Bab 9

800 52 0
                                    

Usai solat Maghrib, mereka berehat di dalam bilik menunggu Isyak.. Untung Perth dan Malaysia waktu sama..

Usai pula solat Isyak..

"Abang.. Rai lapar.."

Abangnya yang sibuk dari tadi menghadap Iphone6 nya sambil earphone disumbat ditelinga.. Walaupun disumbat ditelinga.. Orang kat katil sebelah pun dengar. Volume max tahap dewa betul.. Lagu hardcore pulak tu..

Malas melayan.. Raiza menyarung jaket paras lututnya dan mengambil dompetnya dan keluar dari bilik..

Mereput la abang sorang sorang dalam bilik.. Taknak layan.. Raiza mengomel.

Dia turun makan di Cafe berdekatan hotel tersebut.. Cafe yang agak klasik rekaannya menarik minat fotografi Rai kembali. Dia mengambil beberapa gambar dan mengedit di VscoCam sebelum mengupdate di Instagram..

Pelayan datang mengambil pesanan..

"One Hot Mocha Latte and ya.. everyone who drink and eat here can use that stage? Am I right?"

Pelayan tersebut mengiyakan kata kata Raiza.. Raiza mencicip sedikit air mocha latte yang dipesannya dan naik ke pentas untuk menunjukkan sedikit kebolehannya. Ceh..

Raiza mencapai gitar akustik berwarna hitam yang sedia ada di atas pentas kecik tersebut.. Dia duduk di atas kerusi kayu yang agak tinggi sebelum membetulkan microfon serta membetulkan tune gitar akustik tersebut..

Don't know
Don't know if I can do this on my own
Why do you have to leave, me
It seems
I'm losing something deep inside of me
Hold on, onto me

Now I see
Now I see

Everybody hurts some days
Its okay to be afraid
Everybody hurts
Everybody screams
Everybody feels this way
And its okay
La di da di da
Its okay

It feels like nothing really matters anymore
When you're gone
I can't breathe
And I know you never meant to make me feel this way
This can't be happening on me

Now I see (now I see)
Now I see

Everybody hurts somedays
Its okay to be afraid
Everybody hurts
Everybody screams
Everybody feels this way
And its okay
La da la da la
Its okay
La la la la la

So many questions so much on my mind
So many answers I can't find
I wish I could turn back the time
I want to....

Everybody hurts some days
Its okay to be afraid...

Everybody hurts somedays
Its okay to be afraid
Everybody hurts
Everybody screams
Everybody feels this way
And its okay
La da la da la
Its okay
La la la la la

Rancak sungguh lagu yang dimainkan oleh Raiza tadi. Everybody Hurts by Avril Lavigne menjadi pilihan Raiza memandangkan kebanyakkan mereka yang berada di dalam Cafe ini seperti baru lepas putus cinta..

Tepukan gemuruh oleh semua pelanggan di Cafe tersebut menjadikan Raiza agak kembang.. Di hidung dan di punggung. Hahaha..

Pelayan tadi membisikkan sesuatu ditelinga Raiza. Raiza mengangguk dan sekali lagi membetulkan microfon dan kedudukkannya..

"Okay, someone ask me to sing this song again.. So, enjoy.."

Lagu Avril Lavigne Everybody hurts sekali lagi dinyanyikan.. Masih tepukan gemuruh diberikan seperti tadi..

Raiza tunduk dan kembali ke meja makannya yang tersedia fish and chip yang masih panas dan mocha latte yang baru ditukar..

Ganjaran maybe? Sebab makin ramai yang datang ke Cafe itu..

"I can't believe that is your voice young lady. Im impress.." Raiza malas melayan memandangkan dia sebok mengisi perutnya yang sudah berbunyi minta diisi dari tadi..

UHUK!

Mana ada aku mesti ada kau kan Qid..

Tersedak Raiza yang ingatkan mat saleh mana tegur dia tadi. Rupanya.. Mattahir.. Eh?

Kalau tak tau mattahir tu apa.. Mattahir tu, Mata air. kekasih la kiranya..

