Doppelgänger oldukça eski bir paranormal tabirdir ve keli- me anlamı yaşayan bireylerin şeytani ruh eşleri olarak geçer. Bir inanışa göre bu dünyada herkesin bir doppelgänger'ı yani kendi benzeri vardır, ancak bir doppelgänger'la karşılaşmak kötü bir alamet olarak algılanır. Bir rivayete göre ise doppelgänger sade- ce sizin yerinize geçmek ve hayatınızı çalmak istediğinde ortaya çıkar. Doppelegänger'ların kötü şöhretleri vardır, kendisinin bir benzerini gören kişiye sanssızlık, uğursuzluk hatta ölüm bile geti- rebileceğine inanılır. Bu yüzden bazı inanışlarda "evil twin" yani şeytani ikiz olarak da adlandırılır.
Tarihte doppelgänger'larla alakalı anlatılan pek çok efsane vardır. İnsanlar yüzyıllar boyunca kendi benzerleriyle olan kar- şılaşmalarını bir sonraki nesillere aktarmış, bazıları ise detayları iletemeden hayatlarını kaybetmişlerdir. Kimi olaylar da oldukça bilinen ünlü insanların ve siyasetçilerin başına gelmiştir.
Eğer size benzeyen birini görürseniz kaçın ve saklanın! 1603 yılında kraliçe I. Elizabeth, bir gün odasına gittiğinde ya- tağında kendisini görmüştür. Rivayete göre Elizabeth gördüğü bu
ikiz formundaki kendi siluetinde çok bitik ve hastadır, oldukça
kötü gözükür. Bu olaydan kısa bir süre sonra Elizabeth hastalanır
ve doppelgänger'ını gördüğü aynı yatakta hayatını kaybeder.
1796 yılında Rus Imparatoriçesi Catherine den Great yani yük Catherine, bir gece uyurken hizmetçilerinden biri tarafından uyandırılır ve taht odasında kendisine tipatıp benzeyen birinin oturduğu söylenir. Yataktan kalkıp tahtın bulunduğu odaya gi den Catherine söylenene göre hayatının şokunu yaşar, çünkü gerçekten tahtta kendisine çok benzeyen biri oturmaktadır. Bu nun bir çeşit aldatmaca olduğunu düşünen Catherine askerlerine hemen o kişiyi vurmalarını söyler ancak doppelgänger'a hiçbir şekilde hiçbir silah tesir etmez. Birkaç hafta içinde Catherine fels geçirir ve hayatını kaybeder.
Tarihteki en bilinen doppelgänger hikâyelerinden biri de bir Amerikan başkanının başına gelmiştir. 1860 yılında Abraham Lincoln bir gün aynaya baktığında aynada bir değil iki yansıma görür, biri kendisidir diğeri ise onun arkasında duran ve hasta gibi görünen daha solgun bir Abraham Lincoln'dur. Bu olaydan kısa bir süre sonra Abraham Lincoln kendisine düzenlenen bir suikast sonucunda kafasından vurularak öldürülür.
Paranormal Hikayeler'in ilk kitabında da detaylı olarak bah- settiğim tarihteki en bilinen doppelgänger vakası ise Emilie Sagee isimli Fransız asıllı öğretmenin başına gelenlerdir. Öyle ki ken- disi okulun farklı yerlerinde eşzamanlı olarak defalarca yüzlerce öğrenci tarafından görülmüştür. İlk olarak sınıfta ders anlatırken Emilie'nin tam arkasında bir başka Emilie daha belirir ve onu taklit etmeye başlar. Aynı şekilde benzer bir olay okul yemekha- nesinde de gerçekleşir.
Bir başka gün genç öğretmen sınıftayken öğrenciler bahçede başka bir Emilie'nin dolaştığına tanık olur ve onu camdan görür- ler. Okulun farklı yerlerinde aynı zamanlı olaylar gerçekleşmeye başlayınca şikâyetler üzerinde Emilie öğretmenlik kariyerinde 20. kez işten çıkartılır. Kendisi çok bilgili, başarılı ve çalışkan bir öğ- retmen olmasına rağmen muhtemelen daha önceki okullarında
da aynı sebepten kovulmuştur. Litvanya'daki bu son okulda ya- şadığı deneyimden sonra ise Emilie bir daha görülmez.
Gerçek bir doppelgänger vakası
Geçtiğimiz sene ağustos ayında Avrupa'da arabasının içinde bir kadının cansız bedeni bulundu. Kadın pek çok kez bıçaklan- mıştı ve yüzü de tanınmaz bir haldeydi. Yine de ailesi kendisi- ni siyah uzun saçlarından ve yüzündeki makyajdan tanımış ve Shahraban adındaki bu kadının kimliğini tespit etmeyi başarmış- tı. Ayrıca araba da Shahraban'nın arabasıydı.
Bulunan ceset otopsi yapılmak için morga kaldırıldı ancak otopsi sonucunda aileyi bir sürpriz bekliyordu. Bu kişi Shahra- ban eğildi. Ceset Khadidja isimli başka bir kadına, bir güzellik influencerina aitti.
Peki Khadidja isimli kadın Shahraban isimli bu kadının arabasında ne yapıyordu ve neden öldürülmüştü ve hepsinden önemlisi neden birebir ona benziyordu?
Bu garip durum karşısında genişletilen araştırmadan sonra polis Shahraban'ın sosyal medyada bir süredir kendisine benze- yen kişileri aradığını ortaya çıkarttı. Ve ona cevap verip onunla iletişim kuranlardan biri ise Khadidja isimli bu kadındı.
Shahraban ve bir başka arkadaşı Khadidja isimli bu kadınla sosyal medya üzerinden tanışmış ve onu bulup öldürmüşlerdi. Söylentiye göre Shahraban'ın bunu yapmasına neden olan şey, kendi sahte ölümünü planlamak ve bu şekilde ailesinden uzaklaşmaktı. Yani Shahraban internette doppelgänger'ını ara- mış bulmuş ve onu öldürerek yerine geçmek istemişti.
En başta da söylediğim gibi bir doppelgängerla karşılaşmak sa- nırım gerçekten de kötü şans getiriyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
paranormal hikayesi 2 ( ışıl ışık)
Horrorbu kitap paranormal hikayesini 2 kitabı olmayan için wattpad te yazmaya başladım +18 korku, endişe, tedirgin hiss lere hissedersiniz