KAYBOLDUKTAN SONRA GARİP YERLERDE BULUNAN İNSANLAR

3 0 0
                                    

Ryker Webb

Ryker Webb, 3 Haziran 2022 tarihinde ailesinin evinin bah- resinde köpeğiyle oynarken birden ortadan kayboldu. Aile evi Amerika Montana'daydı. Evin yanında sık bir orman ve Bull Lake ismi verilen bir göl de yer alıyordu. Ryker o zaman sade- ce üç yaşındaydı. Ailesi küçük çocuk kaybolduktan hemen sonra polise haber vermemiş, sebebi bilinmeyen bir şekilde iki saat bek- lemeyi tercih etmişti.

Polis bilgilendirildikten sonra Ryker'ı bulmak amacıyla deva- sa bir arama çalışması organize edildi. Birçok görevli polis ekibi ve gönüllü aramaya katıldı, aynı zamanda pek çok drone, arama köpeği ve atv de arama çalışmaları için kullanıldı. Bir yandan da botlar nehir üzerinde arama yapıyordu. Montana hava kuvvetle- ri bile arama çalışmaları için helikopterle destek vermişti. Civar çevredeki tüm evler, küçük kulübeler ve yerleşim yerleri de aran- mıştı.

Ne yazık ki bu aramaların hiçbiri sonuç vermedi ve küçük Ryker hiçbir yerde bulunamadı. Taa ki iki gün sonrasına kadar, ancak bir gariplik vardı. Ryker 48 saat sonra canlı bir şekilde, eyaletin kuzeybatısında yer alan küçük kasabadaki evinden 2 mil
yani neredeyse 3,5 kilometre güneydeki başka bir yerde bulun muştu. Küçük Ryker bulunduğunda ufak bir kulübenin altında saklanmıştı. Ayrıca çocuğun bulunduğu bölge polislerin yaptığı açıklamaya göre dağ aslanlarının ve ayıların yoğun olarak yaşa dığı bir yerdi.

Küçük Ryker bulunduğunda çok korkmuş ve sarsılmış bir haldeydi, aç ve susuzdu. Hemen yakınlardaki bir tıp merkezine götürülen çocuğun ilk etapta sağlık durumunun normal olduğu belirlendi. Ryker görevlilere söylediği kadarıyla ormanda bir yürüyüşe çıkmış, bir süre sonra yorulmuştu. Dediğine göre, dönüş yolunu bulmak için de yola taşlar dizerek bazı ipuçuları bırakmıştı.

Kayıp çocuk bulunmuştu, ailesine kavuşmuştu ve sağlığı ye rindeydi. Buna rağmen yerel birimler davayı kapatmama kara- rı aldı. Çünkü tüm hikâyede yerine oturmayan bir şeyler vardı. Birincisi üç yaşındaki bir çocuk nerdeyse üç buçuk kilometrelik yolu tek başına nasıl yürümüştü? İkincisi geceleri nereye saklan- mıştı ve ormanın içinde ayılardan ve diğer yırtıcı hayvanlardan nasıl kaçmayı başarmıştı? Ve son olarak da ailesi neden kaybolan çocuklarını rapor etmek için tam iki saat beklemeyi tercih etmiş- ki? Polis olası bir ihmalkârlık ihtimaline karşı aileyi incelemeye almaya karar verdi.

Bir başka söylentiye göre küçük Ryker kaybolduktan sonra bulunduğunda üzerinde farklı kıyafetler vardı. Bazı kişiler bulu- nan çocuğun aynı kişi olmadığını savunuyor, bazıları da ailenin de içine olduğu ve gizlenmiş daha ürkütücü bir olayın yaşanmış olabileceği kanaatinde.

Steven Kubacki

Steven Kubacki Michigan Gölü'nün yakınındaki özel bir Hı- ristiyan koleji olan Hop Koleji'nde öğrenci olan ve normal bir hayat süren sıradan bir kişiydi.

Şubat 1978'de Steven tek başına kayak yapmaya gitti ve bir daha eve dönmedi. Bir sonraki gün Steven hâlâ eve gelmeyince kayıp olduğu rapor edildi. Bunun üzerine çok geniş bir arama başlatıldı. Kayağı ve kayak takımları Michigan Gölü'nün kena rında bulundu. Kar üzerinde göle doğru giden ayak izleri görül dü, ancak geriye dönen ayak izleri yoktu. Kurtarma helikopteri bölgenin üzerinde uçarken ayak izlerinin donmuş gölün kena- rında bittiğini bildirdi.

Tamamen buzla kaplı olan gölde hiçbir yer kırık değildi. Steven'a ne olduğu hakkında hiçbir ipucu yoktu. Aynı gün ilerle- yen saatlerde kayakların bulunduğu bölgede Steven'ın sırt çantası da bulundu. Bütün bunların dışında başka hiçbir iz yoktu. Sanki genç adam buhar olup gitmişti. Bunun üzerine arama çalışmaları durduruldu ve bir daha Steven'dan haber alınamadı.

Taa ki 15 ay sonrasına kadar... 15 ay sonra, 5 Mayıs 1979'da bir gün babasının zili çaldı. Gelen kişi, oğlu Steven'dı. Bu herkes üzerinde ufak bir şok yaratmıştı. Steven 15 aydır kayıp olduğunu öğrendiğinde çok şaşırmıştı. Babasına nerede olduğu ve ne oldu- ğu hakkında hiçbir şey hatırlamadığını söyledi.

Steven'ın söylediklerine göre, kayak yaptığı yerden 700 mil yani yaklaşık 1200 kilometre uzakta olan Massachusetts üzerin- de kendisine ait olmayan kıyafetlerle çimlerde uzanır bir şekilde uyanmıştı. Yanında kendisine ait olmayan küçük bir omuz çantası da vardı. İçinde de yine kendisine ait olmayan haritalar bulunu- yordu.

Aynı zamanda Steven uyandığında sanki uzun zamandır ko- şuyormuş gibi hissettiğini de ekledi. Babasının, uyandığı yere 65 kilometre uzaklıkta yaşadığını hatırlamış ve oraya gitmişti. Bütün bunların dışında son 15 aydır nereye gittiği ya da ne olduğu hak- kında başka hatırladığı hiçbir şey yoktu. Dönüşünden sonra hafi- zasında son 15 aya dahil bir hatıra olmadığı için Steven medyayla konuşmayı reddetti, aynı şekilde bir psikologla görüşmeyi de.
Psikolojik bir problemi olmadığı için buna ihtiyacı olmadığını belirtti.

1983 yılında Steven dil bilimi üzerine master yaptı ve son- rasında da psikoloji üzerine doktora yaptı. Bazılarına göre bu kaybolma olayı Steven'ı diğer insanlara yardım etmek için teşvik etmişti.

William Bates

1900'lerde Dr. William Bates New York'ta saygıdeğer ve ünlü bir göz uzmanıydı. Ağustos 1902'de William eşine büyük bir operasyon için şehir dışına gideceğine, bunun çok yüksek ka- zançlı bir iş olduğuna dair bir not bıraktı. Çok acelesi olduğu- nu ve detayları sonra yazacağını da ekledi. Not oldukça tuhaftı, çünkü William zaten varlıklı bir adamdı ve bu para için bu kadar heyecanlanmış olması normal değildi.

William eve asla geri dönmedi, dönmediği gibi notunda yaz- dığı şekilde detayları belirten bir mektup da yollamadı. Bunun üzerine eşi William'ı aramaya başladı. William Masonlar locasın- da önemli bir üyeydi ve eşi Masonlar birliğinden de onu arayıp bulmaları için yardım istedi.

William'ın fotoğrafı dünya çapında dağıtıldı. Kısa bir zaman içerisinde eşi William'ın ilk önce hasta olarak geldiği ve sonrasın- da sağlık memuru olarak Londra'da Charing Cross hastanesinde çalıştığı haberini aldı. William'ın Londra'da lüks içerisine yaşa- masına olanak sağlayabilecek maddi imkânı olmasına rağmen hastanede çalışıyor olması ve daha sağlıksız ve zayıf gözükmesi de oldukça tuhaftı. Bir diğer enteresan olay da eşi Londra'ya gel- diği zaman William'ın onu tanımaması ya da hatırlamamasıydı.

William eşinin Savoy Hotel'de dinlenmesi ve hafızasını ye- nilemesi için kalma teklifini kabul etti. Eşi ise Londra'da kalıp William'ın hafızasının yerine gelmesine yardımcı olmaya ka- rar verdi. William bu esnada eşine önemli bir beyin ameliyatı

olduğuna dair bazı detaylar verdi. İki gün sonra William Savoy Hotel'den çıktı ve tekrar yok oldu. Eşi 1907 yılında vefat edene kadar hem Avrupa'da hem de Amerika'da William'ı aramaya de- vam etti. Ancak kendisini ne yazık ki bulamadı.

1910'da William'ın yakın bir arkadaşı olan Dr. Kelly, Güney Dakota'da William'a rastladı. William ikinci kayboluşundan sonra kendi açtığı göz kliniğinde hekim olarak çalışıyordu. Hâlâ eski hayatını içeren hafızası yerine gelmemişti.

Kelly, New York'a dönmesi ve partner olarak beraber çalış- maları için William'ı ikna etti. Sonrasında William üç kere ev- lendi. İki kere dul kaldı. Sonra da asistanıyla hayatını birleştirdi ve söylenene göre doktor hiçbir zaman eski hafızasını geri kaza- namadı. Ve ilk kayboluşundan sonra başına ne geldiğini de hiç- bir zaman hatırlayamadı.

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin