Bab 34

517 37 0
                                    

"You!!"

Raiza menjerit sambil menunding jari kearah lelaki tadi. Tepat kearah batang hidung lelaki itu.

Lelaki yang berbadan sedang sedang berisi, hidung jambu berkulit putih gebu. Mata sepet seperti peranakan cina. Rambut dicacakkan menggunakan gel tah berapa tan tah memandangnya bengkeng.

"Oh, Awin Raiza anak Dato' Yusof ya.. What a bless to meet you here. And who is those three unlucky guys? Anak ikan kau ke? Hahahah perempuan jalang. Ka..."

Pap!

Satu tamparan sulung milik abang Khai dihadiahkan kepipi budak lelaki itu.

"Mind your words young man. I'm and those three unlucky guys like you said is her brother!" Khai meninggikam suara.

"Who's this fucking guy Raiza?!" Khai mencekak leher baju budak lelaki tadi. Lelaki itu sudah nula meronta ronta minta diturunkan.

"Syadid. Our senior yang taruh harapan dekat Raiza. Dia ni kena reject mentah mentah dulu masa dia mintak couple dengan Raiza before puasa haritu. Lepastu dia ni pulak ingat Raiza dengan Syafiq. So dia panggil Raiza perempuan jalang. Just because of that dia benci Raiza. Sekian." Syafiq bersuara tenang memandang Khai dan memeluk lengan Raiza lembut.

"Oh.. Minat kat orang. Lepastu bila kena reject tak puas hati. Hey little young man. Listen here. If aku tau kau apa apa kan Raiza. Kau kena. You mess with her, you mess with us." Khai mencampak Shadid kebelakang. Terjelepuk dia jatuh ketanah.

Raiza berlari mendapatkan Shadid. Membantu seniornya bangun.

"Why?" Shadid bersuara lemah.

"Because I know that hurts. I'm sorry for what abang have done to you. You may go now." Raiza bercakap dengan nada yang lembut dan perlahan.

Setelah Shadid bangun, dia menunduk sedikit kepada abang abang Raiza dan terus menapak pergi dari situ.

"Kenapa tolong dia?" Khai bersuara dingin.

"People make mistakes. Takde manusia yang sempurna. Kecuali junjungan Nabi Muhammad S.A.W. By what he said to me just now, it doesn't mean we have a liscense to hurt him." Raiza yang sedang memakai kembali kasut rodanya berdiri dan memandang abangnya.

"Take a chill pill abang.. Control your anger.. Okay? It doesn't mean I like Sen Shadid.. But.. Yah. I don't like you hurt people that like me. They like me bang.. Hahaha" Raiza cuba ketawa..

"Bang Syahir.. Kita masih ada perlawanan yang perlu kita selesaikan~" Raiza mula berlari lagi.

"Ish.. Tak serik betul.." Syafiq mengomel.

Khai hanya tersenyum kecil. Dia perasan, adiknya sedikit sebanyak sudah berubah.

"Jom.." Syafiq menyiku lengan Khai yang nampaknya termenung itu. Syahir dah lama mengejar Raiza tadi.

Smartwheel mereka bergerak ke arah tasik.

"Yeay yeay! Rai menang! Pakcik Syahir tua kerepot!!" Raiza berjoget joget. Maklumla.. Pemain RB profesional. Lansung takkan jatuh walau menari hiphop pakai roller blade sekalipun..

"Dasar pakcik tua! Hahaha!" Raiza tergelak melihat Syahir yang sedang terduduk di atas bangku.

"Abang saje je nak bagi Rai menang. Kang tak menang kang.. Nangis.." Syahir sengaja mengusik.

"Ne de nangis.. Abang Syahir memang lembik~" Raiza sudah bergerak perlahan mendekati Syahir.

Khai dan Syafiq hanya memandang mereka tersenyum kecil. Tak macam 16 tahun lansung..

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang