"Morning ma"
sapa Danny sambil tangan mengambil sebiji karipap atas meja makan."Morning apa matahari atas kepala dah. Balik lewat la tu semalam"
"Sekali sekala, kalau dah jumpa si Aqmal tu tau tau je la. Lagi tak pusing satu KL ni lagi tu di takkan balik"
Danny mengatur langkah ke hadapan, perhati Is sedang asyik dengan laptop. Muka macam stress.
"Ni kan weekend, rest la. Keje sete kat office la" Danny menyapa lalu ambil tempat duduk di sisi Is.
"Sikit je ni, tapi tulah. Tak boleh nak setel. Tak faham la kenapa tak balance ni"
Danny mendekatkan muka ke laptop. Ditiliknya lalu mengambil laptop dan diletakkan diatas ribanya.
"I kan ada, tanya la. Papa ada. Sia sia tau belajar luar negara kalau menda macam ni i tak tahu" sambil Danny mendabik dada. Is tersenyum sinis.
📄
"Mama"
"Haa ni sorang lagi. Mataharidah nak turun semula, baruu nak bangun. Intai apa? Tak ada breakfast, tunggu lunch nanti"
"Relax la Datin Roslina, cuti cuti kena enjoy. We all tengok movie okay semalam sebab tu tidur lambat"
"Kak Is kau tu tengok movie jugak, elok je bangun awal. Tolong mama, siap makan breakfast sekali"
"Alaaa kak Is lain. Lisa lainn ma"
Datin Roslina menjeling tajam pada anak bongsu nya. Ada je jawapan dia. Tiba tiba loceng rumah berbunyi.
"Siapa pulak datang time macam ni"
Lisa membebel sambil berjalan menuju ke pintu. Sambil berjalan sempat mengintai abangnya dengan Is kat luar taman. Bila buka saja pintu, terus Lisa buat reaction muka annoying.
"Hyee Lisa, Danny ada kan? Excuseeee me"
Farah tanpa dijemput sudah melangkah masuk. Mata melilau mencari Danny.
'Isshh nenek sihir ni'
"Sayanggggg"
Panggilan tersebut membuat kepala Danny dan Is sama sama terangkat dan terus lock ke arah Farah. Is sedikit terkejut. 'Wooo sayang?'
"Sayangg i'm back ! I miss u, jom kita keluar" dengan suara gedik sambil pegang bahu Danny.
"I busy la tengah buat keje ni kan"
"Siapa ni? Hyee i'm Farah, bakal isteri Danny"
'Lahhh aku fikir dia nak hulur tangan salam. Buat muka gedik adalah'
"Ni lah kak Is, kakak kesayangan i" celah Lisa
Farah buat muka tak heran.
'Annoyingnya perempuan ni'
"Danny cepatlah i lapar ni. I tak makan lagi, jom la sayang"
"U tak faham ke ? Tak nampak ke ni?" Nada Danny sedikit naik.
Is dah serabut dengan dua orang ni.
"Danny...tak apa, kita sambung nanti. Pergilah, kesian dia lapar"
Danny mengeluh lalu bangun.
"Tunggu la i siap jap"
Farah menunggu di ruang tamu.
"Siapa tu?"
"Itu nenek sihir, hahahahah" Lisa ketawa
"Ish tak baiklah" sambil menampar peha Lisa
"Hehe, itu dia tu, kawan dari kecik. Dulu jiran kitaorang, so rapat la. Sekolah sekali, masuk u pun sekali. Boleh dikatakan memang membesar bersama lah. Dah besar jadi macam tu lah, declare diri sendiri makwe abang. Tengok haa datang tak ada pun pergi jumpa mama dulu, mesti cari abang dulu. Lisa tak suka la, macam tak ada adab. Sabar je la, minta jauh jadi kakak ipar i"
"Tak baik tau, kalau memang jodoh Danny, haaa sepanjang hidup u kena hadap dia"
"Eyyy memang takla, tengoklah abang pun macam tak excited langsung dia datang. Layan macam terpaksa je.
'Aaaahhhh crush i dah ada makwe!! Gwenchana'
YOU ARE READING
Seorang Gadis
RomanceIssabella seorang gadis yang kematian ibu dan bapa, lalu diambil anak angkat oleh satu keluarga. Pelbagai ujian dan dugaan dihadapi. Namun dirinya sentiasa dikelilingi 4 lelaki, yang mana satu pilihan hati Issabella.