24. BÖLÜM: ELVEDA 💫

11 1 0
                                    


🎶Elveda Deme bana (Ercan Demirel)🎶

Yıllar Önce

"Vay canına! Harika oldu. Efsun bunu görünce bayılacak." Burcu Hakan'ın kuzeni için yaptıklarına bozulan sinirini belli etmemeye çalışarak gülümsedi. Kıskançlık, zehrini çoktan kalbinden beynine pompalamaya başlamıştı. Arkadaşı ve platoniği olan bu yakışıklı çocuğun Efsun'la ilgilenmesi, ona böylesi bir sürprizi hazırlamak için günlerce çalışması deli olunmayacak gibi değildi. Artık sabır taşı çatlama noktasına gelmiş, ruhu kine bulanıp cehennem zebanileri gibi siyahının ağırlığıyla bedenine sığmayıp taşmaya başlamıştı.

Çocukluğundan bu yana kuzenini kıskanmadığı gün sayısı sınırlıydı. Efsun şöyle güzel bir kız, şöyle tatlı, böyle başarı... Şakacı, çekici, güler yüzlü... İnsanların dili bir türlü susmak nedir bilmemiş, Burcu'nun akan kanını bile Efsun'un methine düşman edecek kadar aşırıya gitmişti. Efsun suratlarına tükürse onda bile bir sevimlilik arayacak, ellerinden gelse Tanrının sağ koltuğunu bile bu kimsesiz, sakar kıza ayıracaklardı. Onlara göre Burcu hep suratsızdı. Efsun pamuk gibi bembeyazken Burcu kazan dibi gibi kapkaraydı. Görücüler hep Efsun'a gelirdi. Erkekler hep Efsun'u isterdi. Efsun Efsun Efsun...Bu insanların Efsun'dan başka bildiği bir şey yoktu. Yaptığı sakarlıklarla her şeyi berbat ederdi, insanlar bunu bile görmezden gelmeyi marifet saymıştı. Sünepe, kimsesiz bir kızın bu kadar göz önünde olması sinirlerini bozuyordu.

Neşe, kareli mavi okul eteğini savurarak sınıfa girdi ve işaret parmağıyla 'sus' işareti yaptı. "Geliyor. Metin ışıkları kapa. 3 dediğimde 'Sürpriiiiiiz!' Diye bağıracağız. Oyunbozanlık yok!" Burcu "Hıh!"diye yüzünü sallandırırken Hakan içi içine sığmaz bir vaziyette son hazırlıkları kontrol ediyordu. Efsun okulda kendisi için hazırlanan partiden habersiz sınıfa girdiğinde koyu renk perdelerin çekilmesiyle kapkaranlık bir ortama giriş yaptı. Gözlerini ovup onu şaşırtan dostlarına hayretle baktı. Dudakları heyecanla aralandı. Karanlığa ilk girdiğinde ürkmüştü. Demir saçma sapan davranmaya başladığından beri bu his sık olmaya başlamıştı. Her yerde takip edildiğini düşünüyor, geceleri kabuslar görerek uyanıyordu. Yine aynı korkuyu kalbinden kovmaya çalıştı. 

"Şu mutluluğa bak!"dedi Neşe Efsun'u boğacakmış gibi heyecanla kucaklarken. "Teşekkür ederim. Bu kadar kısa zamanda nasıl organize edebildin?" Neşe utangaç utangaç kenarda gizlenen Hakan'ı bir adım atarak yanına çekti. "Her şeyi Hakan planladı. On numara parti hazırladı vallahi. Değil mi Hako?" Hakan utangaç bakışlar attı. Söz konusu Efsun olduğunda dili damağına yapışıyor, kuracağı tüm sözler zihninin derinliklerine kaçışıyordu. Yeşil gözleri heyecandan dolu dolu oldu.

"Önemli değil. Hep birlikte hazırladık. Sonuçta biz arkadaşız." Son sözünü titrek bir sesle, gergince söylemişti. Efsun, "Evet, arkadaşız!"diye onayladı. Neşe ise kokmuş balık gibi göz devirmişti. Bu saçma arkadaşlık meselesini kimse yemediği halde Hakan nasıl böyleymiş gibi davranabiliyordu bunun açıklamasını yapmak zordu.

Neşe öne çıkıp "Arkadaşlığınıza daha sonra devam edin."diye geyiği sonlandırdı. "Şimdi dilek tutma zamanı!" Efsun çevresinde ıslık çalan arkadaşlarının önünde coşkusunu dizginleyerek gözlerini kapadı ve çok başarılı bir modacı olmayı diledi. Bir gün birilerinin çizimlerini fark etmesini istiyordu. Yarışmalara katılacak, aldığı harika eğitimle en güzel kostümleri ve kıyafetleri insanlara sunacaktı. Dilekleri de duaları da en çok bu düşünce etrafında şekilleniyordu.

Sınıf arkadaşları alkış tufanı patlatırken kendisine hazırlanan 18 mumu hevesle üfledi. Arkadaşları tebriklerini sıralayıp onu samimiyetle kucakladı. Gözleri mutluluktan ışıl ışıl olmuştu. Kızaran yanakları elmacık kemiklerini daha da ortaya çıkarmıştı. Neşe pastadan  küçük bir çatal alıp Efsun'un ağzına alkışlar eşliğinde tıkıştırdı. Aynı çatalla Hakan'a da büyükçe bir lokma ısmarlamıştı. Limonata kadehleri havalara dikilirken harika bir müzik partiye renk kattı. Efsun arkadaşlarına katılıp bir kaç kıvrak hareketle eğlenmeye çalışsa da zihnini sapığı haline gelen Demir'den uzaklaştıramıyordu.

YILDIZLARIN MELODİSİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin