SARIKIZ EFSANESİ

3 0 0
                                    

Sarıkız, Ayvacık'ta dünyaya gelen dünyalar güzeli bir bebek. tir. Ancak bir süre sonra annesi hastalanıp ölür ve babası dayana- mayıp kızını da alarak Kazdağları'nın eteğindeki Güre köyünün yakınlarındaki bir köye gelerek yerleşirler.

karadan yıllar geçer, Sarıkız güzel bir genç kız olur. Babası ise yaşlanır ve hep aklında olan hacca gitme fikri iyice kafasında yer eder. Sarıkız da babasını buna teşvik edince adamcağız bir süre sonra yola koyulur. O yıllarda hacca yürüyerek gidilir ve bu da rivayete göre aylar sürer.

Babası hacca gittikten sonra köyün delikanlılarından bazıla 1. Sarıkız'la görüşmek ister. Ancak genç kız hiçbirine yüz ver mez. Onlar da bunu kendilerine yediremez ve dedikodu yayarak Sarıkız'a iftira atıp adını karalamaya çalışırlar.

Babası aylar sonra hacdan dönünce köyde kimsenin yüzüne bakmadığını, kimsenin selamını almadığını fark eder. Komşu- lar Sarıkız'ın kötü yola düştüğünü söylemişlerdir. Babası köyde yaşayabilmesi için namusunu temizlemesi gerektiğini düşünür ancak çok sevdiği kızını öldürmeye kıyamaz. Yanına aldığı iki kazla, kızını, Kazdağı'nın zirvesine götürüp oraya bırakır. Kaz almasının nedeni kızının kazların etinden, sütünden, yumur- tasından yararlanmasını istemesidir. Kazların bir özelliği de
dışarıdan gelen tehlikelere ve yabani hayvanlara karşı bulunduğu ortami sesiyle uyarmasıdır.

Baba sonradan yaptığına çok pişman olur, karısından ona emanet tek kızını dağ başında bırakıp gitmiştir. Kızını da öldü olarak kabul eder ve hiç arayıp sormaz ama yine de kızını dü şünmeyi bir gün bile bırakmaz, ancak iş işten geçmiştir. Rivayete göre aradan yaklaşık 40 yıl geçer, köye gelen birkaç yolcu dağda kendilerine kazları olan sarışın bir kızın yardım ettiğini söylerler.

Bu hikâyeleri dinleyen baba, bunun kendi kızı olabileceğini düşünerek dağın yolunu tutar. Zirveye vardığında, kazların bu- Junduğu duvarlarla çevrili bir alanla karşılaşır. Sarıkız ise babası- ni gördüğüne çok sevinmiştir. Babası namaz kılmak için abdest almak istediğinde ise Sarıkız, babasının eline su döker. Ancak su tuzludur. Sarıkız aceleden yanlışlıkla denizden aldığını söyleyip testisini vadilere doğru uzatır. Yeni doldurduğu suyu babasının eline döker. Babası buz gibi tatlı suyu tadınca kızının erdiğini, erenlere karıştığını anlar. O sırada bir bulut gökyüzünü kaplar ve Sarıkız bir anda ortadan kaybolur.

Adam kızına iftira edildiğini anlar ve köylülere beddua eder. Sarıkız'ın babası üzüntü içinde tepelerde dolaşırken bugün "Baba Tepe" olarak geçen bir yerde hayatını kaybeder.

Hikâyenin daha karanlık bir versiyonunda ise Sarıkız burada göründüğü kadar sevimli değildir. Hikâyenin başı aynıdır, baba köyden uzaklaşınca köyün gençleri genç kızdan yüz bulamaz ve ona iftira atarak, yumurta fırlatırlar. Sarıkız ismi de aslında bura- dan gelmektedir. Baba yine kızını öldürmek ister ama kıyamayıp onu dağın tepesine çıkartıp bırakır. Dönüşte dağın üstüne kara bir bulut çöker ve babasını da yutarak ölümüne sebep olur.

Sarıkız ise yaşadığı bu köyü lanetler, bu lanet köy halkına mu- sallat olur ve köyde yaşanan ürkütücü şeyler, kayıplara karışan- lar, kuraklık, ekinlerin büyümemesi gibi sorunlardan dolayı tüm
haneler yavaş yavaş köyden ayrılır ve sonunda köy halkı köyü tamamen boşaltır.

Kavurmacılar köyü olarak geçen bu yerde şu anda hâlâ bir- kaç hane bulunmaktadır. Yapılan inşaatlar ve yenilenen yapılar nedeniyle ilerleyen yıllarda köy nüfusunun yeniden artacağına inanılıyor.

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin