Bab 50

1K 52 12
                                    

"But.. But how?!"

"My mom told me so." Qidran menjongket kening.

"Damn.. Serious?!" Raiza ternganga.

"Asal mama kau pulak yang cerita pasal aku?" Raiza menyoal lagi.

"Yah.. Your dad and my dad ada syer la. Ish.. Lupa? Lepastu, mama kata nanti nak kenalkan dengan anak kawan dia semua ha.. Lagipun, masa mama mengandungkan Kak Iris, Ridh dengan Qid, ibu Rai yang sambut... So, they know each other.."

"Like.. Seriously??" Mata Raiza membuntang.

"Yes. Serious.." Qidran mengangguk.

"Masa tu la Qid tertanya tanya siapa anak kawan dia tu. Tup tup ibu cakap nanti dia masuk sekolah masa first day tahun ni. So, I bet it was you la.." Qidran menerangkan lagi.

"Damn.. Malunya.. Hahah.." Raiza berpura pura ketawa. Tapi mukanya masih memerah.

"Masa terlanggar tu, omg.. I'm so sorry tau! Memang tak nampak. Malu jugak la sebab terlanggar crush sendiri.. Macam.. Ish.. Malunya. Hahaha.."

'crush..' Raiza berbisik sendiri.

"Masa kau amnesia pun.. Weh.. aku sedih sangat. Serious. Aku macam.. Kenapa kau tak ingat aku sedangkan kau boleh ingat orang lain?" Muka Qidran menunjukkan bahawa dia betul betul kecewa..

"Tapi aku tak kisah! Because sekarang ni, kau dah ingat aku.." Qidran tersenyum kembali. Jelas sangat wajah kegembiraannya disitu.

Raiza tersengih.

"Oh!" Raiza seperti teringat sesuatu. Raiza menoleh ke arah Qidran.

Qidran menjongket kening.

"Dalam surat tadi.. Kau ada cakap.. Kita takkan stay kelas tu sama sama lagi tahun depan.. Kenapa?" Riak muka Raiza dan Qidran berubah serta merta.

"Hm.. I'll be moving out from Malaysia to your heart. So that, you are the only one who will stare and glance at our dinding when our class is bored.. Not us anymore." Qidran tertunduk. Nampak sangat la dia cuba menyorokkan tawanya.

"Hoi! Pickup line apa ni! Hahahah!" Raiza menepuk bahu Qidran lembut. Terkekek Qidran ketawa melihat Raiza yang setadinya bermuka sedih, sekarang sudah ketawa mengekek.

"Serious la.. Not funny tau!" Raiza menepuk bahu Qidran lagi sekali.

"Ye la.. Serious la ni!" Qidran memegang perutnya.

"Fine.. Nantikan ada rombakan kelas.. Jadi.. Mungkin kita tak sama kelas ke ha? Kan? Jadi, aku saje je cakap mcm tu.. Tak tau la pulak kau akan buat expression macam tu.. Ingatkan kau tak kisah.." Qidran memeluk tubuh dan kini bersila menghadap Raiza.

"Apa pandang aku macam tu?" Raiza menampar lembut muka Qidran. Cuba untuk mengalihkan muka serta mata Qidran yang asyik memandangnya.

"Saja.." Qidran tersengeh lagi. Persis kerang busuk dah.

Berderau darah menyerbu ke muka Raiza mendengar suara lembut Qidran tadi. Terus Raiza mengalihkan pandangan ke arah lain supaya matanya dan hatinya tidak dapat ditangkap oleh Qidran. Tapi, malangnya.. Hati Awin Raiza sudah lama terpenjara didalam hati Fariz Qidran.

"Hey.. Kenapa blushing teruk sangat ni? Dari tadi tak stop blushingg!" Qidran menegur akhirnya.

"Ma.. Mana ada!" Raiza menafi.

"Aa.. Ada!" Sengaja Qidran mengajuk.

"Kuang ajar eh?!" Raiza tergelak kecil menampar pipi Qidran lagi.

"Kau, suka aku?" Tiba tiba terpacul soalan itu dari mulut Qid.

"Tak.. Aku anggap kau sebagai kawan je.. Tak lebih dan tak kurang." Raiza bersuara selamba.

"Damn.. Haih.. But it's okay.. At least you know my feeling towards you.." Suara Qidran merudum. Dia kembali menjuntaikan kakinya di hujung bangunan.

"Dude.. Do you want me to crash you off?" Raiza memandang Qid sinis.

"Apa? Kau dah confess kan? Oklah weh.. Aku balik dulu tau. Sorry la kalau susahkan kau suruh cari aku tadi.." Qidran sudah menolak dirinya bangun berdiri menggunakan tangannya.

"I'll never look for you if I don't feel the same." Pendek sahaja ayat Raiza. Membuatkan Qidran berpaling.

"Damn girl.. Is that you were talking to me?!" Mata Qidran bersinar.

Raiza mengangguk.

"Do you realize and think twice and wisely before spit out your word?" Raiza mengangguk lagi.

"Do you love me?"

Muka Raiza memerah. Dia mengangguk perlahan.

"Yeayy!! Finally Awin Raiza is comfessing her feeling to me!! Yeay!! Now my crush is crushing on me too!!" Qidran melompat lompat kegembiraan. Raiza menoleh dah tergelak kecil. Hiks.

Habis terabur Bahasa Ingeris Qidran.

"Kau.. Betul suka aku luar dalam? Yela.. Aku ni kasar.."

Qidran berhenti melompat dan tersengeh. Mengangguk. Mukannya juga memerah.

"Yes. Yes I do! I do falling for you! Tak! Mana ada kasar! Kau tu lembut sebenarnya.. And you are not that bad okay?" Qidran mencekak pinggang. Raiza mengangguk saja.

"Thank you Awin Raiza.. Thank you.." Qidran mengangkat tubuh genit Raiza dan mendirikan Raiza betul betul didepan mukanya.

Raiza menapak setapak dua kebelakang.

"Do you believe in me?" Qidran menyoal dengan tangannya memegang bahu Raiza.

Raiza tersenyum mengangguk.

"Could you.. Could you give me your heart.. And.. Will you take my heart, so, I could keep yours and you will keep mine?" Qidran merenung mata coklat Awin Raiza.

"Are.. Are you serious?" Raiza menyoal. Matanya terbuntang.

"Why would I be?!" Qidran menjeling mata hazelnya ke atas. Raiza ternganga.

"Yes ofcourse I'm serious lah!" Qidran melepaskan genggamannya pada bahu Raiza.

"I will keep yours.." Raiza tersenyum manis hinggakan biji matanya lansung tak nampak.

Qidran mengeluarkan kotak kecil dari poket baju sekolahnya.

'Finally Yours, Awin Raiza.' Terukir pada cincin Qidran.

'Fariz Qidran, Prince Charming of yours.' Terukir pada cincin Raiza.

"Oo.. Fikir sweet la ni?" Raiza tersengih.

Qidran menangguk laju. Dan menghulur kotak berisi dua cincin emas putih tulen itu kepada Raiza.

Raiza mencapai cincin yang bersaiz kecil terukir nama Fariz Qidran dan disarungkan ke jari manis.

Begitu juga dengan Qidran. Melakukan perkara sama.

"Tak sangka rupanya, selama ni, ada orang crush kat aku.."

"Raiza.. You are not that bad, baby.. I know you are such a nice girl. And yes you are. You are such a kind hearted one you know? Aku taknak dengar apa apa benda buruk yang kau cakap pasal diri kau okay? Setiap orang ada kelemahan dan kelebihan diorang. Kau rasa kau tak lawa? Lol.. Sangat Lol. Sebab apa? Kau masih ada mata hidung mulut telinga, jadi itu dah sempurna. Bersyukur dengan apa yang ada, inshaAllah semuanya indah.

Kau kasar.. Tapi aku tau, tu semua untuk kebaikan diri kau. Jadi, jangan risau tentang kau kasar atau orang pandang buruk dekat kau. Satu masa nanti, ada orang, yes ofcourse la your prince charming ni, datang and falling in love with you and finally live together forever after!"

-TAMAT-

NOTA KAKI
Yeay! Dah habis dah!! So, macam mana? Ok ke? Ya Allah kerah otak nak habiskan weh.. Hahahah. Sorry la eh kalau ada salah fakta terkasar bahasa ke apa.. Thanks you guys for your support. Sis appriciate sangat sangat. And yah, one more thing.. Thank you sudi baca my novel.. Tak sangka pulak boleh start and boleh habis cerita ni! Serious do! Bape bulan je dah habis *gelak* Nampak sangat takde life sebab asyik publish je ek? Hahahaha. So, after all.. And again thank youuu so muchh readerrsss and do read 'kereta' by me. hahahaa so, yah.. bye... Till we meet again. *Smooch*

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang