"Abang abang abang abanh abang abaang~" Raiza menyeru abangnya sambil berlari mencari abang abangnya yang hilang kemana tah sejak subuh tadi..
"Alaaa mana abang ni.."
Raiza letih. Satu rumah dah cari mereka. Ok tipu. Bilik diorang tak masuk lagi. Bilik orang kot. Tak baik ceroboh privacy orang..
Tapi..
"Nak baju rayaaaa!" Raiza mula meraung.. Tak meraung pun sebenarnya.. Dia jerit kecil je.
Ibu dengan ayah dah keluar dari pagi tadi. Cari barang dapur katanya..
'Hish.. Kena jugak pecah masuk bilik diorang..' Raiza tersenyum senget. Alang alang tu.. Buat sepah sekali la. Huhu..
Bilik abang Khai dulu..
SubahanAllah.. Kemasnya.. Raiza kagum. Bilik berwarna tak tau la color apa sebenarnya ni. Tapi sebenarnya tu wallpaper. Macam grey ada.. Gold pun ada jugak. Ok whatever. Abang tak ada.
Bilik air, bilik persalinan semua tak ada.. Tak sampai hati nak selerakkan bilik abangnya Raiza berlalu keluar ke bilik abang Syahir pula..
Bilik berwarna putih dengan wallpaper berwarna kelabu di siling serta di kepala katil seperti bilik Raiza.. Perabot tersusun kemas dari katil almari meja solek dan meja belajar.. Bilik air dan bilik persalinan pun kosong.
Oh wait. Fail di atas meja belajar itu menarik perhatian Raiza. Sangat sangat. Hatinya melonjak lonjak untuk mengetahui isi kandungan fail itu.
'Tapi, ni abang Syahir punya..' Raiza menolak bisikan penulis jahat.
Raiza sudah memegang fail kertas berwarna coklat itu..
'Macam mana kalau fail ni abang punya gambar awek ke, patient dia ke ha. Yang bedah bedah tu.. Yekk..' Raiza masih menolak paksaan jahat penulis.
Ish jahat betul.
"Ok sat gi.." Suara abang Syahir membuka pintu bilik.
Segera Raiza meletak fail itu kembali ke atas meja dan kembali ke depan pintu kononnya nak keluar dari bilik.
"Rai? Buat apa dalam bilik abang?" Syahir pelik. Dia terpandang fail yang berada di atas meja.
Raiza pucat. Dia takut abangnya marah.
"Tadi.. Tadi Rai sebenarnya cari abang dengan abang Khai la. Kan dah janji nak pergi cari baju raya harini? Satu rumah dari pukul 9 tadi Rai cari abang abang.. Mana korang pergi ha?!" Suara Raiza meninggi sedikit. Muka pula sudah bertukar berwarna merah.
"Oh.. Abang.. Err.. Abang pergi rumah maklong, tengok rumah.." Bohong.
"Ha ok. Sorry masuk bilik abang." Raiza berlalu masuk ke biliknya. Masam.
'Bukan sebab apa.. Diorang keluar tak bagi tau apa apa kot. Tinggal je aku sorang sorang.' Raiza membentak dalam hati.
Raiza yang berselisih dengan Khai menyapa. "Tadi Raiza masuk bilik abang jugak. Sorry. Nak cari korg dua tadi."
Bum!
Pintu dihempas sebelum Khai sempat menjawab apa apa.
"Dia masuk bilik kau ke Syah?" Muka Khai sudah memucat.
"Haah. Tapi nasib baik dia tak sempat buka isi kandungan fail tu," Syahir menghembus nafas lega.
"Okay cool." High-5 dengan saudaranya itu.
Mcm mana Syahir boleh yakin sangat yang Raiza tak buka isi kandungan fail itu?
Sebab Syahir seorang yang teliti. Barang dia yang bergerak sedikit walaupun seinci dia akan ingat posisi asal barang itu.
KAMU SEDANG MEMBACA
Crush Kat Aku?!
Teen FictionMengisahkan tentang seorang gadis menengah atas yang agak.. Kasar. Ya. Kasar. Tidak lansung seperti seorang gadis. Baginya, terlalu lembut, akan menyebabkan masyarakat sekeliling mengambil kesempatan keatas dirinya. Dia bukanlah seorang yang menarik...