"Aduh!" Ziqri mengaduh. Kakinya diketis oleh Raiza. Menjadikan Ziqri melepaskan pelukannya. Dan terlepas genggamannya dari pisau rambo miliknya. Pisau itu di sepak oleh Qid jauh hingga ke sebelah hujung penjuru gelanggang. Ziqri pula sedang memeluk kaki kerana sakit akibat diketis oleh kasut ais.
"How dare you!" Ziqri cuba bangun.
"Ouchhhh!" Kalini Ziqri menjerit akibat Raiza melakukan headstand dengan tangannya memegang kaki Qid yang dalam keadaan kuda kuda dia melompat dari kiri ke kanan dengan kaki yang tersarung kasut ice dilayangkan kemuka Ziqri. Memancut cecair likat berwarna merah.
Seraya dengan itu Raiza terduduk. Dia memeluk lutut dan menangis.
Terasa kain diletakkan di atas kepala yang menunduk dia mengangkat muka.
"Pakai la.. I'm sorry sebab tertengok aurat awak.." Qid bercakap dengan pandangan yang dialihkan ke arah lain..
"Raiza! Qid!!" Raiza segera menoleh ke arah pintu gelanggang. Terus Raiza menyelempangkang tudung bawalnya dan berlari ke arah Khai..
"Abang!!" Raiza menangis dan terus menangis didalam dagapan Khai..
"Shh.. Shh.. Shh.. No cry honey.." Khai menggosok belakang badannya.
"Ziqri bukak tudung Raiza." Akhirnya Raiza bersuara dalam tangisan yang bersisa.
"Ya Allah.. How dare him! Mana dia?!" Syafiq sudah memerah mukanya.
"Dia ada kat penjuru gelanggang." Syafiq memandang Qid. Yang baru saja menunjuk muka.
"Kau gi mana gila? Sampai Raiza punya tudung dah terbukak.." Syafiq mencekak pinggang.
"Kau ingat aku tak datang sini A.S.A.P ke?" Lalu Qid menceritakan apa yang terjadi tadi.
"Lepas tu aku sampai sini dengan susah payahnya aku nak jalan atas ais finally sampai jugak dekat penjuru tu. Ish. Kau kan.." Qid memegang palang didalam gelanggang ais. Mukanya berkerut. Berpeluh.
"Tak reti jalan atas ice ke?" Syafiq mengusik. Keningnya dimain mainkan..
"Diam la kau." Muka Qid sudah memerah.
Raiza pula sedang duduk dikerusi dan masih menyembamkan mukanya didada Khai..
"Kalau la tu aku.." Qid berbisik.
"Hah apa?!" Syafiq buat buat pekak.
"Tak.. Takde apa.." Qid sudah memandang ke tempat lain.
Syahir datang terus menolong Raiza membuka kasut aisnya.
"Abang!!" Raiza memeluk Syahir pula..
"Eh.. Eh.. Ya ya sayang.. I'm here.." Syahir hampir terjatuh akibat dirempuh Raiza keras tetapi kesan daripada kesadoan Syahir dia dapat mengimbangkan badan. Ceh..
"I'm sorry tak dengar cakap abang dengan abang Syaf pasal Ziqri is a bad news.. I'm sorry.." Raiza terus terusan menangis.
"It's okay Raiza.. Abang dah call polis. Nanti kita bawa dia masuk lokap, pastu kita dera dia! Pastu jangan kasi dia keluar! Pastu kita buat penjara elektrik khas untuk dia.. Okay Rai?" Syahir melompat lompat kecil dan membuat sedikit aksi semasa bercakap tentang penyiksaan Ziqri nanti.
"Cemana awek nak lekat dengan kau bang.. Perangai.." Syafiq memandang Syahir serong sambil tersenyum kecil.
Qid hanya duduk di atas kerusi di belakang Khai dan asyik menyaksikan drama percums tadi. Uhuks.
"Rai, pakai kasut. Kita balik eh? Raiza kena rehat.." Khai mengusap belakang badan Raiza.
"Em.. Hm.." Raiza melepaskan pelukannya dan menapak mengambil kasut converse berwarna birunya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Crush Kat Aku?!
Teen FictionMengisahkan tentang seorang gadis menengah atas yang agak.. Kasar. Ya. Kasar. Tidak lansung seperti seorang gadis. Baginya, terlalu lembut, akan menyebabkan masyarakat sekeliling mengambil kesempatan keatas dirinya. Dia bukanlah seorang yang menarik...