43

69 1 0
                                    

Tengah malam diaorang gerak ke Besut untuk ke Pulau Perhentian. Seronok betul masing masing bila dah sampai di Pulau.

"Yeayy kita tidur 3 orang" ujur Lisa keriangan.

Aileen dan Is mampu ketawa je tengok gelagat Lisa. Dia yang terpaling seronok.

"Is kenapa Arman tiba tiba ajak short trip ni?"

"Entah. Dia saje kut nak habiskan cuti dia. Biasa dia pergi luar negara sorang sorang."

"Dia tak ada girlfriend ke?"

"Tak ada. Asyik berkepit dengan aku je, macam mana nak ada. Nak pergi beli biskut pun ajak aku"

Aileen ketawa. Lisa dengan dunia dia la duk berselfie bagai.

📄

Mereka bertiga turun ke pantai.

"Bilik diorang kat mana? Diaorang lepak dalam bilik je ke?" Soal Is

"Dalam bilik apa, diaorang dah turun awal, pergi snorkeling. Tadi Farid wasap aku"

"Lahh ! Lepas tu kita?"

"Entah, lepak sini je la pandang laut"

"Diaorang saje ni ajak kita, padahal diaorang yang lebih nak main air"

Lisa, Is dan Aileen duduk di atas pasir sambil menikmati permandangan sambil bercerita. Banyak betul gosip keluar.

Sedang asyik bercerita, turun la sekumpulan lelaki dari bot dengan berpakaian baju renang. Baru habis snorkeling. Tak berkelip mata 3 dara tadi memandang.

Seorang meraut wajah yang hensem, seorang menyisir rambut kebelakang dengan jari, uishh hensem mak aiih 5 kumbang. Dengan bentuk body yang mantap, mana tak terkelu 3 dara tadi.

"Wow !" Kedengaran suara Lisa.

5 kumbang berjalan mendekati 3 dara lalu duduk di hadapan mereka.

"Pandang apa sampai tak berkelip tu?" Soal Haris

3 dara tadi menggaru kepala sambil tersengih.

"Eh pergi snorkeling tak ajak?! Habistu kitaorang datang sini nak buat apa je?" Soal Is

"Bukan tak ajak, korang tak yah la, bahaya"

"Amboi amboii bahaya pulak dia kata. Tak apalah duk sini pun seronok cuci mata"

"Cuci mata apa laling?" Cepat Farid mencelah

"Cuci mata brother brother mat saleh la. Uiishh handsome semua " Lisa menjawab

"Jangan nak gatal sangat Lisa." Danny menjeling ke arah adiknya

"Dah la, jom tukar baju dulu" Han mengajak

Semua menuruti langkah Han ke bilik

"Okay dalam ramai ramai badan siapa paling mantap? 1...2....3 !" Soal Lisa

"Haris !"

Ketiga tiga menjawab. Tak sangka semua satu kepala . Berdekah diaorang ketawa.

"Lisa u gatal eh" Aileen mencubit manja

"Hahah mana ada. Dah ada depan mata kita tengok la. Tak kahwin lagi tak apa. Uishh dah macam movie baywatch Lisa rasa, tengok diaorang berlima"

Selesai tukar baju, makan. Masing masing dengan pasangan masing masing. Haris dan Danny berdiri agak kebelakang, memerhati 3 pasangan duduk atas pasir berborak sambil tengok permandangan laut.

"Haishh semua dah ada jodoh. Kita je la berdua jodoh sesat lagi"

"Ini dengan itu aku restu. Yang hujung sana tu aku tak restu"

Seorang GadisWhere stories live. Discover now