Gülen Yüzün Ürkütücü Hikâyesi
Gülpalde günümüzde gülen yüz sembolünü bilmeyen yoktur. Bir akıllı telefona sahipseniz ya da internet kullanıcısıysanız gün lük hayatımızda da kullanılan en popüler ifadeyi, sarı renk üze rine çizilmiş gülen surat sembolünü bilmiyor olamazsınız diye tahmin ediyorum. Bu emojiyi ya da sembolü biliyor olabilirsiniz ancak orijinal hikâyesini, nasıl ortaya çıktığını ve ardındaki ür- kütücü gerçekleri biliyor musunuz?
Gülen surat olarak bilinen bu ifade, yapılan araştırmalara göre günümüzde beynin en iyi tanıdığı emoji olarak geçmektedir.
Özellikle de sosyal medya- da, internet yazışmalarında sıkça kullanılan sarı renkli gülen yüz emojisinin bey- ni olumlu yönde etkileyip mutlu olmayı sağladığı be- lirtiliyor. 1980'li yılların so- nunda iki nokta üst üste ve bir parantezden oluşan, za- manla sarı renkli gülen yüze dönüşen bu ifadeyi beynin
cok iyi tanıdığı ve gülen insan yüzüne verdiği tepkinin aynısını verdiğine dikkat çekiliyor.Bilinen ilk gülen surat ifadesinin yaklaşık 4 bin yıl kadar önce Türkiye'de, günümüzdeki Gaziantep sınırları içindeki bölgede kullanıldığı ortaya çıkartıldı. Türkiye'nin güneyinde araştırma yapan Türk ve İtalyan arkeologlar, üzerinde gülen surat çizilmiş 4 bin yıllık tarihi bir testi buldular.
Araştırmalara göre bu simgenin yani gülen yüz ifadesinin, bölgenin antik seramik sanatıyla herhangi bir alakası yok. Beya- timsi, kasa ince bir boyun, geniş ve küçük kulpu bulunan bu eser MO 1700'lü yıllarda kullanılmış. Sürahi olduğu tahmin edeser eser bir mezar odasında bulunmuş.
Gülen surat ifadesi ilk olarak kâğıt üzerinde, 1635 yılında Slovakya'da bir dokümanın bitişinde kullanılmış. Bugün popüler kültürden de bildiğimiz, sarı renk üzerine
çizilmiş, bize gülen suratı anımsatan iki nokta ve parantezden oluşan ifade ilk olarak 1963 yılında tasarlandı. O sene Amerika Massachusetts'te bulunan bir sigorta şirketi, şirketin görüntüsü- nü değiştirmek, çalışanlarını biraz da olsa mutlu edebilmek ve motivasyonlarını yükseltmek için bir grafik tasarımcı işe aldı. Firmanın mimari dizaynı çok iç karartıcıydı ve işler de söylene- ne göre pek iyi gitmiyordu. Bu grafik tasarımcının ortamı biraz daha şenlendireceği ve çalışanların hoşuna gidecek işler çıkarta- cağı ümit edildi. Grafik tasarımcının işe başladığında çizdiği ilk şey yuvarlak bir sarı bir şablon üzerine iki nokta ve parantez ben- zeri bir şekildi ve karşımıza smiley face yani gülen surat çıktı.
Firma çalışanları ve yöneticileri bu tasarıma bayıldı sadece 45 dolar ödeyerek bu tasarımı satın aldılar. O günün şartların- da adam bu ifadenin tüm dünya genelinde bu kadar önemli bir hale geleceğini bilseydi sanıyorum ki asla bu kadar ucuza satmaz- dı. Tabii ki tahmin edebileceğiniz gibi o güne kadar hiç kimse
çirilmiş gülen bir surat ifadesi görmemişti. Günümüz şartları dü sünüldüğünde oldukça garip geliyor değil mi?Fırma çalışanları daha sonra bu ifadeyi çeşitli ürünlerin üzeri ne bastırarak kullanmaya başladılar, stickerlar, düğmeler, rozetler ve posterler... Gülen surat ifadesi aslında bir anlamda firmanın sembolü haline geldi, ardından insanlar bu sevimli ifadeyi önem semeye başladılar ve kullanım gün geçtikçe daha da arttı. Birçok firma ve kişi bu gülen surat ifadesini logolarında, ürünlerinde ve hatta sanatçılar albüm kapaklarında bile kullanmaya başladı.
Bu kadar tarih dersi yeter, şimdi gelelim bizim sevdiğimiz tarzda daha ürkütücü konulara. Öncelikle gülen surat cinayetle- rinden bahsetmek istiyorum. Aslında tam olarak kanıtlanmış bir durum mevcut değil, bu birkaç polis memurunun öngördüğü ve savunduğu bir dizi teoriyle ilgili.
Gülen Surat Cinayetleri Teorisi
Amerika Birleşik Devletleri'nde 1990 ve 2010 seneleri ara- sında, 11 farklı eyalette farklı zamanlarda 45 erkek cesedi bu- lundu. Yapılan araştırmalar sonucunda polis olayların bağlan- tılı olmadığını açıkladı. Bu kişilerin hepsinin, bir bar çıkışı ya da sarhoşken geçirdikleri kazalar sonucu öldükleri rapor edildi. Bazıları kaza yapmış bazıları da suda boğulmuştu. New York Po- lis Departmanı'nın emekli dedektifleri ise 45 kişinin ölümünün tesadüf olmadığını iddia ediyorlardı. Çünkü bu ölümleri birbi- riyle ilişkilendiren bir bağlantı vardı, o da gülen surat resimleri. Dedektifler, cinayetler sonrasında olay yerine çizilmiş gülen yüz- ler bulmaya başladılar ve bunun katilin imzası olduğunu iddia ettiler.
Dedektifler Anthony Duarte ve Kevin Gannon, ölümlerin bağlantılı olduğunu düşünerek bazı çalışmalar yapmaya başladı- lar. Olayları birden fazla kişinin gerçekleştirdiği ihtimali üzerin- de bile durdular.
Araştırmayı yürüten Polis memurlarından biri olan Duarte, bu cinayetler ya da kazalar için "If it is a crime, it's just about the perfect one" yani "Bu gerçekten bir suçsa yani cinayetse mükem- mel bir cinayet" yorumunu yaptı. Çünkü çoğu boğulmuş halde bulunan bu cesetlerdeki kanıtları su yok etmişti, ayrıca ortada ta- nık da yoktu. Ölen erkekler genellikle en son bir bar çıkışında ya da bir partide görülmüş kişilerdi.İspatlanmış bir durum olmadığı için bu sadece bir teoriden ibaret olarak kaldı. Adı da Smiley Face Murder Theories yani Gü- len Surat Cinayetleri Teorisi olarak kayıtlara geçti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
paranormal hikayesi 2 ( ışıl ışık)
Horrorbu kitap paranormal hikayesini 2 kitabı olmayan için wattpad te yazmaya başladım +18 korku, endişe, tedirgin hiss lere hissedersiniz