25

10 1 0
                                    

Haris memasuki bilik office Is. Tersenyum lebar Is lihat abang kesayangan depan mata.

"Harissss!"

Laju Is memeluk Haris.

"U okay ke?"

"Yup"

Haris merenung mata Is.

"Kenapa tengok i macam tu?"

"Nothing. Baguslah kalau u okay. Adik i kuat kan?"

Is melemparkan senyuman.

"Harini baru nak datang jumpa i?"

"Is kalau i boleh parking kapal terbang depan muka u, hari hari i datang jumpa u"

Is tergelak dengar kata kata Haris.

"Kenapa drive sendiri?"

"Saja. Why ? I ada lesen kan, sia sia la simpan. Tak payah la u nak risau bahaya. Bahaya ada kat mana mana ada"

"Hurm, ye Is. Cakap dengan u memang u menang selalu. Nak gi makan tak lepas ni?"

"Taknak lah. I banyak kerja, i banyak hal. U datang silap masa. Lain kali call dulu"

"Tengok...i datang u pulak busy. Betul ni taknak?"

"Ye Haris. I banyak hal lagi. Next time k?"

Haris sedikit ragu ragu, Is tak pernah menolak keluar dengan dia walau sesibuk mana pun. Betul cerita Danny, perangai Is sedikit pelik.

"Haris?"

"Huh?"

"U termenung apa?"

"Errrr nothing. Kalau macam tu i balik dulu la. Ada hal jugak"

"Okay. Byeee"

Dahi Haris sedikit berkerut. Masih tak percaya Is seakan tidak kesah dengan pemergian dia. Biasa nya akan merajuk kalau kurang masa bersama. Kali ni lain.

📄

Habis waktu kerja, Is pergi ke balai. Farid sedikit terkejut dengan kehadiran Is.

"Is, Han tak dak. Dia tengah meeting dengan pihak atasan"

"Tak apa, i tak cari dia. I nak bincang sikit dengan u"

"Huh? Ahh boleh ja. Duduk la"

"I nak tarik balik semua report pasal Taufiq. And i nak mengaku yang semua tuduhan atas Taufiq tu palsu"

Farid membulatkan mata. Dia tak percaya apa yang didengar di telinga nya.

"Farid ! Dengar tak? Tulis lah !"

Farid mengangguk. Kepala dah fikir ke lain.

"Is hang dah fikir masak masak dah ke ni?"

"Yes. I buat semua tu sebab nak balas dendam kat Taufiq sebab dia curang. U tak pelik ke tak jumpa rumah yang dia kurung i?"

Farid khusyuk mendengar. Kepala sedikit terangguk.

"Sebab rumah tu tak ada. I cederakan diri sendiri and buat tuduhan palsu. Sebab i nak dia masuk penjara. Semua sebab dendam"

"Aiishhh Is jangan mengarut lah ! Ni kalau Han tahu..."

"U tak percaya? U boleh pergi cari Taufiq sendiri. Malam dia datang rumah haritu, dia minta clearkan nama dia je. Kalau betul dia jahat, mesti i dah kena tibai dah malam tu kan?"

Farid berfikir cerita Is seakan logik. Tapi...macam tak boleh percaya pun ada.

"Is, aku bukan tak nak percaya , tapi..."

Seorang GadisWhere stories live. Discover now