Bab 6

958 57 0
                                    

Awin Raiza duduk dibirai katil setelah usai solat subuh, termenung. Ada sesuatu yang bermain di fikirannya..

"Awin Raiza!"
"Eh opocot mak kau Qid terbalik" Terjelepuk Awin jatuh ketepi katil. Ibunya manahan gelak dan kembali serius. Takde hal apa pun sebenarnya. Dia cuma nak pastikan Awin Raiza dah solat subuh ke belum.. "Ibu, Rai dah solat la.. Masuk jangan la mengejut mcm tu. Habis kena heart attack. I think I have a heart attackkkkkkk....." Awin bersuara terus sambung menyanyi lagu heart attack by demi lovato. Hehe.

"Yela. Sorry. Ni ha, ada kawan Rai tunggu Rai kat bawah. Siap siap cepat."
'Ha? Kawan? Kawan mana? Yang bertiga tu takde cakap apa pun nak dtg. Ke aku terlepas pandang?' Awin mencapai Iphone 5s goldnya di bawah bantal dan meneliti kembali conversation mereka di group whatsapp. 'Tak ada pun..'
"Hoi! Cegat apa lagi. Tak baik buat orang tunggu kamu. Pergi siap dan turun. Ibu bagi 5minit" Terus meninggalkan Awin yang sedang terpinga pinga itu. Nasib baik tetiba rasa nak mandi terus sebelum Subuh tadi. Dia menukar baju, memakai Tee labuh 'loose' berlengan panjang berwarna hitam dan lenggings berwarna hitam. Simple but nice. 'Alaa bukannya org nak tengok pun. Huduh ja' omelnya sendirian.

Dia berlari lari anak menuruni tangga dari biliknya ke pintu depan. Setelah bersalaman dgn Ibu aku terus meluru keluar. Menyarung Roshe Nike Oreo dan keluar dari pagar besar rumah. Aku mencari kelibat 'kawan' yang ibu cakapkan tu..

Tiba tiba mulut aku dan mata aku ditutup dari belakang. 'Silap besar' Kata Awin dalam hati. Tapi boleh tahan kuat jugak la kudrat orang ni. Tak larat nak melawan. Dia dimasukkan ke dalam kereta.

Awin Raiza POV

"Happy birthday to you
happy birthday to you
happy birthday to Awin Raiza
happy birthday to you!!!"
Suara sorakkan dan tepukan kedengaran. Aku membuka ikatan mata dan mulut aku. Tersengih.. Terharu.. Tercuak semua ada ter.. Huhu..

Marsh, Grey, Deen, Fariz Qidran. Grey dan Deen memimpin tangan aku ke pondok berdekatan. Kek coklat dgn beberapa macaroon coklat di atasnya di letakkan di atas meja. "Potonglah"

Tinggal beberapa slice lagi. Semua dah menikmati kek buatan tangan Marsh. Tak sangka Marsh pandai buat kek. Heh.

"Happy birthday bestfriend!" Peluk Grey seraya menghulurkan satu kotak berwarna coklat dan ribbon warna marron. 'Besarnya' "Heee. Thanks!"

"Happy bornday amigos!" Peluk Deen dan memberikan kotak yang lebih kecil dari kotak Grey tetapi, beratnya.... Taknak cakap "Gracias novia" terima kasih awek..

Marsh tiba dengan kotak 4 segi tepat dan dia membukanya. Terdapat empat 'Friendship bracelet' dan empat 'Divinity LA bracelet' berlainan warna. Aku berwarna hitam, Grey berwarna kelabu. Semua nak kelabu Grey ni. Deen berwarna turqoise dan Marsh berwarna merah jambu. "Trimas" peluk aku pada Marsh.

Sejambak bunga diberikan kepada ku. Jambangan ros merah dan terletak satu ros putih di tengah. "Thank you Qid" aku tersenyum menampakkan barisan gigiku yang putih bersinar dan taring yang agak menawan. 'KAH. Perasan'

Snap!

Marsh mengambil gambar kami.. Qid dan aku. Aku memberi Marsh jelingan maut.. Aku menghidu bauan ros itu..

Snap!

Eh Marsh ni.. Muka dah merah mcm bunga ros merah yang sedang dipegang oleh aku.

Yang si Qid ni, buat muka selenga dia je. Tak malu lansung. Siap suruh send kat Whatsapp plak tu. Err..

Tapi..

Macam mana la aku boleh lupa hari jadi aku sendiri. Huhu.. Dan paling tak boleh nak blah la kan apa si Qid buat kat sini.. Semak je. Eh..

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang