İSTANBUL KESİK BACAK CİNAYETLERİ

9 0 0
                                    

İstanbul'da işlenen bir cinayet vakası aslında cinayet olup olmadığı henüz açıklığa kavuşamamış ve sırrı bugün de hâlâ çözülememiş bir vaka, kesik bacak cinayetleri. Bundan yakla- suk 20 sene önce 2000 ve 2001 yıllarında İstanbul'un sekizaklar yerinde sekiz kesik bacak bulundu. Hepsinin ortak noktası ba- cakların çok profesyonel bir şekilde kesilmiş olmasıydı, sanki bir cerrahın elinden çıkmış gibiydi... Bu kesik bacakların sadece bir tanesinin kimliği belirlenebildi, geri kalanlar hålå gizemini ko-

ruyor. Vatandaşlardan birinin Mısır Çarşısı'nın yakınlarında bir çöp kutusunun içinde bulduğu ilk bacaktan sonra polis ilk etapta bu- nun tek seferlik bir vaka olduğunu düşündü, ama yanılıyordu. Kısa bir süre içinde İstanbul'daki farklı semtlerde sekiz adet ka- dın bacağı bulundu. Bacakların önce kadavradan alınmış olabile- ceği düşünüldü ancak kimlikler bir türlü tespit edilemedi. Ayrıca bacaklar haricinde diğer uzuvlar bulunamadı.

2001 yılı Mart ayında emekli bir polis memuru kızının kay- bolduğuna dair bildirimde bulundu ve kesik bacaklardan birinin bu kişiye ait olduğu ortaya çıktı. Bu kişi Yasemin Durgun adında genç bir kızdı ve 18 yaşındaydı. Kaybolduktan bir gün sonra çan- tası Gümüşsuyu'nda bir parkta, kesik bacağı ise Galata'nın arka
sokaklarında bulundu. Yasemin yedinci kurbandı ve kimliği tes. pit edilebilen ilk ve tek kişi oldu.

Genç kadın en son Fatih tarafındaki postanede canlı ola rak görülmüş, sonrasında kendisinden haber alan ya da gören biri olmamıştı. Tıp öğrencisi olan erkek arkadaşı, yakın çevresi ve arkadaşları sorgulansa da katilin kimliğine dair bir delil bulunamadı.

Bacaklar belirli aralıklarla çeşitli semtlerde bulunuyor, bu kişilerin kim olduklarına ulaşılamıyor ve bedenlerinin geri ka- lanının nerede olduğu tespit edilemiyordu. Bu durum akıllara bir seri katil vakasını getirse de polis konuyu çok dillendirmedi. Bulunan son bacak ise bir erkeğe aitti ve Maltepe'de ortaya çıktı. Bu bulunan son kesik bacaktı ve 20 Temmuz 2001 yılında kesik bacak vakaları son buldu. Aradan 20 yıldan fazla zaman geçmiş olmasına rağmen konu hâlâ açıklığa kavuşamadı.

İstanbul'daki Kesik Bacak Cinayetleri benim de Tünelden Önceki Beyaz Ev serisini yazarken etkilendiğim ve ilham aldığım konulardan biriydi.

paranormal hikayesi 2   ( ışıl ışık) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin