45

2 0 0
                                    

*Perspectiva Grace*

Mă trezesc simțind un amestec de emoții în piept. Amintirea sărutului de aseară cu Elio încă persistă în mintea mea, atât captivantă, cât și dulce-amăruie. A fost intens, pasional, dar în același timp incomplet. După sărut, s-a retras, retrăgându-se în propria cameră, ca și cum momentul dintre noi nu s-ar fi întâmplat niciodată. Nu mi-a spus *noapte bună* și nici măcar *ne vedem dimineață*. A fost ca și cum sărutul ar fi deschis o ușă, dar el a trântit-o la fel de repede.

Acum e dimineață—mai exact, ora nouă—și încă sunt în pat, îngrijindu-mi rănile rămase. Corpul meu s-a vindecat, dar durerea este încă acolo, făcând chiar și sarcinile simple, precum mersul, o provocare. Aud o bătaie în ușă și știu că trebuie să fie Eleonor cu micul dejun. A fost atât de atentă, asigurându-se întotdeauna că sunt îngrijită în timp ce mă recuperez.

Intră în cameră încet, așezând tava cu mâncare pe măsuța de lângă pat. Dar ceva e în neregulă cu ea astăzi. Simt asta în felul în care se mișcă, mai încet decât de obicei, de parcă ezită în legătură cu ceva. Ochii ei se îndreaptă spre mine, apoi se abat, ca și cum ar ține în frâu niște cuvinte care sunt pe punctul de a izbucni.

„Eleonor, întreabă-mă direct ce vrei să știi,” îi spun cu blândețe, în timp ce mă ridic încet și mă așez pe marginea patului. Mișcarea îmi provoacă o durere surdă în coaste, dar o ignor, curiozitatea cu privire la ce o frământă depășindu-mi disconfortul.

Ea se oprește, frământându-și mâinile nervos. „Este adevărat că tu și stăpânul... sunteți apropiați?” întreabă, cu vocea precaută, de parcă se teme să nu depășească o limită.

Îmi iau un moment să-mi adun gândurile înainte să răspund. Știu la ce se referă, iar adevărul doare mai mult decât aș vrea să recunosc.

„Dacă te referi că Elio și cu mine suntem într-o relație, răspunsul este nu,” spun, păstrându-mi vocea calmă în timp ce încep să mă joc cu micul dejun. „Este adevărat că simțim anumite lucruri—există ceva între noi, dar sunt sigură că Elio nu vrea o relație cu mine.”

Sprâncenele lui Eleonor se adună confuze. „De ce?”

Oftând, îmi pun furculița jos. „Dacă și-ar permite să aibă sentimente pentru mine, să le recunoască deschis... asta ar însemna că se vede pe el însuși ca fiind slab. În lumea lui, emoțiile sunt vulnerabilități, și nu-și poate permite să aibă niciuna.”

Faptul că rostesc aceste cuvinte cu voce tare se simte ca o mărturisire, una pe care am evitat-o, chiar și față de mine însămi. Dezamăgirea se așază în pieptul meu, grea și de neclintit. Oricât de mult îmi doresc să fiu aproape de el, să însemn ceva pentru el dincolo de zidurile controlului său, știu, în adâncul sufletului meu, că Elio vede dragostea—sau chiar afecțiunea—ca un risc pe care nu și-l poate permite.

Eleonor dă din cap încet, absorbind cuvintele mele. „Totuși, îi pasă de tine. Am văzut cum te privește.”

Zâmbesc slab la asta. „Îi pasă, dar asta nu schimbă faptul că nu-și va permite să acționeze în acest sens.”

Eleonor deschide gura de parcă ar vrea să mai spună ceva, dar apoi se oprește. După o pauză, în cele din urmă adaugă: „Tatăl lui vine din nou astăzi. Cred că va dori să vorbească din nou cu tine.”

Menționarea lui Domenico, tatăl lui Elio, îmi trimite un fior rece pe șira spinării. Ultima noastră conversație nu a fost plăcută, și nu pot decât să-mi imaginez ce mai vrea de la mine acum. E suspicios în privința mea, a loialității mele, și știu că nu este cineva care se lasă convins ușor.

Shadow of DesireUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum