Bab 47

464 31 0
                                    

Raiza berjalan sambil berborak kosong dengan Grey dan Deen. Marsh entah hilang kemana tah. Pergi bilik guru ke apa? Buat bilik guru kot.. Sampai ke kelas, kedengaran kelas riuh rendah.

"Wow wow.. Whatsupp guys?!"

"Minggu depan dah start exam la Rai.. Nah jadual.." Marsh menyerahkan kertas yang terkandung jadual peperiksaan.

"Gila la! Aku pun nak ngamuk cenni! Awal gila!" Marsh menjongket bahu dan yang laim hanya mengangguk lemah.

×××

"Rai.. Cepat la.." Syafiq menjerit dengan tangannya memegang skateboardnya.

"Ha.. Sat!" Raiza mengeluarkan papan luncurnya dan menyandang beg kebahu.

"Jom! Heel flip!" Raiza meluncur dari lokernya dan membuat heel flip ditangga pintu masuk.

"Rai tunggu!" Syafiq berlari dan meluncurkan papan luncurnya ke depan dan berlari terus melompat berdiri diatasnya.

Terkekek kekek Raiza ketawa meninggalkan abangnya.

"Yeay Rai menang!" Raiza melompat lompat kecil didepan pintu pagar tersengeh.

Semasa Raiza melompat kegembiraan.. Kertas jadual peperiksaan jatuh dari poket baju kurungnya. Terus hilang semyumannya dan mula merengek.

"Halaa.. Exam!!" Raiza mengentak kaki.

×××

Minggu Peperiksaan

"Phuh.. Exam la bang.. Exam..." Raiza melompat kecil didepan dewan cubaan untuk menenangkan diri sendiri dari gemuruh tak dapat dibendung.

"Chill la.. Kau dah buat prepration awal awal kan? Kau mesti boleh buat punya..." Syafiq cuba menenangkan adiknya.

"Duh.. Bukannya SPM pun.. Final je.." Deen menyengul Raiza.

"Semua pelajar dibenarkan masuk ke dalam dewan. Amaran keras diberikan supaya tidak menyentuh kertas soalan yang berada di atas meja anda. Selamat menjawab dan selamat berjaya.. Alah! Senang je! You guys can do it!" Tiba-tiba suara serius tadi terus berubah nada. Tergelak semua pelajar didalam dewan.

"Raiza.." Qidran berbisik. Macam fate kan? Qidran duduk sebelah je dengan Awin Raiza?

Raiza menoleh.

"Goodluck!" Qidran tersengeh dan menampakkan barisan giginya yang putih.

"You too.." Raiza menggosok-gosok tapak tangannya dan mula memegang pensil setelah usai membaca doa.

Satu Jam Empat Puluh Lima Minit berlalu...

"Huarghhh.. Paper bm tadi cam siott! Kau buat soalan nombor berapa?!" Marsh menggeliat berlari kearah Raiza yang duduk di barisan hadapan dewan.

"Entahlaaaa.. Takmau fikir haaa.. Sakit otak. Lepasni paper Math pulak.. Duh.." Raiza mengalas beg kebahu dan meninggalkan dewan. Menuju ke kafe.

"Rai.. Makan la.."

"You need to get some breakfast tau tak? Nanti sakit.."

"Dik.. Makan la.. Ke nak aku suap?"

Raiza membuka mulut. Sandwich yang berada ditangan Syafiq disua kemulut Raiza.

"Thanks bang.." Raiza menguyah tetapi mata dan tangannya ligat membuat ulang kaji untuk kertas matematik.

"Raiza.. Dah dah la tu.. You've been studied so much tau.. Nah. Aku belikan kau roti ni.. Makan la.." Qidran menghulur seplastik merah roti berkrim dan sebotol air mineral. Elok untuk badan katanya.

Crush Kat Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang