*Din perspectiva lui Elio*
Am început să mă plimb prin cameră, tensiunea radiind de pe mine în valuri. Moretti era legat de un scaun, sânge picurându-i de pe buza spartă, vânătăi deja formându-se pe fața lui din cauza loviturilor lui Matteo. Dar nenorocitul nu înceta să vorbească, nu înceta să mă provoace în legătură cu Grace. Mâinile îmi zvâcneau de nerăbdare să-l termin, să i se înfășoare în jurul gâtului și să strângă până când viața îi părăsea corpul, dar m-am abținut.
Nu încă.
Aveam nevoie de răspunsuri mai întâi. Era prea mult în joc și, oricât de mult îmi doream să-l fac să plătească pentru ce i-a făcut lui Grace, nu-mi puteam permite să-l omor înainte să-mi spună tot ce trebuia să știu. Moretti era un șobolan, iar șobolanii aveau întotdeauna informații.
Matteo stătea rezemat de perete, ștergându-și articulațiile cu o cârpă, așteptând semnalul meu. Era priceput la asta — știa cum să frângă oameni, cum să-i facă să-și verse cele mai adânci secrete. Dar Moretti se dovedea dificil. Omul trecuse prin suficientă tortură în viața lui pentru a rezista metodelor obișnuite.
„Crezi că ești dur, Moretti?” întrebă Matteo, aruncând cârpa însângerată la o parte. „Încă n-ai văzut ce-i cu adevărat dur.”
Moretti râse, scuipând mai mult sânge pe podea. „Iți pierzi timpul. Nu mă vei putea frânge niciodată.”
M-am apropiat, cu vocea scăzută și controlată, deși fiecare cuvânt era încărcat de amenințare. „O, te vom frânge, Moretti. Asta e garantat. Întrebarea este cât va dura până vei începe să vorbești.”
Privirea lui Moretti strălucea de sfidare, dar era și altceva acolo — frică. Încerca să o ascundă, dar am văzut-o în felul în care mâinile lui se zvârcoleau împotriva frânghiilor, în felul în care respirația i se accelera când Matteo s-a apropiat din nou.
Știa ce urma. Și știa că va fi rău.
Matteo și-a pocnit degetele. „Să vedem cât de mult vei rezista de data asta.”
Dar înainte ca Matteo să poată aplica o altă lovitură, Moretti zâmbi batjocoritor, fața lui umflată răsucindu-se într-un rânjet bolnav. „Nu trebuie să faci asta, Elio. Știu ce gândești. Vrei răzbunare pentru ce i-am făcut lui Grace. Dar adevărul este că ea e mai puternică decât crezi. Nu s-a frânt. Indiferent ce i-am făcut, n-a spus niciun cuvânt despre tine.”
Faptul că i-am auzit numele, că l-am auzit vorbind despre cum a fost torturată, mi-a făcut stomacul să se strângă. Dar ceea ce m-a lovit cel mai tare a fost că Grace își păstrase încrederea în mine, chiar și după totul. După felul în care o tratam, ea încă credea că voi veni după ea. Încă avea încredere în mine.
Moretti a văzut acea clipire de emoție în ochii mei și s-a agățat de ea, zâmbetul lui lărgindu-se, în ciuda durerii în care se afla. „Tot timpul cât a fost închisă, mi-a spus că vei veni după ea. Mizam pe asta.” Râse, un sunet întunecat, gol. „Și iată-te. La fix.”
Am strâns pumnii, abia reținându-mă să nu mă arunc asupra lui. I-am aruncat o privire lui Matteo și i-am făcut un semn scurt din cap. Matteo s-a apropiat fără ezitare și și-a izbit pumnul în fața lui Moretti, tăindu-i râsul. Moretti gemu, capul căzându-i într-o parte, sânge picurându-i din gură.
„Ți-am spus să nu o menționezi,” am mormăit, vocea mea scăzută și amenințătoare. „Grace nu mai e treaba ta.”
Moretti tuși, scuipând mai mult sânge, dar părea să nu-i pese de durere. Mă privi prin ochii umflați, acel rânjet batjocoritor încă lipit pe fața lui. „De asta ești atât de disperat să o salvezi, Elio? Pentru că-ți pasă de ea? Sau pentru că știi că e singurul lucru bun rămas în viața ta mizerabilă?”
Cuvintele lui au tăiat mai adânc decât mă așteptam, dar nu am lăsat să se vadă. Nu-mi puteam permite să-l las pe Moretti să-mi pătrundă în minte. Asta voia el — să mă încurce, să mă distragă de la sarcina principală. Dar nu-i voi da acea satisfacție.
„O să-mi spui tot ce știi,” am zis, vocea mea rece ca gheața. „Și dacă nu o faci, Matteo va avea grijă să regreți.”
Moretti a rânjit, buzele i se strâmbau într-un zâmbet însângerat. „Hai, Elio. Crezi că poți să mă sperii? Crezi că mă poți frânge?”
De data asta, Matteo nu a mai așteptat semnalul meu. A pășit în față și a aplicat o serie de lovituri brutale, fiecare calculată să doară. Moretti gemu, corpul căzând pe spate pe scaun, dar refuză în continuare să vorbească.
Mi-am încrucișat brațele, privindu-l cu atenție, încercând să ghicesc când se va frânge. Fiecare om avea un punct de rupere, chiar și cineva ca Moretti. Și când va ajunge la al lui, voi fi pregătit.
„Ar fi trebuit să o lași în pace,” am spus încet, ochii mei rămânând ațintiți pe fața lui însângerată. „Asta a fost cea mai mare greșeală a ta.”
Moretti râse printre dureri, pieptul ridicându-se și coborând cu fiecare respirație sacadată. „Poate. Dar ți-am captat atenția, nu-i așa?”
Matteo făcu un pas înapoi, ștergându-și din nou mâinile, și m-am apropiat de Moretti, ghemuindu-mă astfel încât să fim la același nivel. Puteam vedea acum tensiunea din ochii lui, durerea pe care se străduia atât de tare să o ascundă. Era aproape de a ceda, dar încă se ținea, printr-o forță de voință.
„Deja ai pierdut, Moretti,” am zis, vocea mea joasă, dar mortală. „Doar că încă nu știi.”
Mă privi încruntat, respirația lui fiind din ce în ce mai sacadată și inegală. „Niciodată n-am să vorbesc.”
M-am aplecat mai aproape, fața mea la doar câțiva centimetri de a lui. „O vei face. Pentru că, dacă nu o faci, voi avea grijă ca moartea ta să fie lentă și dureroasă. Și voi avea grijă ca toți cei la care ții să sufere din cauza încăpățânării tale.”
Ochii lui Moretti se măriră, și pentru prima dată, am văzut frica reală în ei. Știa că nu glumesc. Știa că aveam puterea să duc la bun sfârșit fiecare amenințare pe care o făceam.
„Dute-n iad,” scuipă el, vocea lui slabă și tremurândă.
M-am ridicat în picioare, dominându-l. „Sunt deja acolo.”
Am făcut semn lui Matteo să continue, și el a făcut-o — de data asta cu mai multă forță, mai multă precizie. Fiecare lovitură a fost gândită să-l distrugă, să-i erodeze apărarea.
Și a funcționat.
După câteva minute, hotărârea lui Moretti a început să se destrame. Respirația lui a devenit mai greoaie, gemetele de durere mai puternice. Era aproape. Atât de aproape.
„Destul,” am spus, ridicând o mână pentru a-l opri pe Matteo. M-am aplecat din nou în fața lui Moretti, privindu-l drept în ochi. „Ultima șansă, Moretti. Spune-mi ce trebuie să știu, și îți voi face moartea rapidă. Refuză, și vei dori să mori mult înainte ca asta să se întâmple.”
Ochii injectați de sânge ai lui Moretti se plimbau între mine și Matteo, cântărindu-și opțiunile. Corpul lui era zdrobit, spiritul lui frânt. Nu mai avea nimic de pierdut.
„Bine,” răsuflă el, vocea abia o șoaptă. „O să vorbesc.”
M-am retras, mulțumit. „Bine. Începe să vorbești.”
Și cu asta, Moretti a început să dezvăluie totul.
CITEȘTI
Shadow of Desire
RomancePrinsă într-o lume în care loialitatea este la fel de periculoasă ca și trădarea, Grace se trezește prinsă în miezul lui Elio Domenico, un lider nemilos al mafiei cu secrete ale lui. Când o palmă peste fața unuia dintre soldații săi declanșează un...