Dua bulan kemudian......
"Abang Mika, Lana minta tolong update apa-apa je hal berkaitan abang Hil dan Neya please...Alana takkan dapat tenang kalau tak dengar khabar dorang.."ucap Alana memohon pada Mikail..
"Hemm jangan risau princess,pergi lah..Nanti dah habis semua dan settle convo,balik lah dekat sini..Jangan lama sangat stay dekat Amerika tu"sambil mengelus kepala Alana
Kalau biasanya Alana akan mengamuk dengan tingkah Mikail namun kali ni Alana hanya diam sahaja..Kejadian yang berlaku kepada Neya merubah banyak hal..Hilman yang kini semakin dingin dan tidak tersentuhkan..Begitu juga Alana yang sering bermurung dan bagai tiada semangat..Mereka berdua merasa kehilangan..
"Seandainya bie boleh teman sayang,mesti bie dah tempah tiket sekali..Sayang okey tak ni??"tanya Nuqman
"Hemm okey..Im okey bie"Alana memalsukan senyumannya agar tidak memberi kerisauan kepada Nuqman..
"Bulan depan bie janji bie pergi sana teman sayang yaa"ucap Nuqman
"Hemm..Thanks bie.."ucap Alana masih dengan senyum palsunya
"Alahaii pasangan romantik ni..Bukan lama pun 1 bulan tu..Bulan depan korang jumpa lagi kan..Dah laa jum kakak ipar kita masuk...Kita dah boleh check in ni.."ucap Miza yang turut sama kembali ke Amerika
"Jagakan Alana untuk abang tau"pesan Nuqman kepada Miza
"Sayang jaga diri..Call bie bila dah sampai"pesannya lagi kepada Alana
"Ye..ye..Miza akan jaga buah hati pengarang jantung abang ni..Jangan risau..Byeeee"ucapnya riang lalu menarik tangan Alana
Nuqman dan Mikail hanya memandang Alana dan Miza meninggalkan mereka..Wajah mereka sangat serius tanpa ada senyum sama sekali..Namun aura mereka jelas terasa..Banyak mata memandang ke arah mereka..Mata-mata wanita yang menyukai lelaki kacak pun turut melilau melihat ke arah Nuqman dan Mikail..
"Bro lepas ni kita terus ke mana?"tanya Nuqman
"Aku akan teman Hil ke tebing tu..Macam biasa.."ucap nya dan Nuqman hanya ber oh sahaja..
Telah menjadi rutin buat Hilman untuk sekadar berdiri di tebing tempat terakhir sebelum Neya hilang dilautan..Hilman menjadikan tempat tersebut ibarat tempatnya dan Neya..Segala keluh kesahnya dia ceritakan disana bagai dia sedang bercerita dengan Neya..Misi untuk menyiasat keberadaan Neya pun masih diteruskan..Tak lupa Hilman menggunakan kuasa viral dengan menyatakan kehilangan Neya dan siapa yang menemukan akan dibayar dengan ganjaran duit yang cukup banyak..Kelemahan dari strategi itu adalah ada yang menelefon hanya sekadar untuk menipu dan mendapatkan ganjaran yang dijanjikan..
Mikail juga turut menyuruh Lady Gee untuk mencari tahu akan keberadaan Neya..Puas wanita itu mencari tahu dengan semua kenalannya namun tiada satu orang pun pernah menemui Neya..Dia juga binggung tapi dia tetap aktif mencari Neya..Meski tidak yakin wanita itu masih hidup atau tidak,Lady Gee tetap tidak pernah berputus asa dalam usaha mencari Neya..
*******
"Puan pusssshhh puan. pusshhh...Sikit lagi ni..Bukaan dah sangat besar ni..Kepala baby juga dah nampak..Teran lagi puann"ucap doktor yang sedang membantu seorang wanita melahirkan..
"Terus teran Lia...Ambik nafas dan teran....Satu...Dua...Tigaa..Pushhhhhh Lia...!!!" Alina membantu di samping wanita tersebut..Wanita yang tanpa sengaja dia kenal kerana wanita itu berada di hospital tanpa ada saudara mara yang menjenguk..Sebagai jururawat,Alina mencuba berkomunikasi dengan wanita malang itu dan untung saja wanita tersebut mahu berkenalan dengan dirinya..Sedikit sebanyak dia mengetahui bahawa nama wanita itu adalah Lia Farhana dan dia merupakan isteri yang kematian suami..Sungguh tragis kisah Lia sehingga membuat Alina hiba..Masih muda namun harus menghadapi hidup yang sulit..Bahkan saat melahirkan tiada sesiapa menemaninya sehingga Alina menawarkan diri untuk menjadi peneman..
YOU ARE READING
Alana Naira (S2 COMPLETED ✅)
Fiksi Umum"A-alana suka abang !!!!!!" ucapnya separuh menjerit Sontak pen yang ada dipegangan Nuqman Yusuf terjatuh entah kemana..Terkejut kerana pernyataan tiba-tiba yang dilakukan oleh Alana Naira yang tak lain dan tak bukan adalah adik sepupu kepada sahaba...