Pavel Krátký čekal na zprávu od Soukupa a chystal se na jejich schůzku. Zdálo se, že Šádek dělá problémy a nasazuje na Ivu. To bylo něco co se muselo vyřešit. Pokorný se s ním dneska ráno měl sejít a pak jim dá informace kdy si to sním budou moc vyřídit. Bylo nad slunce jasnější, že ho musí zabít. Už jim stejně skoro k ničemu nebyl a tak se bez něj obejdou. Přišla mu zpráva a tak vyrazil na schůzku. Vyšel z domu a rozhlédl se po ulici, kde bylo všechno jak má být a ani pouliční osvětlení mu nevadilo. V tuhle hodinu tu bylo jen pár lidí se psy v parku. Vydal se po chodníku a pak se rozhodl přejít k Soukupovu autu. Než se stihl vzpamatovat ležel obličejem k zemi a Soukup byl vytažen z auta a přistál na zemi vedle něj. Snažil se bránit, ale bylo tady moc lidí a nechápal jak se to stalo. Petr sledoval akci zásahovky a cítil zadostiučinění. Během pár vteřin byl Krátký v poutech a spolu se Soukupem leželi na zemi. Viděl jak jim dal Marek znamení a tak společně s Adamem a Zdeňkem vystoupili z auta a vydali se směrem k ostatním. Policisté zatím zvedli oba zatčené do sedu a opřeli je o Soukupovo auto. Petr si všiml jak zděšeně se na něj Krátký podíval, šok vraha byl dokonalý.
Adam sledoval Petra jak se dívá na oba muže. Teď se zadíval na Krátkého a pak ho i oslovil. "Takže jak se říká kdo s čím zachází tím taky schází. Hráli jste dlouho, ale tomu už je konec." "Ty hnusnej odpornej zmetku měl jsi chcípnout u té věznice." Petr ho poslouchal a pak se k překvapení některých zasmál. "Moc pěkný, jste s Ivou jak přes kopírak. Ta říkala to samé, když jsme ji včera zatkli." Pavel se díval na Petra a nechápal co tím myslí. Oni sebrali Ivu a už včera? Jak se tohle všechno mohlo stát, no snad jim Pokorný a ostatní pomůžou. Jenže následují slova Petra ho dokonale odzbrojila. "Jinak nepočítej s tím, že vám dvěma někdo pomůže, naprosto nikdo už vám nezbyl." "To nemůžete, to není pravda." Petr sledoval muže, který se ho pokusil zabít a necítil vůbec nic. Jen prázdnota a zároveň konečně přicházel pocit úlevy. Taky na něj teď promluvil Honza. "Jednotky hlásí stoprocentní úspěch, máme všechny a teď bude čas na prohlídky a taky na výslechy." "No zdá se, že jste skončili úplně všichni jen v celách teď budeme mít dost narváno." Adam položil Petrovi ruku na rameno a usmál se na něj. Konečně byl konec, alespoň s tímhle. Vyšetřování a všechno ostatní ještě zaberou hodiny a dny, ale teď bylo po všem.
Petr seděl opřený o desku svého starého stolu a díval se do bývalé kanceláře Pokorného, která byla přes chodbu. Lidi z inspekce všechno zabalili a odvážely jako důkazy. Bylo zvláštní tu zase být a cítil se trochu ztraceně. Adam mluvil na chodbě s Markem a věděl, že mu dopřávají čas si to všechno srovnat. Bylo mu jasné, že dnešek bude ještě složitý. Teď bylo krátce po sedmé ráno a většina televizí a webů už informovala o obrovské rozsáhlé akci. Byli venku už i záběry jak vedou v poutech Krátkého a Soukupa do budovy policie. Zatím se čekalo na oficiální tiskovou konferenci policejního prezidenta. Všichni spekulovali kolik lidí bylo zatčeno a novináři hlavně po Praze naháněli policisty u prohlídek bytů. Naštěstí na naplánování tohoto dne měli dost času a tak každý věděl co má dělat a jak se zachovat. Všechno šlo podle plánu a za chvíli začnou výslechy. Před chvilkou zahlédl doktora Kříže a už sebou měl i pomoc v podobě spolehlivých kolegů. Teď vešel Adam a opřel se o stůl naproti. "Marek říkal, že v Ostravě už taky mají po všem. Zatkli celkem tři lidi a zabavili varnu pervitinu. Taky tam našli asi deset rohů nosorožců." "No tak alespoň něco a psal mi Břéťa, že je na cestě do Prahy s Ivou. Říkal, že se jí rád zbaví a jinak naší kolegové jsou pořád ještě v šoku. Zatím jim řekl jen kratší verzi a slíbil, že pak jim všechno povíme." Petr věděl, že jim pak všem dluží pivo v hospodě.
Po další půl hodině se tu objevil Milan a sháněl se po kávě. Adam mu ji šel nalít. "No tak všechno je jak má být. Jinak Břéťa je teď dole a předává Ivu. Je z ní fakt dost slušný uzlíček nervů a pořád se dožaduje dohody." Petr se na něj šokovaně podíval. "No ty kráso ta má fakt dost. Nechápu jak si může myslet, že by jí tu dohodu vůbec někdo nabídl." "No to mi povídej, žádný polda jí nedostane, ale ona je strachy bez sebe. Mám pocit, že vůbec nepočítala s tím, že by je mohli chytit." "No když se na to podíváš racionálně, tak stačilo pár milimetrů a opravdu se na to všechno nepřišlo." Milan přikývl a věděl, že má Petr pravdu. Byla tu opravdu jen shoda mnoha náhod, že tehdy v noci přežil a mohl rozjet tohle pátrání. Teď je taky vyrušil Mirek. "Tak Ivy manžel už zpívá a udává úplně všechny. Taky už jsou tu lidi z ředitelství pro mezinárodní policejní spolupráci, protože začal pouštět jména svých kontaktů po Evropě." "No takže nakonec to bude všechno propojené díky pašování zvířat a snad pomůžeme i jiným jednotkám. Každopádně o to už se postará interpol." "Máš pravdu, protože tohle je napříč Evropou a tam musí zvířata pasovat ze zámoří." Adam poslouchal všechno tohle a byl rád, že tu může být pro Petra jako jeho opora. Petr se podíval na Adama a oba věděli, že je čeká dlouhý den, ale všechno zvládnou a hlavně věděl, že teď jsou všichni a hlavně Lenka v bezpečí. Psal jí v pravidelných intervalech, ale zároveň by jí teď nejradši měl ve svém náručí.
ČTEŠ
Skleněná princezna
Cerita PendekPokračování povídky Skleněný král Lenka Hrušková si užívá život a současnou situaci doma. Po tom co loni ukončila školu a začala naplno pracovat v rodinné sklárně je její život na té správné cestě. Největší štěstí jí přináší její bratr, protože mom...