Bab 7

918 54 1
                                    

Dua hari Raiza dan Qid tidak bertegur.

Tak sangka chat ciput mcm tu boleh buat Raiza mengunci mulut mata pergerakkannya dari mendekati atau apa apa sahaja dengan Qid.

Qid hanya diam.

Mungkin cuba mencari jawapan.

Jawapan apa?

Dia sendiri tak pasti.

Marsh, Deen dan Grey perasan yang Raiza tidak lagi bertegur. Selalunya ada la juga bercakap. Tetapi.. Lepas kejutan tu..

Mereka hanya buat tak tau saja. Takut pula mereka yang disembur. Tapi, so far, persahabatan mereka tidak mempunyai tanda tanda bahawa Raiza akan memalau mereka.

Hari itu berlalu. Pantas.

Setelah menyalam suri rumah tersebut, ibu Raiza.. Raiza menapak ke biliknya. Meletakkan begnya ke atas kerusi di depan meja belajarnya.

Teddy bear besar berwarna coklat yang digelar Tegrey, hadiah daripada Grey dipeluknya. Baju sekolah sudah lama di campak ke dalam bakul. Yang tinggal hanya baju lengan pendek berwarna putih dan leggings.

Dia bangun bersandar ke birai katil dan mengambil bekas yang terdapat banyak coklat didalamnya. Hadiah daripada Deen. Cadbury, Daim, Toblerone, Hershey's kisses, macam macam la.. Tak tersebut..

Sedikit demi sedikit cadbury dipatah kan dan disua kedalam mulut.

Kenapa dengan Raiza?

Ya. Masih pasal Whatsapp yang dihantarnya.

'Kenapa Qid dah tak tegur aku?'
'Qid.. tak suka aku ke?'
'Friendzone?'

Gash. You know what I'll type.

Raiza is falling for Qid.

×××

'Perlu ke aku tegur dia?'
'Kalau dia marah aku mcm mana?'
'Kalau benci?'
'Oh no. Kalau friendzone?!'

Disebelah yang lain juga masih memikirkan tentang benda yang sama.

"Gentleman sikit la"

Kakak Qidran, Iris Azalia menegur. Dia tau apa yang sedang bermain difikiran adik bongsunya yang paling disayangi itu.

"Tapi kak.. Kalau dia.." Qid dipotong.

"Tegur je. Layan atau tak.. Pikir nanti. Akak tau, Qid suka dia. Dan akak pasti yang dia pun suka Qid. Kalau tak, takkan la nak terkesan malu sampai mcam tu?" Iris menarik nafas. Senyum senget. Habis la.. Qid tau apa maksud senyuman itu. "Meh akak buatkan. Pondan!"

Laju jari jemari runcing Iris menari di atas skrin Iphone 5s milik adiknya.. Qid.

Singa Raiza
Last seen 0345

Awin Raiza, aku minta maafla kalau aku ada buat salah apa apa ke.. Kan kita kawan. Kau nak cerita apa apa kau boleh percaya aku kan.. Kot la. Tu pun kalau masalah tu bukan pasal aku. Aku minta maaf kalau mmg salah aku. And if its not. I hope that you will text me back. Te Echo De Menos.

Singa Raiza
'Online'

Seen.

•••

"Tengok kak. Seen je.." Qid mencebik.

Satu pukulan mengena di belakang kepala Qidran.

'Ouch'

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang