Bab 48

474 31 3
                                    

"B.. Bukan mcm tu la.. Aa.."

Baru saja Syafiq ingin membuka mulut, bunyi hon kereta kedengaran.

"Hai Qid.. Yo Syaf.. Mana my princess?" Khai memanjangkan lehernya memandang sekeliling perkarangan sekolah.

"Abang!!" Raiza memeluk Khai terus Khai berpusing dua kali dan meletakkan adiknya ke tanah..

"Oii.. Asal mata sembab?" Khai membelek muka adiknya.

"Abang!!" Raiza memeluk abangnya.

"Haa. Ha kenapa?" Khai panic.

"Abang..... Math tadi susah!" Lagi sekali menangis...

Khai memberikan memek muka sama dengan Syafiq semasa Raiza menangis bersama Grey tadi. Troll face -,-

"Lah.. Kan adik abang ni pandai? Apa yang susahnya? Dah dah! Kesat air mata tu.. Jom abang belanja starbucks nak?" Khai mengumpan adiknya.

Terus Raiza mengangkat muka dan berjalan kegembiraan kedepan kereta.

"Bang masuk kereta cepat! Kita pergi Starbucks! Bye Qidran! Jumpa esokk!"

"Siapa kata Qid tak pergi?" Raiza memalingkan mukanya ke arah Khai.

"Okk.. Hye Qidran! Meh sini masuk kereta dengan abang Syaf! Lambat, tinggal!" Raiza melambai-lambai tangannya.

"Siapa kata Qidran ikut?" Syafiq memandang Raiza.

"Okk Qid.. Byee!" Raiza terus hilang dalam perut kereta.

"Damn.. Qid.. Masuk kereta.. Cepat!" Qidran yang baru ingin menapak berjalan ke rumah menoleh.

Motornya ditiggalkan disekolah kerana Ridhuan pulang lewat. Jadi, sebagai adik yang baik, dia sengaja menapak ke rumah. Ala.. Bukan jauh pun..

"Hi again Qidran!" Raiza menjengukkan kepalanya ke luar tingkap.

Perangainya persis budak kecil. Entah apesal tah.

×××

"Aku bukan tak suka kau Qidran.. Tapi aku taknak la macam mana eh nak cakap.. Em.. Yela.. Aku pun baru dapat jumpa adik aku, spend time masa dengan aku.. So, aku nak perhatian dia kejap. Yela.. Nanti korang kawin, boleh la duk tengok muka sama sama.. Aku tak leh dah. Nanti aku rindu kembar aku tu.." Syafiq menyambung kata-katanya yang tergantung tadi. Terhambur tawa Qidran mendengar setiap butir ayat yang diucapkan oleh Syafiq. Tak sangka dia boleh fikir jauh nun macam tu!

"Kau gelak apa doh?!" Syafiq menepuk bahu Qidran kuat.

"Weh. Hahahah.. Weh...." Qidran cuba bercakap tapi gagal. Entah kenapa dia rasa benda tu mencuit hatinya.

"Weh.. Haih.. Penat.. Okk serious.. Syaf, ada jodoh aku dengan Rai, ada la aku kawin. Duduk la aku hadap dia, dia hadap aku.. Tapi kalau kau, kau takkan tak jumpa dia dah.. Dia tetap adik kau, kau tetap abang dia. No matter what dude.. You've been thinking too far away.. Chill la weh." Qidran memeluk tubuh. Tersengeh melihat Syafiq. Dia faham apa perasaan Syafiq.

Senangnya lelaki nak berbaik.

"Haih.. I think so la.. Hahah.. Aku pun rasa aku terlebih fikir ni. Thanks weh. But make sure.. kau kena jaga adik aku baik baik Qid.. Aku tau kau sakitkan adik aku.. Pecah muka kau." Syafiq tersengih menampakkan barisan giginya.

"Oi oi oi! Jom makan!!" Raiza duduk dimeja bulat yang Syafiq dan Qidran duduk. Antara Khai dan Syafiq.

×××

"Weh.. Fizik tadi susahhhhh!!!"

"Weh biooo!!"

"Hash.. Addmath.."

Hari hari rakan mereka asyik mendengar Raiza merungut tentang kertas peperiksaannya. Naik risau jugak semua orang. Memasal Raiza buta asyik nangis je.

"Dah dah la tu Rai.. Last paper sivik tadi pun nk nangis ke?" Syafiq menepuk bahu Raiza.

"Kalau gagal ha cemana?! Nanti spoil je result!" Raiza menjerit kecil. Badannya dijarakkan dan mengambil beg galasnya. Memasukkan alat tulis didalam beg.

"Rai!! Last exam! Pastu tahun depan SPM Rai!!!" Marsh menjerit seraya memeluk Raiza.

"Haaaaa SPM.!!!" Raiza menangis lagi.

*Face Palm*

"Rai.. Kau ni asyik nangis je! Cengeng la!! Cemana la boleh jadi taiko sekolah!" Deen mengusik.

"Diam la kau!" Raiza terduduk di lantai.

"Penat laa!" Raiza memandang mereka yang memandangnya pelik.

"Duduk je. Bukan berak pun!" Raiza memeluk tubuh.

"Weh.. Rai.. Mana Qid?" Peter menyoal. Lansung tak ada slang omputeh pun memandangkan dia memang dibesarkan disini, Malaysia.

"Oh.. Haah.. Tak perasan la.. Tadi rasanya dia ikut aku keluar tadi.." Raiza bangun menepuk-nepuk kainnya dan menjenguk.

"Dah.. Dah balik kot? Jap.. Ridhuan pun takde kan?"

"Hah. Asal? Rindu aku ke?" Raiza menoleh kebelakangnya. Di ikuti dengan Syafiq kerana Syafiq berdiri bersebelahan dengan Raiza.

"Ha.. Weh Ridh.. Mana Qidran?" Syafiq menyoal terus.

"Ha... Qidran bagi ni kat kau." Ridhuan menyerahkan sekeping kad berwarna putih kepada Raiza.

Dahi Raiza berkerut. Memandang surat putih itu. Qidran bagi surat?

"Abang dengan korang senua balik dulu la eh?" Raiza mengalihkan pandangannya dari surat itu dan memandang muka yang sedang memandangnya pelik.

"It's okay bang.. Kalau dah settle nnt Rai call.." Raiza memandang Syafiq yang memandangnya dengan pandangan risau.

"Abang..."

"Fine.. Apa apa hal just call me A.S.A.P!" Syafiq memeluk Raiza dan mengucup dahinya.

"Kau ingat aku nak pergi perang ke setan??" Raiza mengesat kesan air liur halimunan didahinya.

"Ha... Nak abang.." Marsh menyatukan tapak tangannya merapatkan ke dahi dan memandang Syafiq serta Raiza silih berganti.

"Banyak la kau! Dah pi balik!" Raiza menghalau.

"Oooo.. Nak dating dengan Qidran lepastu halau kitorang! Report abang Khai!" Syafiq mengoyang-goyangkan jarinya. Raiza menjelir lidah dan hanya menghantar mereka dengan pandangan selepas bersalaman dengan mereka semua dan melambai mesra.

Koridor yang kosong itu menjadikan keadaan tenang.

Lipatan surat dibuka.

Nota kaki
Hye! Omg laika seriously? Weh boring gila chapter ni! Idea hambar gila! Dah la pendek. Rasa mcm nak unpublished! Duhhh! Memang patut pun ada yang dah tak nak baca :( Hish.. So, guys.. Thank you pada yang still support. Sebab memang terharu sangat ada reader setia mcm korang. Ceh geli! Kkgais. Do comment do vote! Bye! Next chapter I bet best gila! Hehehe..

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang