saat ini berombak..Nuqman juga masih setiap menatap Alana..Memerhati setiap riak wajah gadis yang dia sangat rindui..
Setelah selesai Alana mengembalikan telefon dan handsfree Nuqman..Alana tak tahu ingin mengatakan apa..Keyakinannya masih sama..Dia percaya lelaki itu tapi rasa sakit dihatinya tetap ada..
"Alana maafkan abang??" tanya Nuqman
"Kenapa bawa Alana dekat sini?? Tahukam ni tempat apa??" bukannya menjawab,Alana malah menanyakan soala kepada Nuqman..
"Im sorry i have to bring you here..Kalau tak mesti Alana dah turun dari kereta dan taknak dengar abang.."Nuqman lalu memegang jari jemari Alana..
"Jangan risau im here..Abang takkan lepas kan tangan Alana"ucap Nuqman yang tahu akan kelemahan Alana..Sengaja dia membawa gadis itu ke pantai kerana disana sahaja tempat yang akan buatkan Alana mendengar kata dan tak berani meninggalkannya..Bukan Alana tak suka pantai..Dia suka..Sangat suka..Namun ada trauma masa kecil yang buatkan dia takut akan ombak..Bunyi ombak yang kuat membuatkan Alana semakin erat memegang tangan Nuqman..
"Do you trust me baby??"tanya Nuqman
"Hemmm" Alana seakan malas nak menjawab
"Thank baby..Thanks..Abang minta maaf sangat-sangat..Sayang jangan marah lagi ya.."sambil mencium tangan Alana
"Tapi...."Alana terdiam seketika
"Tapi apa??" Nuqman menatap Alana penuh tanda tanya
"I want to see that bitch !! Dia belum kenal siapa Alana kan..Berani dia nak main kotot...Dasarrr!!! And berani abang bawa Alana dekat sini..Tahu sangat kelemahan Alana..Awas ehh jangan ingat Alana ttakkan hukum abang" bebel Alana membuatkan Nuqman tersenyum
"Asal senyum?? Dah puas hidup??" Alana mode marah
"Tak...Tak..Im just happy to see you like this..Ni lah Alana abang..Abang lagi rela dengan Alana marah-marah untuk semua benda tapi please jangan mendiami abang..Abang tak boleh tanpa sayang..I love you very much..You know that right baby??"Nuqman lalu memperlihatkan senyumannya dengan lesung pipit yang merupakan ciri khasnya seorang Nuqman Yusuf..
"Dah..Dah..Tak yah nak senyum sangat..Macam kambing lah.."Alana menahan blushing nya..Pipinya merona saat ini..Sungguh senyum itu adalah senyum kegemarannya sejak dia berumur enam belas tahun...
"Kambing pun kambing lah..Yang penting abang ada sayang..I love you baby girl nya abang" ucap Nuqman bahagia..
"Hemmm"jawab Alana singkat
"Tu je?? Itu je sayang balas..??"
"I love you too abang sayang"jawab Alana berjaya membuat Nuqman tersipu malu..
"Promise me lepas ni cut off minah tu..Boleh??" pinta Alana
"Yes i will" janji Nuqman lalu memeluk Alana..Dia bersyukur sangat akhirnya Alana nya kembali kepada dirinya..
"Thanks sayang..Thanks Alana nya Nuqman..Abang sayang Alana Naira seorang"batin Nuqman sambil memeluk Alana erat
"Kau tunggu Liyana..Kau belum kenal aku sapa..!" batin Alana
YOU ARE READING
Alana Naira (S2 COMPLETED ✅)
Fiksi Umum"A-alana suka abang !!!!!!" ucapnya separuh menjerit Sontak pen yang ada dipegangan Nuqman Yusuf terjatuh entah kemana..Terkejut kerana pernyataan tiba-tiba yang dilakukan oleh Alana Naira yang tak lain dan tak bukan adalah adik sepupu kepada sahaba...