42

4 0 0
                                    

*Perspectiva lui Elio*

Lumina difuză din camera de interogatoriu abia ilumina figura zdrobită a lui Moretti, așezat în fața mea, cu fața umflată, plină de sânge și vânătăi. Bărbatul abia mai semăna cu criminalul arogant și îndrăzneț de care mă ocupasem de atâtea ori înainte. Matteo lucrase bine cu el, extrăgând puținul curaj care îi mai rămăsese. Dar chiar și acum, știind că este la un pas de moarte, Moretti părea să creadă că poate scăpa din asta. Lașitatea picura din fiecare por, în timp ce se mișca inconfortabil pe scaun, încercând să nu mă privească în ochi.

„Așadar?” am spus, aplecându-mă înainte, cu vocea calmă, dar mortală. „Spune-mi tot ce trebuie să știu.”

Moretti s-a uitat în sus prin ochii injectați de sânge, buzele lui crăpate și umflate. Respira greu, fiecare cuvânt părea să necesite un efort considerabil. „Ce vrei să știi?” a șuierat el, sunând mult prea calm pentru un om în poziția lui.

L-am privit cu dezgust nedisimulat. După toate acestea, după tot ce îi făcuse lui Grace, acest laș care se târa era gata să cedeze. Trebuia să-i dau credit lui Matteo—știa cum să-i frângă chiar și pe cei mai încăpățânați. Dar să-l văd pe Moretti atât de jalnic nu făcea decât să-mi alimenteze furia.

„Ai fost tu cel care i-a sugerat lui Caruso să-l omoare pe tatăl meu?” am întrebat, întrebarea ieșindu-mi rapid, ascuțită, plină de o furie abia controlată.

Maxilarul lui Moretti s-a mișcat pentru un moment, limba lui ieșind pentru a-și umezi buzele crăpate. „Da… idiotul nu a fost de acord, așa că a trebuit să-i fac o vizită acasă. Să-l conving puțin.” A tresărit, efortul de a vorbi părând să-i provoace mai multă durere.

Am strâns pumnii. „Să ghicesc. L-ai amenințat cu fiica lui, nu-i așa? I-ai spus că, dacă nu va face ce i-ai cerut, Grace va suferi.” Vocea mea era rece, detașată, dar în interior clocoteam de furie.

Moretti a chicotit slab, sunetul fiind o batjocură goală de sfidare. „Știi? Îmi pare rău, Elio. Dacă aș fi știut că tu și ea... ei bine, nu aș fi făcut prostia pe care am făcut-o.”

*Idiotul.* Chiar crede că voi cădea în capcana asta? Că voi avea milă de el? Am văzut oameni ca el umilindu-se înainte. Ar spune orice pentru a-și salva pielea, crezând că în ultimul moment pot să se strecoare afară. Dar nu de data asta.

„Și totuși ai răpit-o pe Grace și ai torturat-o...” Vocea mea s-a transformat într-un mârâit periculos, mâinile mele arzând de dorința de a-l distruge. „Sper că te-ai împăcat cu faptul că nu vei ieși viu de aici.”

Fața lui a pălit și a înghițit, încercând să spună ceva, dar teroarea din ochii lui spunea totul. Voiam să-l întreb mai multe, să-i smulg fiecare ultimă bucată de informație, dar în acel moment, telefonul meu a vibrat în buzunar. Aruncând o privire la ecran, am văzut numele lui Grace și inima mi s-a oprit.

Era în regulă? Se întâmplase ceva?

M-am ridicat brusc, îndepărtându-mă de masă și făcându-i semn lui Matteo să-l supravegheze pe Moretti. Nu-mi puteam permite distrageri, dar dacă Grace suna, însemna că era ceva important.

„S-a întâmplat ceva?” am întrebat, cu vocea tensionată, în timp ce mă mutam în colțul camerei, unde Moretti nu mă putea auzi.

Vocea lui Grace a trecut prin linie, ușor forțată, și am auzit-o gemând de durere. „Tatăl tău, Sonny... a trecut pe aici,” a spus ea, cu respirația sacadată.

*Tatăl meu?* Un fior mi-a străbătut coloana vertebrală. Mă așteptasem să vină, dar nu atât de repede, și nu să o întâlnească pe Grace înainte să o pot pregăti. Ce îi spusese? Ce îi făcuse?

„Ești bine?” am întrebat rapid, panica mocnind sub exteriorul meu calm. Gândul la Grace, încă recuperându-se după rănile ei, confruntându-se singură cu interogatoriul brutal al tatălui meu, mă umplea de groază. Dacă ar fi simțit vreo slăbiciune la ea...

„Am avut momente mai bune,” a recunoscut ea, cu vocea ușoară, dar obosită. „Tatăl tău a fost doar... curios despre noi.”

Blestemat.

Mintea mea s-a accelerat. Domenico era multe lucruri—briliant, nemilos, dar nu era răbdător. Dacă ar fi simțit vreo urmă de trădare, ar fi lovit înainte să am șansa să explic. Nu ar ezita, nici măcar pentru mine.

„Mă întorc acasă,” am spus, cu o voce care nu lăsa loc de discuții. „Spune-mi totul când ajung.”

Am închis apelul și m-am întors spre cameră, unde Moretti stătea, cu capul lăsat într-o parte, abia conștient. Vederea lui era ca o găleată de apă rece, readucându-mă la amenințarea imediată din fața mea. Tatăl meu va trebui să aștepte, dar timpul lui Moretti se scurgea. Aveam nevoie de răspunsuri, și repede.

M-am apropiat de el, cu ochii întunecați de furie. „Mai spuneai ceva, Moretti,” am spus încet, aplecându-mă să-l privesc direct în ochi. „Ai crezut că folosirea lui Grace va fi modul perfect de a-mi testa răbdarea, nu-i așa? Ai crezut că amenințarea ei mă va slăbi.”

A clipit spre mine, cu o expresie care era o combinație între durere și ceva ce ar fi putut fi regret. Dar nu era suficient.

„N-ar fi trebuit să fie implicată în asta,” a îngăimat Moretti, scuipând sânge pe podea. „N-ar fi trebuit să meargă atât de departe.”

„Dar totuși a mers,” am spus, cu vocea tăioasă. „Și acum vei plăti pentru asta. Dar nu înainte să-mi spui totul. *Fiecare* detaliu.”

Pieptul lui Moretti se ridica și cobora greu în timp ce încerca să-și recupereze respirația, corpul tremurând vizibil. „Nu... Nu credeam că va rezista așa cum a făcut-o,” a murmurat el, cu ochii încețoșați. „Fata ta... e puternică. Oamenii mei... am împins-o, am torturat-o, dar nu a cedat niciodată. Nu a spus un cuvânt despre tine.”

Menționarea forței lui Grace, a rezistenței ei în fața unei asemenea brutalități, m-a lovit mai tare decât mă așteptam. Mâinile mi s-au strâns în pumni lângă corp. Gândul că a îndurat acel iad din cauza mea... îmi făcea stomacul să se strângă de vinovăție.

„Și totuși, ai îndrăznit să o atingi,” am spus, cu vocea grosolană de furie abia controlată.

Moretti a chicotit slab, ochii lui strălucind cu o amuzament distorsionat. „Tot timpul cât a fost închisă, mi-a tot spus că vei veni după ea. Că nu o vei lăsa să moară acolo. Am pariat pe asta.”

I-am făcut semn lui Matteo, care a pășit înainte și i-a aplicat un pumn puternic în stomac, reducând la tăcere orice cuvinte ar fi fost pe cale să iasă din gura lui Moretti. Nu mai puteam suporta să aud mai multe.

Faptul că Grace avea atât de multă încredere în mine, că credea că voi veni după ea, chiar și după ce o respinsesem, chiar și după ce o răniseră cu comportamentul meu, îmi făcea inima să doară în moduri la care nu mă așteptasem. Iar acum, tot ce puteam să mă gândesc era cum să-l fac pe Moretti să plătească pentru fiecare secundă în care ea suferise.

„Matteo,” am spus, cu o voce joasă și periculoasă. „Scoate tot din el. Vreau fiecare detaliu. Apoi terminăm cu asta.”

Moretti nu va ieși viu de aici. Asta era sigur.

Dar mai întâi, trebuia să mă întorc la Grace. Nu mai aveam timp de pierdut.

Shadow of DesireUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum