-Van két dolog is, amit használhatunk fegyvernek - mondta Maya - Az egyik az egérfogó. A másik egy paprikaspray.
-Oké, végül is mindkettőt hasznosíthatjuk - bólintottam - Nate, torlaszold el az ajtót, addig állítunk nekik csapdát, meg megkeressük amit Gracék hagytak itt nekünk.
-Oké - felelte, majd az ajtó elé húzta az egyik polcot, ami már ránézésre is nehéznek tűnt. Ahogy odatolta a polcot, kirajzolódtak a karján az izmok.
-Avery! - szólt rám Maya, mire befejeztem Nate bámulását - Koncentrálj!
-Oké, bocsi! Szóval - fújtam ki a levegőt - Hányan vannak? - kérdeztem Nate-et, aki éppen a teljes súlyával a polcra támaszkodott, hogy biztosan ne tudjanak bejönni.
-Ketten - válaszolt.
-Oké, szóval akkor legyen az, hogy egyszerre három csapdát is állítunk, összesen két dolgot használva. Lesz három lehetőségük is csapdába esni.
-És hogy? - kérdezte Maya, miközben egyébként már elkezdtünk keresgélni a helyiségben.
-A két egérfogót lerakjuk a küszöbtől körülbelül egy lépésre a földre - magyaráztam, miközben belenéztem az egyik dobozba. - Az első lehetőség az, hogy bejönnek, és rögtön belépnek az egércsapdába, meglepődnek, és mi könnyedén elhúzunk mellettük. A második opció, hogy bejönnek, de nem lépnek bele a fogóba. Mi lefújjuk őket paprikasprayel, mire ők ösztönösen hátralépnek, egyenes bele az egércsapdába. A legjobb az lenne, ha ez történne, mert így dupla meglepetés érné őket. Viszont van egy harmadik eshetőség is, hogy nem lépnek bele a fogóba, mi lefújjuk őket, viszont nem lépjek hátra. Ettől függetlenül egy ideig nem fognak látni, meg majd csípi a szemüket a spray, szóval simán ki tudunk menni.
-Ez jó terv - bólogatott Maya - De mi van, ha nem válik be?
-A paprikaspray táncsak hatátos lesz.
-De ha mégsem?
-Akkor... - gondolkodtam.
-Majd leütöm őket - szólt közbe Nate.
-Nate leüti őket - ismételtem meg - Na, keresni akarsz, vagy csapdát állítani?
-Inkább az előbbi - felelte.
-Ja, hogy az én ujjamat szakítsa le az egérfogó, mi?
-Hát igen - vonta meg a vállát.
Odamentem Nate-hez, majd odaálltam az küszöbhöz és elléptem tőle egy lépést.
-Igyekezhetnél, mert eléggé be akarnak jönni - szólalt meg Nate, továbbra is a polcra támaszkodva.
-Én is hallom a dörömbölést, képzeld.
-Akkor meg ne méregess nekem itt centikre pontosan, csak ragd le és kész. Még a végén eszükbe jut, hogy van ablak, és betörik.
-Oké, oké, nyugi! Csak át kell gondolnom, hogy melyik az a pont a padlón, ahol ahol a legnagyobb rá az esély, hogy odalépnek.
Végül sikerült leraknom a fogót, éppen azzal egy időben, hogy Maya felkiáltott, hogy megtalálta az,t ami nekünk kellett, szóval mehetünk.
-Oké, akkor ellépek az ajtótól... - mondta, Nate.
Abban a pillanatban, hogy már nem támasztotta a polcot, a két férfi berontott az ajtón. Pont átlépték az egérfogókat.
Szerencsére Maya nem esett kétségbe, hanem előkapta a zsebéből a paprikasprayt, és az arcukba fújta, mire ők felkiáltottak, majd a szemükhöz kaptak.
Lenéztem a földre, és reménykedtem, hogy hátralépnek.
És akkor az egyik újra felkiáltott. Ugyanis belelépett az egérfogóba.
Elmosolyodtam, örülve annak, hogy bevált a tervem.
-Gyere! - ragadta meg Nate a kezemet, majd kihúzott a raktárból.
Odafutottunk az autóhoz, majd rögtön beszálltunk, és el is húztunk onnan, mielőtt még a két férfi magához tért volna.
-Ez durva volt - jegyezte meg Maya.
-Én már kezdem megszokni - vontam meg a vállamat.
-Én már mondhatni élvezem is ezt az üldözősdit - szólalt meg mellettem Nate, miközben vezetett.
-Ugye? Én is. Olyan bénák, hogy az már vicces - mondtam.
-Vagy csak mi vagyunk túl jók.
-Az is lehet.
-Furák vagyok - jegyezte meg Maya - Egyszer még tényleg kinyírnak minket. Mind az ötünket.
-Á, kétlem. Én túl okos vagyok hozzá, Eleanort túl ártatlannak találnák, Cole valamit biztos improvizálna, nálad meg lenne valami, amit fegyvernek használhatsz. Esetleg Nate-nek lenne mitől félnie.
-Hé! Nekem vannak izmaim - kérte ki magának.
-Ezekről beszélsz? - mutattam a karjára - Én csak a nagy egódat látom.
Nate úgy nézett rám, mint aki meg tudna ölni a szemével, mire elvigyorodtam.
-Egyébként - jutott eszembe hirtelen - Mi volt a raktárban? - fordultam hátra Mayához.
-Egy doboz - felelte - Ugyanúgy nézett ki, mint a többi, annyi különbséggel, hogy rá volt írva, hogy G. L. Valószínűleg azért nem találtunk meg könnyen, mert beleolvadt a környezetbe.
-Ja. És most hol van?
-A táskámban.
-Belefért abba a kis táskába? - kerekedett el a szemem.
-Aha. Várj, kiveszem.
Odanyúlt a mellette lévő üléshez a táskájáért, majd kivett belőle egy viszonylag nagy dobozt, ami konkrétan kétszer akkora volt, mint a táskája, szóval nem is értem, hogy hogy rakta bele.
-Maya én kezdem azt hinni, hogy a te táskád olyan, mint Hermione táskája - szólalt meg Nate, amikor Maya odaadta nekem a nagy dobozt. - Az volt olyan, hogy minden is belefért. Egy tolltól kezdve egy tehénig.
-Ja, tényleg - nevettem fel - Te vagy Hermione 2. 0 - értettem egyet.
A doboz kívülről be volt celluxozva, ezért le kellett szednem róla, hogy ki tudjam nyitni. Majd amikor már nem volt rajta egy ragasztószalag sem, levettem a tetejét, hogy megnézzem, ezúttal mit tartogat nekünk G.L.
YOU ARE READING
Ellenségből szövetséges
RomanceAvery Myers nyomozói családban nőtt fel, a felmenői mind kémek és nyomozók voltak. Jelenleg az apjáé az egyik legnagyobb nyomozói vállalat a világon. Viszont van még egy nyomozó család a városban, akikkel mindig is riválisok voltak. Ennek a családna...