"Kau buat apa kat sini?"
Qid merenung lelaki yang berada didepannya sekarang..
"I'm glad seeing you both happy. It's really hurt when you both very the bercakaran you know.."
'Dia' melawak.
"Kau nak apa? Mcm mana kau tau aku dengan Raiza dekat sini?" Qid masih tenang cuma masih membara.
"Kau masih fikir surat tu Raiza yang bagi?"
×××
Semasa Qidran mengeluarkan isi beg sekolahnya, terjatuh sepucuk surat dengan envelope berwarna hitam dan sticker bercop tampak bentuk S berwarna biru tua.
'Tak sangka aku ada peminat~ Huhu~' Perasan sungguh.
"Bukan niat diri ingin menjauhi. Bukan juga niat ingin menghindari.
Cuma sakit dihati engkau tidak fahami.
Mungkin sakit ini hanya tahunya Ilahi.Tik tok Tik tok detik berlari. Pabila cerita conflik ditari, cahaya mentari bagaikan sakti. Menarik hati yang cintanya dihati.
Si Entah Siapa
ARDYIsi surat yang sangat cantik tersusun.
"ARDY, siapa ARDY? Nama macam lelaki. Gay ke omg.."
Qid sudah terasa seram. Huhu.
Lepas hampir beberapa minit tak dapat memikirkannya, Qid berlari mendapatkan kakak sulungnya.. Ok tak malu kan? Tak macam Raiza settle sendiri..
"Alahai.. Trick sekolah menengah~" Iris menggosok rambut Qid yang mcm cendawan itu..
"Ish.." Qid membetulkan rambutnya..
"Dia nak jumpa kau dekat tasik, masa matahari hampir terbenam." Iris selamba menjawab.
"Mana akak tau?" Qid hairan. Kemain susah dia nak tafsir tadi..
" 'Tik tok Tik tok detik berlari, Pabila cerita conflik ditari, cahaya mentari bagaikan sakti,' Tik tok tik tok tu bunyi jam kan? So dah tau la tu hint untuk masa. kalau conflik dalam kau buat essei mesti sebelum peleraian kan? So dia diantara permasalahan iaitu tengahari terik dengan peleraian selepas terbenam matahari. Kenapa matahari? Dah sah sah dia kata situ mentari. Ha tu jela.." Iris kembali membaca novelnya..
"Ooooo.. Okay trimas!" Dia mencium pipi kakaknya dan berlari kebiliknya semula.
Dan sekarang.. Dia ditasik ini. Lepas Rai. Dia dengan seorang lelaki ni. Hutan amazon punya kazanah.
×××
"Kau yang bagi?"
Lepas habis mengelamun, dia memandang lelaki itu tadi. Dan.. Hilang.
Qid mula berasa tidak selesa. Dia terus menunggang Double R nya kerumah.
×××
"Ich liebe dich, Awin Raiza." Suara Qid masih terngiang ngiang didalam kepala hotaknya..
"Raiza? Raiza??" Ayah melambai lambai tangannya didepan muka Raiza.
"Oh. Ha. Ye ye.. Dah masuk waktu? Ok baca doa.. Bismillah.." Raiza gopoh.
"Belum.. Ok sekarang dah." Setelah mendengar azan Maghrib, mereka sekeluarga menjamah makanan yang dimasak sepenuhnya oleh ibu Raiza..
"Raiza fikir apa?" Ibu Raiza akhirnya bersuara selepas hampir 10 minit meja itu bisu senyap sunyi tanpa suara merungut Raiza sebab diganggu abang abangnya dan tanpa suara jeritan abang abangnya kerana kaki atau pinggang mereka dicubit.
KAMU SEDANG MEMBACA
Crush Kat Aku?!
Teen FictionMengisahkan tentang seorang gadis menengah atas yang agak.. Kasar. Ya. Kasar. Tidak lansung seperti seorang gadis. Baginya, terlalu lembut, akan menyebabkan masyarakat sekeliling mengambil kesempatan keatas dirinya. Dia bukanlah seorang yang menarik...