Permintaan tak masuk akal

110 7 0
                                    

"Kau yakin ke??"tanya nya ragu

"Hemm aku nak kau siasat..Semuanya..Daddy aku..Bini baru dia..Dan anak tiri dia tu..Aku yakin daddy aku kahwin senyap-senyap"ucap Alana

"Sebelum tu ni hahh tengok dulu"memberikan sebuah sampul

"Apa ni??" Tanya Alana

"Kau kan suruh aku siasat semua pasal perempuan ni..Dan ni semua apa yang dia buat setahun terakhir ni.."

"Setahun..Cepat juga kau dapat info ni..Padahal aku baru cakap benda ni tiga hari lepas..."ucap Alana

"Alaa kau ingat aku ni apa?? Aku Lady Gee weii..Sebut je nama aku..Semua tahu..Hahhahahh"

"Ishh ya ya ya...Yng terpaling dikenal..Tapi apapun thanks tau..Sejak malam tu smapai hari ni kau selalu bantu aku..Kalau je malam tu kau takde mungkin maruah aku dah tergadai..Kalau je lapan bulan yang lalu aku tak jumpa kau lagi mungkin kita takkan rapat macam sekarang.."ucap Alana mengenang takdir antara dia dan Lady Gee..

Malam dimana Alana diperlecehkan,Lady Gee yang kebetulan baru keluar dari bertemu rakan bisnesnya secara kebetulan menyaksikan Alana dikacau oleh dua samseng jalanan..Dia yang tak suka wanita direndahkan merasa sangat marah hingga menyebabkan kedua lelaki itu kehilangan nyawa di tempat kejadian..

Lady Gee adalah seorang wanita yang sangat aktif di dunia gelap..Kisah hidupnya yang sangat tidak mudah menjadikan dirinya yang dulunya cuma gadis lemah berasal dari kampung menjadi gadis yang sangat kuat bahkan menjadi orang kepercayaan salah seorang mafia terkuat..

Lady Gee sangat dikenali ramai namun tidak semua orang boleh berada di dalam satu circe nya...Dia sangat licik dalam tipu daya pihak musuh dan dia paling pandai dalam bab-bab menemukan orang..Kelincahannya dan kepandaiannya dalam dunia teknologi membuatkan ramai pihak ingin menggunakan khidmatnya untuk mencari orang yang mereka inginkan..

Jika Alana menganggap Lady Gee bertemu dengannya sebab takdir di Amerika,dia silap besar..Ini kerana yang menginginkan Alana dan Lady Gee bertemu adalah Mikail..Balik kepada fakta mengenai keluarga Mikail..Lady Gee merupakan orang kepercayaan kepada Daddy Mikail..Mengetahui fakta Lady Gee yang menyelamatkan Alana membuatkan Mikail berterima kasih dengannya..Mikail juga berharap Lady Gee selalu ada di sisi Alana kerana jika dia sentiasa menjaga Alana saat di Amerika,Mikail akan merasa sedikit lega..Paling tidak kejadian perlecehan tidak akan pernah berlaku lagi...

Siapa sangka hubungan yang dimulai hanya kerana sebatas menuruti perintah dari atasannya berakhir menjadi sebuah hubungan persahabatan antara Alana dan Lady Gee..Dalam diam Alana banyak belajar dengan sahabat barunya itu..Mereka berdua juga banyak berkongsi kisah mengenai apa yang pernah mereka hadapi..Bagi Alana,Lady Gee sama seperti Neya..Orang yang nyaman diajak untuk 'Deep Talk'..Selain belajar mengenai cara menghadapi perkara yang tak terduga,Lady Gee juga mengajar Alana ilmu mempertahankan diri dan cara menggunakan senjata..Itu semua pun diajarkan atas kebenaran dari Mikail..Mikail ingin Alana nya tumbuh membesar jadi seorang gadis yang tidak lemah..

"Liyana terlibat skandal?? Dia ada hubungan dengan suami orang??Wahh Gee ni berita paling bagus..So semua gambar ni belum tersebarkan..Ni pendirive isi apa?? Jangan bilangggg"Alana menatap Lady Gee seakan tak percaya

"Hemm semua rakaman hubungan dia dengan pelbagai jenis dato ada..Ternyata dia tu jadi kegemaran lelaki-lelaki buaya darat juga ehh..Tukar jantan macam tukar baju.."ambh Lady Gee

"Habis tu dia dengan ....." Alana terdiam malas ingin mengungkit nama Nuqman namun fikirannya berkata lain..

"Hubungan dia dengan Nuqman maksud kau??"tanya Lady Gee

"Hemm.."

"Ahh yang tu..Sepanjang setahun aku tak pernah nampak diorang berhubung walau sekali pun..Memang ada banyak kali Liyana tu cuba call Nuqman tapi nombor telefon tu tak aktif..Tapi ku tak pula siasat pasal Nuqman..Asal kau nak tahu ke??"

Alana Naira (S2 COMPLETED ✅)Where stories live. Discover now