Bab 40

522 32 2
                                    

"Siapa kakak tu?" Raiza bersila diatas katil sebelah Syahir.

"Korang ingat tak ada perempuan yang datang masa kita berbuka haritu?" Raiza dan abangnya yang lain mengangguk.

"Tu la kakak Ziqri. Nama dia Zakiah! Rupanya dia ni memang jenis psycho gila la punya perempuan. Dia ni ex-school mates kita Rai.. Sebelum kita masuk sekolah tu, dia dah kena tendang. Sebab ni la.."

×××

"Senior Zakiah? Yang Qid cakap tu ke?" Deen mengosok dagunya.

"Hm.. Jangan memain bhai.." Marsh pula melakukan perbuatan yang sama.

"Senior psycho tu bahaya kot.. Apa yang dia nak mesti dia akan dapat, tak kira apa je yang jadi. So, mcm mana kita nak bagi tau Raiza about this?!" Grey memandang Marsh dan Deen cemas.

"Shh.. Slow down your voice.." Marsh menekap jari telunjuk dibibir.

"Apa yang korang tau pasal Zakiah?" Syafiq menjenguk dari lubang tangga.

"Opocot mak kau!"
"Geezzz!"
"Syaf!"

Terkejut mereka bertiga yang sebok bersila di lantai berdekatan tangga.

"Meh naik sini.." Syafiq mengajak.

"So, apa yang korang tau pasal Zakiah Zamri?" Syafiq menyoal lagi setelah mereka bertiga berdiri dihadapan katil.

"Mcm mana kau tau pasal Zakiah?" Marsh memandang Syafiq memeluk tubuh.

"Aku upah spy. Cepat tell me." Syafiq sudah tidak senang duduk setelah mendengar perbincangan mereka bertiga di bilik Raiza tadi.

"Mcm ni.. Zakiah tu...."

×××

Pringg!

Berkecai cawan yang dipegang Raiza semasa didapur.

"Rai?" Ibu berlari kearah Raiza memeriksa keseluruhan badannya.

"Are you okay Raiza?" Khai pula yang datang kedapur. Sahabatnya yang bertiga cuma melihat kejadian itu disebalik dinding pemisah dapur dan meja makan dan ruang tamu.

"Ha.. Rai ok. Cuma tangan bersabun so terjatuh.." Rai mengutip kaca yang berterabur dilantai dapur satu persatu.

"Awin Raiza.. Cuci tangan, pergi meja makan. Tunggu sana. Biar abang serve makanan. Ibu pun."

Khai terus mengambil kaca yang berada ditangan Raiza dan membuang kedalam tongsampah. Tangan Raiza dicuci sebaik mungkin. Takut ada serpihan kaca.

Ibu dan Raiza ditolak keluar dari dapur. Kelihatan Khai sedang mengutip kaca kaca yang bersepai itu, menyapu serpihan dan mengemop lantai supaya serpihan sebesar 0.0000001 micrometer pun tak akan ada.

"Khai.. Dah dah la tu.. Jom duk sini.. Nak berbuka dah." Ayah memanggil.

"Ye yah.." Khai keluar dari tandas dapur, mencuci tangan dan duduk disebelah ayahnya. Didepan Marsh.

"Next week ayah pergi outstation tau. Ibu ikut sekali. Hari kedua raya terus ayah pergi.." Ayah memulakan bicara setelah meja makan senyap sunyi tanpa bunyi.

Sorry gais, makan pakai tangan. Tak main la pakai sudu ni. Ish.. Barat sangat.

"Raiza nak ikut boleh?" Raiza memandang ayahnya.

"Ha.. Takpe la Raiza. Ayah ibu lama. Nanti kamu nak final exam dah kan.." Ayah memandang Raiza. Marsh, Deen dan Grey.

Ayah menganggap mereka bertiga seperti keluarga dah. Entah kenapa mudah mesra. Menantu kot? Eh. Haha.

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang