NEVADA-TAN

28 1 0
                                    


Anime karakterine dönüşen bir katil

Internet kullanımının günümüzdeki kadar aktif olmadığı zamanlarda Japonya'nın Nagazaki şehrinde korkunç bir trajedi yaşandı. Atom bombasından bahsetmiyorum, nerdeyse yarım asırdan uzun bir zaman ilerisine gidiyoruz ve 2004 yılına geli- yoruz. O sene Nagazaki'nin Sasebo şehrinde tüyleri diken diken eden bir olay gerçekleşti.

1 Haziran tarihinde Okuba İlkokulunda o gün görevli olan öğretmenlerden biri 6. sınıf öğrencilerinden iki kişinin yerinde olmadığını fark etti. Diğer öğrenciler öğle yemeği için hazırlık yaparken o anda sınıfta olmaları gereken iki kız öğrenci ise hiç- bir yerde bulunamamıştı ve o gün iki ailenin hayatını sonsuza kadar değiştirecek bir olay yaşanmak üzereydi. Bu olay ilk kez Japonya sınırlarından çıkıp adını tüm dünyaya duyuracaktı. Öğ- retmen kızlardan birini buldu ancak karşılaştığı manzara karşı- sında ufak bir şok yaşadı. Natsumi'nin üstü tamamen kanla kap- lıydı, elinde de bir maket bıçağı vardı. Paniğe kapılan öğretmen ne olduğunu öğrenmeye çalıştı. Kızın kendisini yaraladığını veya başına bir şey geldiğini düşünse de küçük kızın ağzından çıkanlar aslında çok daha büyük bir kâbusun başlangıcının ha- bercisiydi, Natsumi üzerindeki ve ellerindeki kanın kendisine ait olmadığını söylemişti.

Natsumi Tsuji ve Satomi Mitarai aynı sınıfta okuyan ve bilindiği kadarıyla oldukça yakın iki arkadaştı. 2004 sene- si internetin ve sosyal med- yanın bu kadar hayatımızda olmadığı yıllardı. İnternet üzerindeki iletişim, ge- nelde forumlar ve me- sajlaşma grupları üze- rinden yapılıyordu. Id- dialara göre kızlardan Satomi, Natsumi hakkında forumlarda birkaç çirkin şey söylemiş ve onunla dalga geçmişti.

Biliyorsunuz ki çocuk- lar her daim tartışır, kavga eder, birbirileriyle dalga ge- çerler ve bir süre sonra bunlar unutur gider, ancak Natsumi için işler böyle gitmiyordu. Küçük kız, arkadaşının yaptığı bu saygı- sız hareketleri pek de kaldıramamıştı. Natsumi ertesi sabah ev- den çıktığında okul çantasının içindekiler sadece kitap, defter ve atıştırmalıklardan ibaret değildi. Ailesinden gizli bir maket bıçağı da almıştı ve çantasına saklamıştı. Kızlar okula gittiğinde her şey öğlene kadar normal seyrinde devam etmişti, öğlen ise ikisi bir- den ortadan kaybolmuştu.

Natsumi, Satomi'nin yanına gelerek onunla bir şey konuşmak istediğini söyledi ve Satomi'yi boş bir sınıfa gelmesi konusunda ikna etti. Ardından maket bıçağını çıkartıp sınıf arkadaşını pek çok yerinden bıçakladı ve boğazını kesti. Sonrasında sınıfa dö- nerek öğretmeninin yanına gitti ve kanlı eliyle koridoru işaret etti. Öğretmeni korku içinde o tarafa doğru ilerlemişti. Genç

kadın boş sınıfın önüne geldiğinde korkunç gerçekle yüzleşti. Satomi yerde yüzüstü uzanıyordu ve her taraf kanla kaplıydı. O anda tüm okul alarma geçti ama ne öğretmenlerin ne de sağlık görevlilerinin yapacağı hiçbir şey yoktu, genç kız aldığı darbeler ve kan kaybı nedeniyle orada hayatını kaybetmişti.

Polis geldikten sonra okul yönetimiyle iletişim kurmuş ve Natsumi'yi götürmüştü. İlk başta bunun bir kaza ya da başka bir şey olabileceğinden şüphelenildi. Kimse 11 yaşındaki bir kızın sı- nıf arkadaşını soğukkanlı bir şekilde öldüreceğine ihtimal vermi- yordu, ancak ortada bir hata yoktu, genç öğrenci kendisini yanlış da ifade etmemişti, bu bir cinayetti ve Sasebo'da pek cinayet iş- lenmezdi, hele bu yaştaki öğrenciler arasında böyle bir şey olduğu hiç duyulmamıştı.

Okuldakiler Satomi'nin babasını arayıp acı haberi verdiler. Acılar içindeki adam hemen okula gelmişti. Satomi'nin babası eşini birkaç yıl önce kanserden kaybetmiş ve üç çocuğuna hem annelik hem de babalık yapan biriydi. Söylediğine göre en bü- yük kızı zavallı Satomi ile arası da çok iyiydi. Satomi'nin babası bu durumun üstesinden gelemedi ve cenazeden sonra verdiği bir röportajda Satomi olmadan bir hayat hayal edemediğini söyledi.

İlk etapta yaşından dolayı Natsumi'nin ismi medyaya verilmedi. Bu aslında Japonya'da o dönemler reşit olmayan kişilerle ilgili geçerli olan bir yasaydı. Kendisinden basında "girl A" diye bahsedildi, ancak sonraki zamanlarda Natsumi'nin çi- zimlerini gösteren bir haber kanalı Natsumi'nin sayfanın altında bulunan imzasını kapatmayı unuttu ve bu noktadan sonra Nat sumi Tsuji ismi Japonya'da yayılmaya başladı.

Natsumi, sorgusu esnasında yaptığı şeyden pişman old ğunu defalarca dile getirmişti. İlk gün hiçbir şey yememiş memiş ve tamamen dış dünyaya kendisini kapatmıştı. Olay detayları hakkında da bilgi vermeyi belli bir süre reddetm ti. Sonradan yapılan tetkiklerin ardından küçük kızda bazı
psikolojik rahatsızlıklar tespit edilmişti. Hemen cinayette olduğu gibi... Ancak bunların hiçbiri affettirecek şeyler değildi. Yetkililerin yaptığı araştırmalar son. rasında küçük kızın kendi yaşı için uygun olmayan cinayet içe rikli bazı yayınları izlediği ya da kitapları okuduğu da ortaya çıkmıştı. yaptıklarını

Bu konuda çok net bir bilgi olmasa da, yaşı çok küçük olduğu için Natsumi cezaevine gönderilmedi. Yaşadığı psikolojik rahat- sızlıklar nedeniyle, genç kız bir çeşit enstitüye gönderildi ve iki yıl kadar orada kaldı. 2008 yılında da söylentilere göre "girl A" yani namı diğer Natsumi kaldığı enstitüden çıktı ve bir süre ev hapsinde kalmasına karar verildi. Sonra da kişisel güvenliğinin sağlanabilmesi ve yeni bir başlangıç yapabilmesi amacıyla 2014 yılında mahkeme kararıyla ismi değiştirilerek gizlendi ve başka bir şehre yerleştirildi.

Fakat hikâye burada bitmiyordu, insanlar seslerini yükselt- meye başladılar ve küçük Satomi için adaletin sağlanamadığını düşündüler, ancak nafile, ne Natsumi'ye ne de başka bir veriye ulaşabildiler. O yıllarda iyice hayatımızın içinde yer almaya baş- layan sosyal medyada, medyada ve basında, yeni ismi bilinmeyen Natsumi'nin nerede olabileceğine dair söylentiler yayıldı. Aynı zamanda kendi isminin yanlışlıkla yayınlanmasının ardından internette Natsumi olduğu tahmin edilen bir kızın fotoğrafı da dolaşmaya başladı.

Kız Natsumi'nin şu anda olması gereken yaştaydı ve üzerinde Nevada üniversitesine ait bir sweatshirt vardı, hatta bir iddiaya ve sonradan ifşalanan birkaç fotoğrafa göre Satomi'yi öldürdüğü sırada da üzerinde Nevada sweatshirt'ü vardı.

Fotoğraf yayılmaya başlayınca 10 sene önce işlenen cinayet ve Natsumi'nin varlığı tekrar gündeme geldi ve ondan sonra insanlar bu kızı Nevada-tan olarak çağırmaya başladılar. Sosyal medyada bir grup insan kendisi için fan hesapları oluşturarak

Nevada-tan'ı bir anime karakteri haline getirdiler. Çizimler tabii ki Japon animelerinin tarzındaydı ve biliyorsunuz en kötü karakterler bile manga ya da animelerde aşırı tatlı ve güzel gözü- kebiliyor. Nevada-tan yani Natsumi de o şekilde gözüküyordu. İnsanlar Natsumi'nin bu kadar genç yaşta böyle soğukkanlı bir cinayet işlemesinden etkilenmiş hatta kimileri kendisine hayran kalmıştı. Olay o kadar büyüdü ki Japonya sınırlarından taştı ve dünyanın birçok yerine yayıldı. Nevada üniversitesi böyle bir olayla anılmak istemediği için Nevada sweatshirt'lerinin sa- tışını yasakladı ki söylediklerine göre Nevada sweatshirt'leri bu olaydan dolayı inanılmaz bir satış patlaması yapmıştı.

Nevada-tan Japonya'nın en tatlı katili olarak anılmaya başla- mıştı. Kendisi bir 'meme' halini almış, sosyal medyada hayranlar kazanmış cosplay' olarak insanlar Nevada-tan kılığına girmiş o şekilde fotoğraflar videolar çekerek hayranlıklarını belli etmişler- di. Bugün hâlâ Nevada-tan'ın yani gerçek adı Natsumi Tsuji olan bu kişinin nerede olduğu bilinmiyor. Natsumi kendisiyle ilgili in- ternette çıkan haberlerden ve fan hesaplarından haberdar mı onu da bilmiyoruz. Belki de bunlar gerçek değil, belki kendisi bir köy- de internet erişimi olmadan sakin bir yaşam sürüyor. Natsumi Tsuji'nin inanılmaz bir zekâya sahip olduğu ve çok yüksek bir IQ'su olduğuna dair birkaç makale de mevcut.

Her şey bir yana, Satomi ne yapmış olursa olsun asla soğuk bir beton yüzeyde boğazı kesilerek ölmeyi haketmiyordu. Bir aile parçalandı ve insanlar tarif edilemeyecek acılar çekti. Geriye ge- leceği çalınmış küçük bir kız çocuğunun anıları kaldı.

■Cosplay: Çeşitli kostümler ve aksesuvarlar kullanılarak anime, manga, film, oyun, kitap ve çeşitli kurgusal karakterlere fanların eğlence amaçlı bürünme-

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin