Bab 28

575 38 2
                                    

Nota kepala
Double updates for my beloved readers ! Sebab nak terbit lagi satu buku actually . hehehehe.. So, Enjoy! Do support me guys .. *grin*

"Qid!" Ridhuan menjerit.

Darah berlumuran dikepala Qid. Dan disekitar kawasan itu.

"Qid.." Bergetar suara Dhuan meneyeru badan yang tak bergerak kaku dan kepala yang penuh dengan darah itu.

Seorang guru lelaki bergegas keluar dari kereta Myvi hitam tersebut. Berlari ke arah depan kereta.

"Dhuan.. Bawak.. Bawak Qidran masuk kereta sekarang!" Arah cikgu itu.

"Tak. Saya call ambulans." Terus Dhuan mengeluarkan Sony xperia Z5 nya.

Bunyi ambulans dan siren polis mendekati perkarangan sekolah itu. Raiza yang sedang menyiram bunga dihalaman depan menghantar ambulans dan polis itu dengan pandangan pelik.

"Ada apa apa jadi ke? Kenapa hati aku rasa tak sedap.." Raiza bermonolog sendirian. Tak bermonolog pun. Raiza bercakap dengan nada yang dapat didengari oleh orang berdekatannya.

Kucing yang dibela Raiza habis basah disiram akibat kekusyukkan Raiza melihat ambulans dan polus tadi.

"Bukan pergi sekolah ke tu?" Raiza bermonolog yang tak bermonolog lagi.

"Rai nak pergi tengok ke?" Syafiq menegur. Syafiq dengar setiap butir bicara Raiza tadi.

"Ha? Ha.. Takde apa kot.." Raiza baru memusing dan Syafiq hilang.

Eh?

"Jom!" Syafiq mencampak skateboard Raiza kearah Raiza dan Syafiq sudah membuka kunci pagar dengan skateboardnya berwarna hitam.

Oh lupa nak cerita, Syafiq dengan Raiza pergi kedai skateboard haritu semalam. Memandangkan skateboardnya sudah patah angkara Am dulu.

Pili air ditutup. Tudung dibetulkan dengan cermin jereta yang memantulkan wajahnya.

Dengan seluar track dan baju berwarna merah hati berlengan panjang dan ofcourse labuh ke bawah punggung terus Raiza meluncur laju ke arah sekolah, dimana ambulans dan kereta polis tadi bergerak.

Beberapa pegawai sekolah, guru dan.. Ridhuan?

Raiza berlari ke arah Ridhuan yang sedang menunduk bagai ingin menyembah bumi itu. Syafiq hanya mengikut Raiza dari belakang. Bergerak perlahan sambil kepalanya meninjau kearah ambulans.

"Dhuan.. Siapa excident? Kat sekolah pulak tu?" Raiza memandang muka Dhuan yang pucat, bibirnya putih tiada darah. Mukanya yang sedia cerah makin putih. Bagai terhenti pergerakan darah dimuka Dhuan.

"Qid.."
"Qid!" Syafiq dan Dhuan serentak bersuara menyeru nama Qidran..

"Hah? Kenapa dengan Qid?" Badan Raiza bergetar. Hatinya makin berdetak laju. Mcm nak terkeluar.

"Raiza! Itu Qid!!" Syafiq menunding jari kearah beberapa orang yang sedang mengusung pengusung kedalam ambulasn.

"Qid?!" Raiza separuh menjerit terus berlari ke arah ambulans. Matanya mengalirkan mutiara jernih laju mengalir dipipi putih gebu mulus Raiza.

"Cik.. Cik tak boleh berada dikawasan ni.." Seorang polis menghalang Raiza dari terus mendapatkan Qid.

"Bb.. Be.. Baik.. Tapi.. Bagi tau saya hospital mana Qid akan ditempatkan nanti?"

"Kami akan bawa dia ke Trepic Air Hospital.." Lelaki sama tadi menjawab.

"Berikan dia bilik rawatan kelas A dan doctor berpengalaman. Saya Raiza anak Dato' Yusuf. Rakan perkongsian dengan Dato' Idris di Trepic Air." Ketar suara Raiza bertutur sambil air mata masih lagi mengalir deras.

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang