41

58 1 0
                                    

Is membuka mata, tiada sorang pun kelibat dalam wad. Cuba gagahkan diri turun dari katil nak ke toilet. Terperasan kunci kereta Han ada atas meja.

'Han ke jaga aku dari semalam?'

Is menuju ke toilet.

Selesai bersihkan diri, Is keluar, agak terkejut Han sedang duduk di kerusi sebelah katil.

"Dah siap? Jom saya hantar awak balik? Awak dah boleh balik Arman kata"

Is mendiamkan diri, berjalan menuju ke katil. Lalu melabuhkan punggung atas katil.

"Cepatlah, nak balik ke tak ni?"

Is menundukkan wajah. Air mata membasahi pipi.

"Eshan saya minta maaf..."

Suara Han tidak kedengaran. Is menyambung kata kata

"Han maafkan saya. Saya janji saya tak buat lagi. Saya sayangkan awak, jangan tinggalkan saya" Is menangis.

"Saya datang nak ambil awak balik je, kalau awak tak nak balik duduk je la sini. Saya balik dulu"

Han terus melangkah keluar. Lagilah kuat tangisan Is.

Is menangis berterusan, kedua tangan menekup muka. Tak sangka Han betul betul pergi macam tu je. Betul betul sakit rasa dalam jiwa.

"Is....Dengar cakap saya, jom balik"

Kedengaran suara Han, rupanya Han masuk semula. Han berdiri dihadapan Is sambil berpeluk tubuh. Tangisan Is menjadi semakin perlahan.

Perlahan lahan Is turun dari katil, mengekori Han.

📄

Dalam kereta tiada satu suara pun. Han membawa Is ke tempat biasa. Kereta dihentikan namun masih tiada suara. Masing masing diam. Is tak berani nak bersuara.

"Cuba awak cerita semua tentang Danny kat saya"

"Urm..cerita pasal apa?"

"Everything yang terjadi antara awak dan dia"

"Hurmm. Dulu Danny kata dia nak putus tunang sebab dia cintakan orang lain. Walaupun orang tu dah berpunya, dia still nak jaga sampai orang tu kahwin. And saya tak tahu orang tu adalah saya. Sumpah saya tak tahu. Saya terdengar conversation Danny dengan mama. Dia nak pergi oversea sbb taknak attend wedding kita. Dia tak sanggup nak tengok saya kahwin dengan awak. And tiba tiba dia minta waktu saya sehari je untuk spend time dengan dia, buat kali terakhir."

"Macam tu je awak setuju?"

"Han..saya cuma nak tebus rasa bersalah saya. Saya dah lukakan hati mama dengan Danny. Mama mesti sedih anak dia kecewa. Sayalah penyebabnya. Awak tahu kan macam mana saya sayang mama dengan papa"

Han diam seketika.

"Is, awak sayang Danny?"

"Tak 😭 saya sayang awak 😭"

"Kalau awak sayang Danny saya boleh lepaskan awak, tapi kalau awak sayang saya, boleh awak lepaskan Danny demi saya?"

Is berterusan menangis.

"Is saya terima apa je keputusan awak. Tipu kalau cakap tak sayang. Tapi kalau awak memang bukan untuk saya, saya relakan"

"Eshan 😭 janganlah cakap macam tu. Kenapa buat saya macam ni. Saya minta maaf. 😭 Dalam hati saya ada awak je. Pleasee."

"Tapi awak tak sanggup lepaskan Danny kan?"

"Saya boleh. Saya boleh. Saya akan cuba. Saya nak awak je, saya nak awak jadi suami saya"

Seorang GadisWhere stories live. Discover now