"Bang.. Kau tak rasa kita patut cerita hal sebenar ke dekat Raiza?"
"Hal apa?" Khai buat tak tau..
"Aku pun rasa kau dah lama tak makan kaki aku.."
"Tak pernah pun. Huhuhu.."
Khai menggigit buah epal yang dipotongnya tadi separuh. Dikunyah dan mengulangi perkara sama.
Pap!
"Hoii," Khai memandang Syahir yang sedari tadi memandangnya.
"Serius la do. Benda dah parah kot. Nanti apa apa jadi kat Rai mcm mana? Mcm mana kalau Rai tau sendiri?"
Mata biru laut Syahir bertukar menjadi warna biru gelap. Ya. Syahir istimewa..
"Yela yela.." Masih menguyah epal tadi..
"Aku tak rasa Raiza akan tau dalam masa terdekat ni.. Kau ingat tak.. Yang dia pengsan dekat sekolah tu? Doct kata apa? Ok kau pun doctor. Mesti kau faham.. Lama lama mesti dia sedar sendiri."
"Sebab aku doctor la aku rasa benda ni akan jadi benda tak baik.." Syahir mencapai epal yang belum dipotong dan menggigitnya..
"Apa yang tak baik?" Mata Khai masih tertancap pada kaca tv yang menayangkan cerita 'Kingsman'
"Aku rasa la.. Nanti fikiran Raiza mesti bercelaru. Lepastu, kau tak rasa nanti dia anggap kita penipu? Lepastu, macam patient aku la en, haritu dia dah separuh gila. Sebab parents dia kata dia amnesia. Mcm mcm benda parents dia tipu.. Bila ingatan dia pulih, dia mcm.. Lost. Susah jugak nak kawal. Sampai kena bawak kat bahagian psycologycal. Kononnya patient tu mcm exam aku. Tapi tak sangka akan jadi seteruk tu.. But then, the point is nanti aku takut Raiza jadi gila.." Syahir bersungguh. Mata biru gelapnya sudah mencair..
"Raiza seorang yang rasional. Mesti dia dapat terima benda ni dengan senang.. Kau relax la.. Tak payah fikir sangat."
Mengunyah epal lagi..
"Hm.. Yela. Aku harap Raiza boleh handle benda ni dengan senang.."
Syahir mengibar bendera putih. Malas nak berdebat. Berdebat bukan minatnya..
×××
'Ugh.. Aku kat mana..' Raiza mengesat matanya.. Cahaya putih menerangi tempat itu..
"Hi Awin Raiza Binti Yusof. Assalamualaikum.."
Raiza menoleh..
Seorang lelaki sedang tersenyum memandangnya.. Dia macam..
Abang Syaff!!!
"Wa.. Waalaikummussalam.. A.. Abang?"
"Awin Raiza, abang dekat je ni.. Nanti, abang datang ya Raiza?"
Lelaki itu memeluk Raiza, mengucup dahi Raiza dan..
"Abang Syaff!!"
Raiza terjerit.. Dia tersedar dari mimpi.. Kepalanya sakit. Berdenyut..
Pintu ditolak keras.
"Rai ok?" Khai bergegas ke katil adiknya.. Raiza memeluk abangnya teresak esak..
Syahir duduk di birai katil sebelah kiri Raiza.. Raiza tak mengeluarkan satu patah perkataan pun. Dia terus dan terusan menangis didalam pelukan abangnya..
Syahir merenung jam.. 305 pagi..
Melepaskan keluhan berat..
Mata Syahir menjadi warna hitam.. Kelam.... Dia tahu.. Apa Raiza lalui..
Raiza dibaringkan kembali.. Selimut menutupi separuh badannya. Khai dan Syahir beredar keluar dari bilik Raiza. Mata Syahir masih berwarna hitam..
×××
KAMU SEDANG MEMBACA
Crush Kat Aku?!
Teen FictionMengisahkan tentang seorang gadis menengah atas yang agak.. Kasar. Ya. Kasar. Tidak lansung seperti seorang gadis. Baginya, terlalu lembut, akan menyebabkan masyarakat sekeliling mengambil kesempatan keatas dirinya. Dia bukanlah seorang yang menarik...