Tanpa berfikir panjang dia menempah tiket terawal untuk kembali ke Malaysia..Sepanjang jalan dia hanya diam beribu bahasa..Tak berkata-kata tapi matanya fokus melihat pesanan terakhir dari sang sahabat..
"Alana diperlecehkan !"
Satu ayat yang membuat dirinya ingin menggila..Sepanjang dia menjaga sang adik bahkan seekor binatang sahaja tidak pernah menyerang..Dia marah..Emosi..Geram..Ingin melampiaskan secepat mungkin..Hatinya gelisah..Sedih..Dan hanya ingin melihat apakah sang adik baik-baik saja..
Pelbagai tanda tanya ada dalam benak fikirannya.. Kenapa semua itu terjadi..?? Kemana semua orang..?? Kenapa adiknya tidak dijaga..?? Siapa yang berani melakukan itu kepada adiknya..??
*****
Keesokkan harinya Nuqman datang lagi ke rumah Hilman..Berharap agar Alana ingin bertemu dengan dirinya..Rasa bersalahnya sangat besar..Kejadian malam itu juga sudah diperjelaskan oleh Nora semuanya..Bagaimana Alana boleh selamat dan apa yang telah terjadi kepada dua lelaki yang melecehkan Alana..Ada sedikit kelegaan bila mendengar sang pelaku telah menerima balasannya..Namun siapa yang menyelamatkan Alana masih kekal misteri..Siapa pun dia Nuqman merasa sangat terhutang nyawa..Jika bukan kerana dia mungkin mahkota Alana telah diregut paksa dan kemungkinan nyawanya juga bakal melayang...Siapa pun orang itu dia bukan hanya menjadi penyelamat bagi Alana..Tetapi juga menjadi penyelamat bagi semua yang menyayanginya...
"Saayaaannggg~~"lirih Nuqman sambil mengetuk pintu bilik Alana..
"Sudah lah bro..Alana perlu masa..Bagi dia masa.."ucap Mikail memujuk agar Nuqman berhenti menganggu Alana
"Tapi semua ni salah aku..Aku tak patut tinggalkan dia sorang diri..Aku tak guna..."lirih Nuqman penuh penyesalan.
"Nuqman Yusuf !!!!!" jerit seseorang yang baru datang..
Semua sontak melihat ke arah pemilik suara yang baru datang..Suara nya jelas didengar semua..
"You tinggalkan I sorang-sorang sebab nak kejar perempuan murahan tu..I masuk hospital sebab you tau tak !!!" tengking Liyana dan daddy Alana juga turut memapah Liyana saat itu..
"Uncle kecewa dekat kamu Nuqman..Kamu kata kamu sayang anak uncle..Kamu akan jaga dia..Ni kenapa jadi macam ni??"ucap Daddy Alana
"Saya memang sayang anak uncle..Saya sayang anak kandung uncle bukan Liyana Amanda..Saya boleh tuntut uncle sebab sudah menipu saya..Uncle tahu tak uncle buat apa??? Uncle daddy Alana..Patut cincin tu jatuh ke tangan Alana..Kenapa uncle manfaatkan keadaan??" Dan kau Liyana ,aku dah bayar bil hospital..Dah hantar kau masa kau tak sedarkan diri.. Sekarang kau nak apa lagi hahhh???" tengking Nuqman dan suaranya jelas didengar oleh semua pihak termasuk Alana yang saat itu sedang berada di balik pintu..
"Uncle memang dah anggap Liyana anak uncle..!! Kamu nak tuntut uncle apa hahh Liyana ni bakal anak tiri uncle..Uncle dah anggap dia sebagai anak kandung..Kau sendiri tak bagitahu nama masa tu..Lagipun Liyana ni apa kurang nya?? Dia anak yang lagi baik berbanding anak sial tu" ucap daddy Alana tanpa menghiraukan sekiranya Alana terdengar atau tak setiap ucapan yang dia ucapkan..Sebegitu besarnya cinta dan sayangnya kepada Liyana sampai dia memburukkan Alana..Makin hancur hati gadis itu mendengar semuanya...
Semakin sesak yang dia rasakan di dada nya semakin kuat Alana memukul-mukul dadanya..Tangis nya tertahan..Dia tidak ingin ada yang mengetahui bahawa dia sedang menangis kerana dia tidak ingin hanya mendapat simpati dari semua orang..
"Lagipun Alana tu dah tak suci..Hahhaha padan muka dia..Semua tu jadi sebab tu karma dia..Suka sangat rebut tunang orang..You still nak dengan perempuan yang tubuh dia dah kena rasa oleh lelaki lain hahh Nuqman???"tanya Liyana seakan dirinya adalah yang tersuci saat ini
YOU ARE READING
Alana Naira (S2 COMPLETED ✅)
Ficção Geral"A-alana suka abang !!!!!!" ucapnya separuh menjerit Sontak pen yang ada dipegangan Nuqman Yusuf terjatuh entah kemana..Terkejut kerana pernyataan tiba-tiba yang dilakukan oleh Alana Naira yang tak lain dan tak bukan adalah adik sepupu kepada sahaba...