Epiloog. Nathan
Miskraam. Het was het enige dat de voorbije paar minuten in mijn hoofd bleef rondspoken. Ze was dus toch zwanger geweest. Voor even dank toch. Het was mijn schuld dat dit gebeurd was. Ik had mijn eigen kind vermoord! Ik had iemand bij haar moeten laten, maar nee ... Hoe kon ik nu zo stom geweest zijn!
Ze waren nog steeds met haar bezig. Ze had veel bloed verloren en ze had veel verwondingen. En dan wist ze nog niet eens wat het ergste was. Zou ze boos op me zijn? Dat kon wel niet anders. En moest ik het haar uitleggen? Ik kreeg het woord niet eens over mijn lippen, laat staan dat ik het tegen haar kon vertellen. Het deed mezelf teveel pijn.
Michael en Lucy waren naar het ziekenhuis gekomen. Ze zaten met mij en Kevin te wachten in de wachtzaal. Waarom ze hier waren wist ik niet. Sophie zou op de Intensive Care moeten blijven. En ik mocht dan als enige bij haar. Ergens wou ik haar heel graag zien. Haar vasthouden en weten dat ze er nog was. Nu was het nog afwachten. Wie weet zou ik haar ook nog verliezen!
Eindelijk kwam er een dokter naar ons toe. " De Luna is wakker geworden " Blijkbaar hadden ze gewacht tot de verdoving uitgewerkt was. Ik liep achter hem aan naar de juiste kamer. Even aarzelde ik aan de deur. Wat moest ik tegen haar zeggen? Wat moest ik doen? Uiteindelijk zuchtte ik en ging de kamer in. Sophie lag in bed, haar hoofd opzij gedraaid. Ze reageerde niet toen ik haar naam zei. Ze reageerde pas toen ik haar hand vastnam.
Haar hoofd draaide meteen naar me toe. We keken even in mekaars ogen en ik zag er verdriet in. Ze wist het. Iemand had het haar verteld. Of ze voelde het misschien. Ze ging wat rechter zitten en liet zich daarna in mijn armen vallen. Het was het moment waarop ook ik even mijn facade liet vallen. Nog nooit was dit gebeurd.
We snikten beiden in mekaars armen. Tot onze tranen op waren. Toen zaten we naast mekaar op het bed, nog steeds in mekaars armen. Ik streelde haar haren en wiegde haar wat heen en weer. We hadden mekaar nodig om hieruit te geraken. Alleen wij twee bestond nog. Ik zou er ook alles aan doen om Sophie uit dit dal te halen.
~ The End ~
A/N: :(
Vote/Comment/Follow
JE LEEST
The Story of Sophie & Nathan [#herschrijven]
WerewolfBij elke geboorte kiest de maangodin de zielsverwant. Diegene die je ondersteunt als je dat nodig hebt. Diegene die je lief heeft. Diegene die er altijd voor je zal zijn en voor je door het vuur gaat. Het verhaal van Sophie & Nathan leest bijna al...