VALLECAS DAVASI

6 0 0
                                    


Polis kayıtlarına geçen ilk paranormal vaka

İspanya, Madrid'de ailesiyle beraber yaşayan Estefania Gutierrez Lazaro, paranormal olaylara ilgi duyan genç bir kızdı. Iddialara göre, ailesini ve kardeşlerini, peşindeki şeytani varlık lardan ya da güçlerden korumak için gerçekten korkunç dene yimler yaşamak zorunda kaldı. Deneyimlediği şeyler de kimsenin karşılaşmak istemeyeceği türden. bugün

Bu vaka o kadar ses getirdi ve insanların ilgisini çekti ki, Vero- nica ismiyle beyaz perdeye uyarlandı. Filmde okulda arkadaşıyla birlikte Ouija tahtası kullanarak görünmeyen varlıklarla iletişime geçmeye çalışan genç kızın hikâyesi anlatılıyor. Genç kız yakın zamanda bir motosiklet kazasında hayatını kaybetmiş olan erkek arkadaşıyla temas kurmak istiyor ve bunun için, ölmüş kişilerle ya da doğaüstü varlıklarla iletişim kurulabildiği söylenen, oujia board yani cadı tahtasını kullanıyor.

Okuldaki öğretmenlerden biri de bu arkadaş grubunu görüp kızların yaptıkları seansı bölüyor ve ouija tahtasını kırıyor.

Olayların aslında biraz daha farklı olduğu söyleniyor. Rivaye- te göre gerçekten yaşanan bir olay var, o da seans esnasında, diğer dünyayla iletişime geçilmek istenirken gerçekten tahtanın kırıl- ması. Türkiye'de çok popüler bir oyuncak değil, oyuncak dedim, çünkü yurtdışında aslında ouija tahtaları oyuncak reyonunda ve

oyuncak olarak satılıyor. Ancak bazı paranormal araştırmacılar bu tarz seansların kesinlikle yapılmaması gerektiğini ve kötü honuçlar doğurabileceği inancındalar. Söylenenlere göre bötu tahtasıyla oynarken veya bir çeşit seans gerçekleştirirken bozma- manız gereken çok önemli birkaç kural var, bunlardan biri de çağırdığınız varlığın size musallat olmaması için düzgün bir şe kilde, kurallarına uygun olarak bu varlığı "Goodbye" yani hoşça kal diyerek uğurlamanız ve ouija tahtasını düzgün bir şekilde ka patarak seansı sonlandırmanız.

Seans esnasında ouija tahtasının kırılmasının ise başınıza ge- lebilecek en kötü şeylerden biri olduğu iddia edilir. Çağırdığınız veya iletişim kurmak istediğiniz bu varlık veya varlıkların sonsu- za kadar sizinle kalacağına, size, ailenize veya çevrenizdeki insan- lara musallat olacağına işaret eder. İletişim kurduğunuz bu varlık kötü niyetliyse o zaman Estefania ismindeki genç kızın yaşadık- larını siz de yaşayabilirsiniz. Hatta ve hatta bazı kaynaklarda ya- zanlara göre bir ouija tahtasının kırılması durumunda bugüne kadar o tahta üzerinden iletişime geçilmiş iyi niyetli, kötü niyetli, şeytani ya da masum her türlü varlığın geri geleceği inancı mev- cuttur.

Hikâyemize dönecek olursak, kızların gittiği okul dini bir okuldur ve tahtayı kıran kişi de diğer öğretmenleri gibi bir rahi- bedir. Öyle ki öğretmen gelmeden önce ouija tahtasının içinden bir çeşit duman veya duman benzeri beyaz bir gölge çıktığı ve bu dumanı Estefania ismindeki kızın soluduğu ve onun içine girdiği de etrafındaki diğer kişiler tarafından görülmüş.

Yaşanan bu olaydan sonra genç kızda bazı değişiklikler baş- gösterir. İlk etapta herkes bunun ergenlik döneminden kaynak- -landığını düşünse de ilerleyen günlerde Estefania uykusuzluk çekmeye ve halüsinasyonlar görmeye başlar, art arda nöbetler geçirir.
Estefania çevresindekilere geceleri odasına girip çıkan, yüz olmayan ve bir çeşit pelerin glyen insan İstediklerini var. laklardan bahseder ve onu yanlarına almak anlatır Ebeveyni ise bu yaşananlar karşısında genç kızı tabii ki dokto ra götürmeye karar verir. Yapılan testler ve kontrollerden sonta kızda hiçbir sorun olmadığı ortaya çıkar, en azından biyolojik olarak. Ardından doktorlar genç kızı psikiyatri kliniğine yönlen dirir.

Tarihler ağustos ayını gösterdiğinde genç kız ve ailesi bir daha unutamayacakları bir durumla karşı karşıya kalırlar. Aynı sene. nin ağustos ortasından sonra Estefania, kız kardeşine ve ailesine saldırır, ağzından köpükler çıkar, yani bir çeşit atak geçirir. Ertesi gün ciddi bir kriz daha geçirir ve sonrasında da komaya girer. Genç kızın ailesi panikle Estefania'yı hastaneye götürür, doktor lar tarafından tüm müdahaleler yapılsa da genç kız o gece haya. tını kaybeder. Ölümünün ardından yapılan otopside elle tutulur hiçbir bulguya rastlanamaz ve genç Estefania'nın ölümü kayıtlara "ani ve şüpheli ölüm" olarak geçer.

Olaylar ne yazık ki Estefania'nın ölümünden sonra da durul maz ve ailenin söylediklerine göre kızlarına musallat olan bu şey tani varlıklar bir şekilde onların da hayatlarına müdahil olmaya ve aileyi rahatsız etmeye devam eder.

Annesi, Estefania'nın odasından çığlıklar geldiğini ve özellik- le de geceleri yaşlı bir adamın kahkahalarını duyduğunu iddia eder. Bazı kaynaklarda bu adamın Estefania'nın büyük büyükba- bası olduğu ve tüm bu olaya bir şekilde dahil olduğu da yazılmış. Ailenin evinde kapılar, pencereler, dolap kapakları kendi ba-

şına açılır, eşyalar hareket eder ve camlar kırılır. Hatta bir gece Estefania'nın annesi kendisine birinin dokunduğunu hissettiğini bile söylemiştir. Evde devamlı ısı değişimleri olduğu gözlenmiş. özellikle evin banyosunda bir soğuk hava dalgası olduğu ve ban- yodan alışılagelmedik çığlıklar ve ürpertici bazı fısıltılar ve sesler
geldiği rapor edilmiştir. Bildiğiniz gibi isı değişimleri, birtakım gede ya da evde birtakım doğaüstü olayların olduğuna işaret edi yor olabilir.

En can alıcı olaylardan biri ise 1 Kasım tarihinde gerçekleşir. Estefania'nın oturma odasının duvarında asılı duran fotoğrafı birden alev alır ve fotoğrafın bir kısmı yanar.

Çerçevenin içerisinde kendi kendine yanan fotoğraf haricinde, çerçeve de dahil olmak üzere odada başka hiçbir şeye zarar gelmez. Yani bu varlıklar genç kızı ya da ondan geriye kalanları dahi rahat bırakmaz.

27 Kasım tarihinde aile polisleri aramaya karar verir. Dedektif Jose Negri ve ekibi gece eve geldiklerinde evdekileri evin dışında korkudan titrerken, yağmurun altında sırılsıklam bir vaziyette bulur.

Birkaç polis aileyle konuşurken, dedektif Negri ve diğer iki po- lis evin içine girer. Yaptıkları araştırma sonrasında gördüklerini rapor olarak hazırlayan dedektif ve ekibi, İspanya tarihinde polis kayıtlarına geçen ilk 'paranormal' vakayı kaleme alıp raporlara geçirirler.

Polis ekiplerinin hazırladığı raporda ailenin yaşadığını söy- lediği bazı paranormal ve açıklanamayan olaylar benzeri şeylere yer verilir. Kendi kendine açılan dolap ve gardırop kapakları, ev boşken balkondan gelen birtakım sesler ve fısıltılar, komodinin üzerinde bulunan çamur ve eve girdiklerinde kendi kendine ha- reket eden bir haç gördüklerini yazmışlardır.

Bu olaylar duyulunca polis ekipleri haricinde evi pek çok medyum ve paranormal araştırmacı da ziyaret etmiş, hatta bu ziyaretlerden birinde güçlü bir medyum ailenin büyük büyükba- bası tarafından rahatsız edilmiştir.

Bu medyumlardan bazıları yaptıkları seanslar ve araştırma- lardan sonra Estefania'nın da varlığının ya da ruhunun, hâlâ bu
evde olduğunu ve ailesine karşı bu kötü niyetli varlıkların saldırı larını durdurmaya çalıştığını öne sürmüştür.

Aile bu olanlara daha fazla dayanamayarak kısa bir süre sonra evlerini satıp ayrılmaya karar vermiştir. Yeni gelen ev sahipleri nin ise paranormal bir olayla karşılaştıklarına dair herhangi bir söylenti çıkmamıştır.

Estefania'nın annesi ise durumu en ağır atlatanlardan biri ol. muştur. Hem kızını kaybetmenin verdiği üzüntü hem de evlerin de yaşanan bu açıklanamayan olayların yükü altında ezilen genç kadının taşındıktan sonra uzun süre psikolojik tedavi gördüğü kayıtlara geçmiştir.

Polis memurları tarafından belgelenmiş ilk paranormal olay Vallecas Davası, İspanyol yönetmen Paco Plaza tarafından Vero- nica adıyla sinemaya uyarlanmıştır.

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin