OIWA'NIN HAYALETİ

8 0 0
                                    

Yotsuya Kaidan

Uzun yıllar önce Japonya'da yaşayan Tamiya lemon adında bir samuray vardı. Kendisinin hizmet edeceği herhangi bir efen- disi olmayan lemon, ailesini geçindirmek için şemsiye yapıp satı- yordu. Samurayın karısı Oiwa isminde çok güzel genç bir kadın- dı. Her ne kadar durumları pek iyi olmasa da Oiwa kocasına çok âşıktı ve ikisinin birlikte çok mutlu olduklarını düşünüyordu.

Genç kadın bir süre sonra hamile kaldı ve bir erkek çocuk dünyaya getirdi. Doğumdan sonra ise hastalandı ve bir türlü iyi- leşemedi. Yine de kadın kocasının ve yeni doğan oğlunun yanın- da olduğu için minnettardı. Günler geçtikçe kocası Oiwa'dan, bir Ronin' olmaktan ve yaşadıkları bu sefil hayattan nefret etmeye başladı.

Bir süre sonra bulundukları yerdeki zengin bir doktorun torunu olan Oume isminde güzel bir kız samuraya âşık oldu. Durumun farkında olan zengin doktor lemon'a gidip kendisi için samuray olarak çalışmasını istedi ancak bir şartı vardı. To- runu Oume ile evlenmesi. İkili baş başa verip samurayın karısı Oiwa'dan kurtulmak için korkunç bir plan yaptılar. Doktor ona tüm hastalıklarını iyileştirecek bir ilaç hazırlayacağını söyledi;

 Doktor ona tüm hastalıklarını iyileştirecek bir ilaç hazırlayacağını söyledi;

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

aslında hazırladığı şey bir zehirdi. Bu zehir, kullanan kişiyi kısa bir süre içinde öldü- rebilirdi.

Tahmin ettikleri gibi zehir Oiwa'yı öldürmedi, onun yüzünde bazı bo- zulmalara neden oldu. İlacı kullanan genç kadının derisinin bir kısmı eridi. Önce gözü düştü, ardından bir gün saçını tararken kafasın- dan bir parça koptu. Yüzünden ve kafa derisinden kan akma- ya başlayan genç kadın bir gariplik olduğunu sezmişti, ne yazık ki çok fakir olduk- ları için evlerinde bir ayna bile bulunmuyordu. Kocası lemon ise karısının günden güne kaybolan güzelliği karşısında ona hakaretler etmeye ve onu aşağılamaya başlamıştı.

Zehir karısını öldürmeyince samuray, hizmetkârını çağırdı ve karısını öldürmesini istedi. Neyse ki hizmetkârı efendisi lemon kadar zalim değildi, zavallı genç kadına acıdığı için ona kocasının hain planlarını anlattı ve yüzüne bakması için bir ayna verdi. De- liye dönen Oiwa çaresizce evdeki kocasına ait olan katanayı alıp kendi boğazını kesti ve son nefesini verirken ağzından çıkan son kelime "lemon" oldu.

Kısa bir süre sonra eve gelen lemon karısını boğazı kesilmiş halde bulduğu için oldukça sevindi. Hemen karısının öldürüldü- ğüne ve hizmetkârının bundan sorumlu olduğuna dair haberler yaydı. Yakalanan hizmetkârı idam edildi, Oiwa ve hizmetkârın naaşları nehirden aşağı atıldı ve akan suyla beraber yok olup gitti.
Hiç vakit kaybetmeyen lemon âşık olduğu Oume ile evlendi. Düğünden sonraki akşam ikili odalarına geçmiş ve sonunda yal nız kalabilmişlerdi. Samuray gelininin yüzündeki tülden peçeyi kaldırdı, peçenin arkasında Oume'nin güzel yüzü yoktu. Onun yerine deforme olmuş korkunç kanlı yüzüyle eski karısı Oiwa karşısında duruyordu ve intikam ateşiyle yanıp tutuşuyordu. He. men bıçağını eline alan samuray gözünün önündeki ölü eski ka- rısının suratına kocaman derin bir kesik attı. Kadın çığlık atarak yere düştü, ancak yere düşen kişi yeni güzel karısı Oume'ydi.

Panik içinde korkuyla kaçan samuray koridorda hayaletvari korkunç bir figürle karşılaştı. Yaşadıkları karşısında şok geçiren adam korkuyla onun da boğazını kesti. Yere düştükten sonra bu kişinin de doktor kayınpederi olduğunu fark etti. Neler yaşadığı- na anlam veremeyen ve ne yapacağını bilemeyen genç samuray, köyünden uzaklaşarak kendisini dağlara vurdu ve tanınmamak için bir mülteci kampına yerleşti. Ancak Oiwa'nın silueti ve lane- ti ona her gün görünmeye devam etti. Sudaki yansımasında onu görüyor, geceleri eski karısının sesini ve gülüşlerini işitiyordu. kendi-

Günler böyle geçerken bir gün lemon dayanamadı ve sini uçurumdan aşağıya bıraktı. Aşağıda akan kuvvetli bir nehir vardı ve bu nehir karısı Oiwa ve hizmetkârının cansız bedenlerini attığı nehirdi. Mülteci kampındaki bazı kişiler ise yanlarında kalan aklını yitirmiş bir adamın uçurumdan aşağı atladığını ve ardından uzun saçlı güzel bir kadının da atlayarak kendisine eşlik ettiğini gördüklerini iddia etmişlerdi.

Yotsuya Kaidan olarak geçen "Oiwa'nın Hayaleti" isimli hikâye Japonya'nın en popüler şehir efsanelerinden biridir ve ül- kede onlarca farklı versiyonu vardır.

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin