THE CONJURING SERİSİ KORKU SEANSI-1

6 0 0
                                    

Perron Ailesi

Evlerinin çatısında şeytani bir varlıkla tam 10 yıl yaşamak zorunda kalan ve korkunç şeylerle karşılaşan Perron ailesinin hikâyesi tüylerinizi diken diken edecek.

1917 yılında beş kızıyla birlikte Rhode Island'daki yeni evleri- ne taşınan Roger ve Carolyn Perron kendilerini korkunç bir ge- leceğin beklediğinden henüz habersizlerdi.

Old Arnold Estate olarak bilinen bu çiftlik evi 200 hektarlık devasa bir arazi üzerine 1736 yılında inşa edilmişti. Evin geniş bir bahçesi vardı, içi de çok büyüktü ve herkes için yeterli oda vardı. Ev 14 odalıydı, kısacası beş çocuğu yetiştirmek için muhteşem bir yerdi, ta ki aile korkunç gerçekle ve kendilerini bir türlü rahat bı- rakmayan korkunç bir varlıkla karşılaşana kadar. Aile bu yeni ev için kredilerinden ötürü evden 10 yıl boyunca ayrılamayacakları bir anlaşma imzalamışlardı ve bu 10 yıl boyunca evde asla yalnız olmayacaklardı.

Eve taşındıkları ilk seneler içinde çocuklar evde birçok kez bu dünyaya ait olmayan farklı ruhlarla ya da varlıklarla iletişime geçmiş ve onlarla konuşmaya başlamış hatta çeşitli oyunlar bile oynamışlardı. Bu varlıklar ilk etapta korkutucu değildi, kimseye

herhangi bir zararları yoktu. Roger ve Carolyn çifti de çocukların sadece eğlenceli zaman geçirdiğini varsaymışlar ve bu yaştaki ço cukların hayali arkadaşları olabileceğine inanmışlardı.

Ama ailenin bu varlıkların hiç de iyi niyetli olmadığını an- laması çok uzun sürmedi, belki de yeni bir ziyaretçileri vardı. Evde kapılar kendiliğinden kapanıp açılıyor, cam bardaklar pat- hyor, çerçeveler durup dururken yere düşüyordu. Aile özellikle geceleri garip ve açıklayamadıkları sesler duyuyor ve çocukların yatakları korkunç bir şekilde sallanıyordu. Kısacası bu tatlı aile evlerinde korkunç paranormal olaylar yaşamaya başladı.

Bu olaylara belki birden fazla varlık sebep olmuştu ancak içle- rinde bir tanesi gerçekten şeytaniydi ve aileye zarar vermek için or daydı. Filmde de bahsedildiği gibi Bathsheba isminde bu çir- kin ve kötü niyetli varlık anne Carolyn'ın ruhunu ele geçirmek istiyordu. Kısa bir süre içinde Bathsheba Carolyn'e fiziksel olarak da zarar vermeye başladı.

Bir gece yarısı uyanan Carolyn bu korkunç varlığı yatağın başında görmüştü ve iddia ettiğine göre Bathsheba Carolyn'in boğazını var gücüyle sıkarak onu boğmaya çalışmıştı, ayrıca Bathsheba Carolyn'e iğneler batırmış ve tarif edilemeyen acılar çekmesine neden olmuştu.

Bathsheba'nın anneye bu derece bağlı olmasının sebebi onu, ailesini ve çocuklarını kıskanması olarak gösterilir. Buna neden olan şey de Bathsheba'nın geçmişi ve yaşadıklarıdır. Bathshe- ba Herman 1800'lü yılların ortalarında Old Arnold Estate diye bilinen bu evde yaşamış ve genç bir adamla evlendikten son- ra bir çocuk dünyaya getirmiş, ancak etrafta yaşayan insanlar Bathsheba'nın üç çocuğunun daha olduğuna ve hepsinin öldü- ğüne inanmışlardır. Söylentiye göre aslında Bathsheba karan- lık büyülerle uğraşan bir cadıydı ve yaptığı kara büyüler esna- sında çocuklarından birini voodoo büyüsü yani kara büyüyle
öldürdüğü, daha doğrusu çocuğu öldürerek ruhunu şeytana kurban ettiği söylenmişti.

Küçük bir çocuğun Bathsheba'nın gözetimi altında ölmesi üzerine gözler kendisine çevrilmişti. Otopsiler sonucunda çocu ğun omuriliğine batırılan dikiş iğnesiyle öldüğü ispatlanmış, an. cak Bathsheba yapılan soruşturmadan sonra suçsuz bulunmuştu. Bathsheba Perron ailesinin yaşadığı o evde 1885 yılında öl. müş ve söylentiye göre evin arka bahçesindeki bir ağaca kendini asarak intihar etmişti.

The Conjuring filminin afişindeki ağaç ve ip de aslında bura dan gelir.

Aylar içinde Bathsheba'nın uyguladığı işkenceler bitmek tü- kenmek bilmeyince Roger ve Carolyn çifti çareyi doğaüstü olay- lar üzerinde araştırmalar yapan ve seneler içinde binlerce kişiye yardım eden Ed ve Lorraine Warren çiftinden yardım istemekte bulurlar. Çift aileye yardım etmeyi kabul eder, Lorraine eve girer girmez kötü niyetli bu varlığı ve onun evin annesiyle olan bağ- lantısını fark eder.

Filmde Warren çiftinin Carolyn'e bir şeytan çıkarma ayini yaptığı ve zor da olsa başarılı olarak kötü ruhu Carolyn'den ayır- mayı başardığı söylenir, ancak gerçekte çift bir ayin değil seans düzenlemiştir. Bu seans akıl almaz derecede olumsuz gitmiş ve çift karanlık tarafla bir daha kapatamayacakları bir kapı açmış ve zaten evlerinde var olan Bathsheba da dahil olmak üzere, bu varlıkları çok daha kötü bir şekilde sinirlendirerek agresif bir hale getirmiştir. Hatta anlatılanlara göre bu varlıklar çok daha güçlenmiş ve iş içinden çıkılamaz bir hal almıştır. Ardından aile- nin babası Roger, Ed ve Lorraine çiftini evden kovmuştur.

Bu olaydan sonra aile parasal durumlarından ötürü o evde yedi sene daha yaşamak zorunda kalmış, sonrasında Georgia'ya taşınmıştır. Anlatılana göre Bathsheba da dahil olmak üzere o
aileye bağlı olan kötü ruhlar asla Carolyn'ı ve aileyi terk etmemiş, nereye giderlerse gitsinler onlarla birlikte varlıklarını sürdürme- ye devam etmişlerdir.

Ailenin en büyük kızı Andrea bu seansı ve yaşadıkları kor- kunç olayları 2011 yılında çıkardığı House of Darkness House of Light isimli kitapta detaylarıyla anlatmıştır. Ardından 2013 yılın- da James Wan 20 milyon dolar gibi ufak bir bütçeyle filmi çekmiş ve film tüm dünya genelinde hiç tahmin edilmeyen olağanüstü bir başarı yakalayarak 300 milyon doların üzerinde gelir elde et- miştir.

Filmin çekimleri esnasında Lorraine Warren özellikle yapım- cılara yardımcı olmak için orada bulunmuştur. Perron ailesi üye- leri de çekimleri ve hikâyeyi sonuna kadar desteklemiş ve çekim- ler için yapımcılara yardımcı olmuşlardır

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin