Bab 11

780 44 0
                                    

Nota kepala
Memandangkan ramai pm wechat saya, nurfatihah50 suruh continue, so.. I'll continue my work.

Beberapa hari berlalu.. Raiza dan Qid lansung tak bertegur selepas kejadian yang berlaku, kot.. Di Perth..

Hari kedua selepas kepulangannya riuh jugak la group whatsapp bila terlihat gambar Raiza dan Khai sedang tidur di upload.

Dengan caption..

"Kasih sayang keluarga tak pernah terbatas.. Tak pernah tengok abang sayang adik mcm girlfriend sendiri. Seronok habiskan masa cutini dengan adik beradik comel ni.

Ps // Raiza walaupun tengah tidur masih nampak mukanya yang menyinga. Okbye"

Beratus beribu berjuta likers dan commenters dibgambar itu. Ok. Berjuta tu tipu..

Raiza bengang jugak sebenarnya.. Tapi entah kenapa dia rasa selesa dgn Qid. Tapi tak boleh! Dia kena bagi sekali dekat Qid!

Hari pertama persekolahan selepas cuti yang amattt....... Entahla.. *Trool face Raiza*

Kiri sebut Abang Khai handsome.. Kanan cakap dia ada hubungan dgn Qidran.. Belakang cakap hotstuff sekolah takde class dgn org mcm low profile Awin Raiza.. Depan cakap kami sweet. Kepala la hotak..

Raiza mencuit bahu Qid yang sedang tidur sambil mukanya yang disembamkan ke meja..

"Qid.. Kau tak panas ke satu sekolah dok habaq pasai kita.. Kau ni.. Lansung takde perasaan la.. Aku berapi je ni. Rasa nak patahkan tulang rusuk kau.. Dah la kau post gambar aku dgn abang kat Insta bla bla bla...." Rqiza membebel.. Tambahan.. Raiza melepaskan geram kepada Qid yang masih menyembam muka di atas meja plus Qid tak menyahut kata kata Raiza..

"Oooiii Qid!" Raiza mengetuk meja. Geram kerana masih tak dapat respond dari Qid..

Geram betul dia bila tak dpt respond dari orang mcm ni. Dah la sesuka tangkap gambar aku..

"Kau jerit nama aku pepagi yang indah ni kenapa?" Raiza terkedu.. Dia kenal suara ni.. Dia menoleh..

"Qid!"

"Ha ye ye.. Tau la rindu aku.." Qid mengangkat ngangkat keningnya nakal.. Meluat tengok..

"Tak de masa nak rindu kau kot weh.. Kalau kau kat sini.. Siapa mamat ni........." Dia menoleh ke meja sebelahnya..

TAK ADA !

Hehehe.. Tipu je. Sebenarnya budak lelaki tu masih tidur di meja Qid..

"Sejak bila dah pandai cari ganti untuk tempat aku ni?" Qid mencebik.. Eyuw geli kot tengok muka hodoh dia buat mcm tuu..

Raiza menepuk muka Qid dengan tangannya sambil membuat muka seposen.. Dan mengalih pandangannya ke arah lelaki itu..

Qid perasan Raiza sebenarnya nak Qid kejut mamat sesat ni..

Entah dari hutan amazon mana tah..

Tapi Qid buat muka selenga dia je.. Terus duduk di sebelah Afiq, dibelakang Peter dan Irfan.. Nak aja si Raiza ni mengamuk.. Ok dah ngamuk pun. Buku fizik yang tebal itu tepat tepat kena di dahinya. Sampai merah. Kehkehkeh..

"Oi ilmu oii!" Qid menjerit. Tapi Raiza buat tak endah. Suka hati aku la..

"Errr.. Weh.. Bangun.. Bangun la.. Kau duduk tempat member aku la.. Lagipun sekarang masa Puan Rash.. Nanti kau kena marah.." Raiza menarik narik rambut perang tercacak seorang mamat yang masih menundukkan mukanya..

Raiza menarik lagi kuat..

Ouch!

Haaa reti pun nak bangun. Puting beliung jadi tadi tak reti bangun..

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang