"Heiii Nuqmannn!!! Weiii kau dengar tak ni???"suara keras Gee menyedarkan Nuqman
Dengan wajah binggung Nuqman melihat sekeliling..Dirinya kini terbaring di katil pesakit..Kepalanya terasa berat dan dadanya terasa sesak..
"Alana mana?? Alana selamatkan Gee?? TOLONG CAKAP ALANA SELAMAT !!!!!! AKU TAK BOLEH HIDUP TANPA DIA..ALAAANNAAA!!!!!" Nuqman emosi dan sangat ketakutan..Perkataan maaf sang doktor terngiang-ngiang di telinganya..Hatinya memberontak dengan apa yang terjadi..Baru kali ini dia merasa tidak berdaya..
"Eishhh kau ni tenang lah...Tu lah tadi pengsan tak bagitahu...Alana selamat lah"ucap Faiq yang saat ini berdiri di pintu bilik rawatan Nuqman..
"Be-betul ke??Betul kan..Ni betul kan"mata Nuqman berair dan dengan cepat dia mengusap air matanya..Dia langsung ingin berdiri namun ditahan Gee kerana infus nya masih ada..
Melihat arah mata Gee yang memandang infus di tangannya membuatkan Nuqman tanpa berfikir panjang langsung mencabut infus yang telah dipasangkan..
"Isshh aku lah dengan mamat ni boleh stress aku..Orang angau memang macam ni ehh??"tanya Gee kepada Faiq yang turut sama melihat Nuqman keluar dari wad nya begitu sahaja..
"ALANA DIMANA???"suara teriakan Nuqman jelas terdengar dan membuatkan Faiq serta Gee berlari menghampiri nya
"Dekat bilik nombor 102"ucap Faiq
Sesampainya di wad tempat Alana dirawat Nuqman dengan laju memegang tangan sang kekasih yang masih terbaring lemah tidak sedarkan diri..
"Sayang..Bie minta maaf..Bie tak patut tinggalkan sayang sorang-sorang dekat sini..Please wake up baby..I need you"ucap Nuqman sambil mengusap pipi pau Alana namun gadis itu tetap tak sedarkan diri..
"Apa kata doktor??Kenapa dia minta maaf??"tanya Nuqman kepada Gee dan Faiq
"Maaf benda lahanat??"tanya Gee geram
"Tadi kan doktor kata maaf..Aku ingat doktor cakap macam tu sebab Alana tak dapat diselamatkan"ucap Nuqman tanpa rasa bersalah
"Isshhh geram lah aku..Kau je lah jelaskan!"ucap Gee kepada Faiq
"Tadi doktor keluar je kau terus pengsan,kau tau tak??"
"Kitorang berdebar tunggu apa doktor nak cakap kau pula selamba pengsan..Percuma badan besar dada besar tapi kuat pengsan!"ucap Faiq sama geram
"Dah tak memasal kitorang terpaksa urus kau pula..Aisshh leceh betul..Hemm doktor kata Alana dah berjaya lalui masa kritikal dan sekarang kita kena tunggu dalam masa 24 jam untuk tunggu dia sedar..DAN KAU!! JANGAN PENGSAN LAGI!!! AKU NI PENAT NAK URUS DUA ORANG SEKALI!"tambah Faiq dekat sedikit ancaman
"Alhamdulillah.."ucap Nuqman tanpa rasa bersalah dan malu langsung..Tidak peduli dia pengsan atau apa tapi yang penting Alana masih ada..Walaupun ada sedikit rasa lucu di hatinya kerana pengsan sebelum mendengar ucapan doktor yang merawat Alana..
BUGGHHH !!!!!
Satu tumbukan dilayangkan di wajah Nuqman..Baju nya ditarik dan dalam keadaan terkejut emosi Nuqman sedikit menaik
"Uncle kenapa??"ucap Nuqman
"Ni dekat hospital asal uncle buat peragai??"tanya Nuqman dengan nada tinggi
"KAU MEMANG SIAL!!"
"KALAU ANAK AKU NI TAK PILIH KAU DIA TAKKAN MASUK HOSPITAL!! DAN KALAU DIA PILIH FAIQ HIDUP DIA AKAN LAGI SENANG!!"ucap daddy Alana yang penuh emosi..Dia baru mengetahui tentang hal Alana dari Hilman..Hilman sempat menelefonnya dan memarahinya kerana susah dihubungi oleh Nuqman..Hilman menyuruh pak ngah nya agar ada ahli keluarga di sisi Alana sementara Hilman dan kedua orang tuanya menyusul ke Amerika..
YOU ARE READING
Alana Naira (S2 COMPLETED ✅)
Ficción General"A-alana suka abang !!!!!!" ucapnya separuh menjerit Sontak pen yang ada dipegangan Nuqman Yusuf terjatuh entah kemana..Terkejut kerana pernyataan tiba-tiba yang dilakukan oleh Alana Naira yang tak lain dan tak bukan adalah adik sepupu kepada sahaba...