"Kau buat apa ha kat sini? Mana ada aku je ada kau? Kau ikut aku sampai sini eh? Baik kau cakap.. Dasar stalker!" Garfu untuk mencucuk fish and chipnya di sua ke muka Qidran..

"Eh kau.. Tak ingin aku nak ikut..
Banyak lagi benda nak buat.. Tah kau jodoh aku kot weh? Hm.. Hahahaha" Qid menolak garfu yang berada tepat dimukanya.. Kalau kena ni, naya je.. Habis jatuh saham aku. Eh?

Cett .. Tah siapa tah nak jadi jodoh kau. Memasal la nak jadi jodoh kau..

Hanya diungkapkan didalam hati. Kenapa taknak keluar pun tak tau la..

"Raiza.."

"Hm?" Menyuap suapan terakhir fish and chip kedalam mulutnya..
"Kau datang sini dgn abang kau je kan? Abang kau mana?"

"Haah. Ada dalam bilik dia. Aku panggil buat tak tau je.. Aku turun cari makan sendiri la.."

Mulut Qid hanya membuat bentuk O.. Dan mengangguk..

"Kau tu, datang dgn sapa? Dah la tadi langgar aku.. Maaf pun tak. Ni pun datang sorang jugak.."

Qid membuat muka selenga.. Membebel je..

"Ye la cik Awin Raiza, Fariz Qidrian minta maaf ya.. Aku datang sini sorang.. Papa dgn Mama aku busy kerja, Kakak dgn adik aku pun busy study. So, mmg senang nak bolos la."

"Untung la.. Aku ni patutnya datang sorang.. Lepastu si badut sesat tu nak ikut."

"Siapa badut sesat ha?" Kepala Raiza diseligi..

"Eh abang~" Raiza memeluk pinggang abangnya yang masih berdiri tu.. "Mana ada badut sesat.. Abang salah dengar tu.. Hehehe" Suara Raiza lembut.. Ingat boleh kot nak pujuk abang dia..

Pipi Raiza dicubit.. "Datang sini nak dating rupanya.. Patutla nak mai sorang.. Tak lama, ibu dapat menantu la~" Kalini Raiza ketam sudah keluar... Pinggang abangnya dicubit..

Khaii mengaduh..

"Jadahnya orang dating. Rai pun tak tau mamat ni datang dari planet mana.. Sesat kot. Semak pala otak ja" Garfu yang dipegang Raiza betul betul berada di depan muka Qid.

"Woi woi.. Nak korek biji mata aku ka?!" Qid menjauhkan mukanya dari serangan hampir merosakkan wajahnya yang kacak dari Singa Afrika sesat..

Khaii tergelak.. Perangai adiknya yang sorg ni, tak pernah berubah.. Ada je benda yang dia tak puas hati.. "Rai.. Letak garfu.."

Raiza menjeling Qid sekilas.. Terus meletakkan garfunya di atas pinggan. Lepas itu dijeling pula abangnya.. Terus dia keluar dari Cafe itu..

Merajuk konon.. Taik hidung. Hahaha..

Qidrian POV

"Kawan Rai ke?" Lepas Raiza keluar dari cafe, terus yang lelaki memulakan brother talk..

Mulanya nak kejar si singa Raiza tu.. Tapi abangnya halang.

"Ha? Haah. Kami sekelas. Kawan sebelah meja.."

Khai membuat mulut bentuk Oo sambil menyuap Fish and chip kedalam mulutnya..

Hanya berani makan makanan laut je. Memandangkan Khaii tak makan udang dan hanya makan ikan..

"Rai tu.. Macam mana kat sekolah? Abang risau sebenarnya dengan dia tu.. Banyak kali tukar sekolah sebab attitude dia.."

"So far dia ok je. Dia pandai sebenarnya.. Paling teruk pun dia pernah prank senior sekolah kami sebab senior tu sakitkan hati kawan dia." Qid menyambung "Dan patahkan skateboard dia.."

Selesai cerita beberapa perkara tentang Riaza dan Khaii pun habis makan..

Kami kembali ke bilik kami yang berada di aras sama.. Cuma selang beberapa pintu sahaja..

×××

"Raiza?"

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang