Pertemuan Hilman dan Neya

118 6 0
                                    

Kini kehidupan Alana kembali normal..Rutin harian sebagai pelajar dia teruskan tanpa ada seorang pun tahu mengenai kerja sampingannya kecuali Fahmi dan Lady Gee..Fahmi juga telah berhenti dari penyamarannya sebagai seorang pelajar dan dirinya kini giat dengan fail-fail jenayah yamg berlambak di atas mejanya..

Feya pula sudah mulai melupakan semua yang terjadi..Bekas kekasihnya yang telah dipenjarakan kini dia anggap sebagai salah satu pelajaran dalam hidupnya agar tidak mudah untuk mencintai lelaki yang salah lagi..Feya dan Alana juga sering aktif dalam group whatsapp mereka bersama Nora dan Neya..Persahabatan mereka berempat sering dihiasi dengan sifat mereka yang saling berlawanan..Meski berbeza tapi mereka memahami antara stau sama lain..Mereka juga bebas untuk saling membahas topik-topik random di keseharian mereka.

Kini suda genap setahun Nuqman menjadi pensyarah di tempat Alana belajar..Selama itu jugalah Nuqman tidak pernah mengabaikan Alana dan sering berusaha mendapatkan cintanya semula..Meski belum diterima sepenuhnya namun layanan Alana terhadap Nuqman kini semakin lembut walau tak selembut dulu tapi hal ini cukup membuat Nuqman rasa bahagia..

Ting !

Abang Hil : "Neya suka lelaki macam mana?"

Pesanan mesej dari Hilman berjaya buatkan Alana hampir tersedak..Tak dia sangka abangnya akan sangat berterus terang akan hal itu..Biasanya lelaki lain akan membagi ayat bunga-bunga sebelum ke isi penting tapi tidak dengan abangnya yang satu itu..

"Dasar batu" gumam Alana sambil mengelap mulutnya yang tadi sempat kotor..Sejak Hilman tahu akan hubungan Alana dengan Neya, hampir setiap minggu Hilman akan bertanya mengenai Neya..Apa kesukaannya,apa kegemarannya,apa yang Neya suka lakukan saat lapang dan bermacam lagi pertanyaan..

Alana : "Apa barang main tanya terus..Approach je bang..Kan gentle macam tu..Ni tak asyik sibuk je dekat Milan tu..Neya tu sekarang makin lawa tau..Jangan nangis kalau sampai kena sambar orang lain"

Hilman :"Mulut tu nak kena sikat dengam berus dawai??"

Alana : "Hhahahahha...Opss sorry abang..Lagipun abang tu bila nak balik Maaysia??Bukan pak long dah panggil ehh??"

Hilman :" Minggu depan abang balik dan stay terus dekat sana"

Alana : "Wahh serius lah..Mesti mak long akan happy bila dengar berita ni"Alana sedikit teruja

Hilman :"Dah.. Dah..Jangan bagitau dekat mama kang tak memasal ada je lah planning mama tu..Kenalkan dengan anak kawan dia yang itu lah..Anak kawan yang ini lah..Abang tak nak"

Alana : "Sapa suruh tak kahwin-kahwin umur tu tahun ni dah masuk angka kepala tiga tau bang..Dulu kata nak tunggu Neya..Ni Neya dah depan mata lambat lah pula bertindak.."

Hilman : "Cakap orang lebih yang kau tu ada orang nak bukan main jual mahal"

Alana : "Lalalalallala...Apaaa abang kata Alana cantik?? Wahh makasi yaa..hahahhahah" Alana menghantar voice note ke Hilman nampak sangat dia mengelak akan topik perbualan yang Hilmna ungkit..

Alana : "Okeylah bang Alana ada kelas lagi ni..Untuk jenis lelaki yang Neya suka tu abang sendiri kena cari tahu..Tapi kalau dia rasa nyaman dekat abang dia akan jadi versi diri dia yang bodoh dia pun abang akan senang nampak..Hahahahahhha"

Setelah menghantar pesanan terakhir Alana kemudian menyimpan telefonnya di samping meja nya dan mata nya mulai fokus kearah Nuqman yang baru sahaja memasuki kelas mereka..Saat Alana menatap Nuqman,dalam masa yang sama Nuqman juga menatap nya..Mereka bertentang mata sangat lama hingga akhirnya Nuqman mengalihkan pandangan matanya saat salah satu pelajar menegur nya dan bertanya soalan..

*****

Setelah tiga tahun lamanya berada di Milan akhirnya Hilman membuat keputusan untuk kembali ke Malaysia lagi..Dia yang baru sampai dari satu penerbangan panjang lamgsung menuju ke tempat parking kereta..Mencari sosok yamg sangat dia kenal..

Alana Naira (S2 COMPLETED ✅)Where stories live. Discover now