8

20 2 1
                                    

**Din perspectiva lui Grace**

N-am idee la ce oră am reușit, în sfârșit, să adorm, chinuită de nenumăratele întrebări care îmi bântuiau mintea, dar știu că m-am trezit devreme. Trebuie să fi fost pe la șase dimineața când Eleonor a intrat în camera mea să mă trezească. Expresia ei era plină de scuze, ca și cum nu ar fi vrut să mă deranjeze, dar știam că face asta doar pentru că Elio îi ordonase să mă țină ocupată.

M-am dat jos din pat cu greu, am mers la baie și mi-am făcut rutina de dimineață. Odată îmbrăcată într-o ținută confortabilă, am mers în bucătărie să mă întâlnesc cu Eleonor.

„Cum ai dormit?” m-a întrebat Eleonor, întinzându-mi o cană fierbinte de cafea.

Aș fi putut să-i spun adevărul — că abia am închis un ochi, mintea prea agitată ca să găsească liniștea. Dar n-am vrut s-o fac să se simtă prost pentru că m-a trezit. Era o persoană bună, și știam că doar își făcea treaba. Nu era vina ei că Elio era cel care trasa toate regulile aici.

„Am dormit bine, mulțumesc,” am mințit cu un zâmbet mic, sorbind din cafea. Căldura băuturii mă ajuta, chiar dacă nu reușea să-mi alunge nodul din stomac.

„Mă bucur să aud asta,” răspunse ea cu amabilitate. „*Padrone* nu e atât de rău cum pare, știi. Doar că nu suportă trădarea.”

„Aha… și eu tocmai sunt fiica trădătorului,” am murmurat, amărăciunea strecurându-se în tonul meu înainte să mă pot opri.

Eleonor a rămas tăcută câteva momente, iar eu am regretat imediat că îmi vărsasem frustrarea asupra ei. Nu merita asta — nu ea mă adusese în situația asta.

„Așa sunt circumstanțele, *cara,* dar *padrone* nu are nimic împotriva ta. Vrea doar să-l învețe pe tatăl tău o lecție,” spuse ea, vocea ei blândă, dar fermă, de parcă încerca să mă liniștească.

O lecție. Dacă asta voia Elio, de ce nu mă lăsa să plec și să-mi continui viața? De ce simțea nevoia să-mi pună întreaga lume pe pauză?

„De ce îi spui *padrone*?” am întrebat, schimbând subiectul. Nu mai voiam să mă gândesc la motivele lui Elio.

„Așa îi spuneam și tatălui lui când lucram pentru el. E o tradiție,” mi-a explicat ea.

Minunat. Mă gândeam că poate va trebui să-l numesc și eu *padrone*. Aș prefera să-mi mușc limba decât să mă adresez așa.

„Înțeleg,” am răspuns, lăsând discuția să se stingă și luând o altă gură de cafea. „Așadar, ce trebuie să facem?”

Fața lui Eleonor se lumină, de parcă abia aștepta să se apuce de treabă. „Destulă vorbărie. Trebuie să ne apucăm de treabă. Gardienii se vor trezi în curând și vor veni să ia micul dejun. Trebuie să fim pregătite, mai ales că *padrone* a rămas peste noapte aici.”

M-am înțepenit la cuvintele ei. „Ce vrei să spui, a rămas peste noapte?”

„De obicei, nu doarme aici, dar aseară a rămas.”

„De ce?” am întrebat, simțind un nod în piept.

„Cine știe?” Eleonor a ridicat din umeri, aparent neafectată. Dar atitudinea ei nepăsătoare nu mi-a domolit neliniștea care creștea în mine.

„Ce vrei să fac?” am întrebat, nerăbdătoare să-mi țin mâinile și mintea ocupate — orice, numai să nu mă gândesc prea mult la Elio.

„O să mă ajuți să pregătim micul dejun și apoi o să-l servești tuturor. O să-i servești și pe *padrone* când se va alătura.”

Shadow of DesireUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum