Miami, FL - December the 26th, 2015 - 19:48 PM
Het is de Tweede Kerstdag. In Miami zijn Mel, Jessie, Drew, Owen en Liam bij Jessie thuis en vieren de laatste kerstdag met z'n allen. Eerder hiervoor hebben ze lootjes getrokken en nu mogen ze eindelijk hun cadeautjes uitpakken. Om de beurt mogen ze hun cadeau pakken.
'Oeh, wat zal het zijn?' giechelt Mel enthousiast wanneer ze haar cadeau in haar handen heeft. 'Make-up?! Een handtasje?! Een portemonnee?! Ik ben benieuwd!' Ze scheurt het open. Dan verandert haar blije blik naar een verbaasde blik. '..Een dildo?!' Ze rolt met haar ogen. 'Ha - ha. Erg grappig hoor.'
De rest schiet meteen in de lach wanneer ze de grote, rode dildo zien. Ze komen niet meer bij terwijl Mel schamend voor zich uit staart.
'Van wie is die?' probeert Jessie met moeite uit haar mond te krijgen terwijl ze haast op de grond ligt van het lachen.
Owen steekt langzaam lachend en grijzend zijn hand op. Dat was wel te verwachten, het is ook echt een Owen-actie. 'Voor je verzameling, Mel! Kun je lekker elke avond-..'
'Stop maar weer,' onderbreekt Mel hem en ze begint ook te lachen. 'Kleine viezerik die je bent. Ik pak jou nog wel terug, of anders komt Karma je wel halen! Wacht maar.'
'Ja vast.' grinnikt Owen.
'Mijn beurt!' juicht Drew en hij scheurt zijn cadeau open. Hij schiet in de lach wanneer hij een kersttrui in zijn handen krijgt. Hij vouwt het helemaal open en ziet dat er een tekening van een grote lul op staat. Die is zeker gewoon uitgeprint van internet en erop geplakt. Alweer ligt iedereen in een deuk.
'Stelletje stoute mensen hebben we hier, zeg!' zegt Drew en dan moet hij ook lachen. Hij trekt de kersttrui aan en gaat naar de spiegel om het te bekijken.
'Looking hot, Drew!' zegt Jessie en ze steekt haar duim op.
'Hey, die lul op je trui lijkt wel precies op Mels dildo!' zegt Owen en hij wijst ernaar.
'Ja, precies dezelfde grootte ook.' zegt Liam. Ze komen niet meer bij.
Nadat iedereen hun cadeau heeft opengemaakt, gaan ze aan tafel gourmetten. Jessie pakt drie flessen wijn en vijf flessen met ander sterk drank uit de koelkast en zet ze er ook bij op tafel.
'Proost!' zegt Owen wanneer hij zijn glas in de lucht steekt.
'Fijne kerst, iedereen!' zegt Mel vrolijk.
Iedereen schiet hun glas met drank in één keer naar binnen.
Dan beginnen ze eindelijk met eten. Aan hun gezichten te zien is het heel lekker.
Drew krijgt ineens uit het niets een rotgevoel. Hij moet denken aan Gary. Dit is de eerst keer dat Drew kerst viert zonder zijn beste vriend. Nu is het ook wel gezellig, maar natuurlijk was het véél en véél leuker geweest als Gary erbij was. Drew probeert zijn verdrietige blik te verbergen om de sfeer niet te verpesten. Het is kerst dus hij wil de avond niet verpesten voor de anderen. Hij schenkt nóg een glas met sterk drank in en drinkt het in één keer op.
'Rustig aan hè.' lacht Liam en hij geeft hem een schouderklopje.
Drew grinnikt even, maar staart daarna afwezig naar zijn bord en friemelt wat met zijn eten met een vork die hij in zijn hand heeft.
'Hey, maar guys,' zegt Owen. 'Ik heb besloten dat ik mijn feestje op nieuwjaarsavond ga vieren volgende week. Jullie komen wel toch?'
'Wat leuk,' zegt Jessie enthousiast. 'Natuurlijk komen we. Zolang we maar drank hebben, hè.'
Owen grinnikt. 'Tuurlijk hebben we drank. Maar, laat iemand het dan even weten aan Briana? Dan weet ze op welke dag het is.'
'Doe ik wel.' zegt Mel vastbesloten.
'Over Briana gesproken, ik vind het echt jammer dat ze met elke kerst bij haar oma is,' zegt Jessie. 'Ze moet een keer gezellig met ons kerst vieren.'
'Klopt,' zegt Mel en ze knikt. 'Ik moet haar altijd missen tijdens de mooiste tijd van het jaar. Hopelijk blijft ze volgend jaar wél gewoon hier.'
Drew kijkt Jessie grijzend, maar ook arrogant aan. Alsof hij wil dat ze iets moet opbiechten. Drew wilt nog steeds dat Jessie moet vertellen wat er tussen haar en Gary is gebeurd. Hij kan dit niet zomaar loslaten, ook al heeft hij hier eigenlijk niks mee te maken. De enige twee redenen die hij maar kan bedenken is dat het allemaal gebeurde op zijn verjaardag, we hadden toen namelijk té veel drank in huis, en dat hij het alleen maar zielig vindt voor Briana. Nu Gary er niet meer is en Jessie het niet wil vertellen, krijgt Briana dit nooit te weten. Dat vindt Drew maar onterecht. Gary en Briana hadden een serieuze relatie, dan hoor je toch niet met een ander in bed te belanden?! En voorál niet met iemand die toevallig een goede vriendin van jou en je vriendin is. Zoiets kun je onmogelijk achter de rug laten. Tot nu toe weten alleen Drew en Owen het. Het was een stomme fout van Gary én Jessie. Gary wou het zelf wel vertellen, maar ondanks het niet lukte, zou Jessie het moeten vertellen.
Jessie probeert zijn blik te vermijden, ook al ziet hij dat ze zijn oogcontact heus wel heeft gezien. Hij weet heus wel dat ze nog steeds niks wilt opbiechten. Hij rolt onopvallend en geïrriteerd met zijn ogen en eet rustig verder.
Langzaam ziet hij alles een beetje ronddraaien. Hij begint dronken te worden nadat hij inmiddels al zijn vijfde glas in één keer naar binnen werkt. Dan kijkt hij weer op. Hij heeft ineens een idee.
'Zeg, Jess,' begint hij op een onrealistische en niet-nuchtere toon en hij kijkt haar aan. 'Op mijn verjaardag, hè..'
Jessie kijkt hem al meteen met een kwade blik aan en probeert met haar ogen te wenken dat hij onmiddellijk zijn mond moet houden. Haar mond maakt een neppe glimlach.
Het kan Drew helemaal niks meer schelen. Het enige waar hij nog aan kan denken is dat iedereen het geheim moet en zál weten. Als Jessie het niet doet, dan doet hij het. 'Weet je nog toen Gary en jij héél close waren toen?' zegt hij in een gemene toon. 'Een beetje té, misschien..?'
Aan Jessies gezicht te zien begint ze ook dronken te worden na haar vierde glas. En als Jessie dronken én boos tegelijk is, wil je liever geen ruzie met haar hebben. Om de seconde kijkt ze Drew steeds kwader aan.
'Volgens mij zag ik toen dat jullie samen naar Gary's huis gingen,' gaat Drew lachend verder. 'Wat hebben jullie toen gedaan?'
Mel en Liam kijken Jessie verbaasd aan en hun ogen schieten wijd open. Owen wenkt naar Drew dat hij moet ophouden, maar dat ziet hij niet eens. Hij kijkt alleen maar rechtstreeks naar Jessie, afwachtend naar haar reactie. Hij geniet hier haast van.
'En waar komt dit ineens vandaan, Drew?' vraagt Jessie woest.
'Ehm, volgens mij vroeg ik je wat?!' zegt Drew terug en zijn stem begint harder te worden.
'..Jess,' stamelt Mel en ze slikt. 'Is het waar wat hij zei, dan..?'
Jessie negeert haar en staat in een ruk op. 'Wat probeer jij te doen?!' vraagt ze aan Drew en aan haar stem te horen probeert ze zich in te houden om niet te schreeuwen. Maar waarschijnlijk houdt ze het niet langer meer vol. Ze spant haar vuisten aan en kijkt Drew met een dodelijke blik aan.
'Ik probeer helemaal niks, Jessie,' zegt Drew met een grote grijns in zijn gezicht. 'Waarom zo gestrest, schatje? Is er soms iets wat je ons moet vertellen?'
Dat was de druppel. Met haar vuisten slaat Jessie hard op de tafel. Zó hard, dat het eten in de lucht vliegt. De vulkaan die in Jessie zit, barst uit. 'Jij moet nu gódverdomme je bek houden, lul!'
Drew wordt ook woedend en staat ook op. 'Ik vraag alleen maar iets, joh!'
'Jij bemoeit je overal mee!..'
'..Hoezo mag ik geen vraag stellen?!..'
'..Niemand wilt naar jou luisteren!..'
'..Waarom schreeuw je naar me?!..'
'..Vieze lul die je bent!..'
'..Vies?! Hoor wie het zegt!..'
'..Jij begint over iets waar jij helemaal niks mee te maken hebt!..'
'..Waarom vertel je niet wat jij met Gary hebt uitgespookt?!..'
'..Hou je fucking bek dicht!..'
'..Hou zelf je bek dicht, vieze slet!..'
Mel, Owen en Liam zitten ongemakkelijk toe te kijken hoe Drew en Jessie de kerstavond verpesten. Ze staan door elkaar heen te schreeuwen en je kunt ze amper verstaan. Ze zijn veel te dronken en véél te woedend.
'..Noem jij mij nou een slet?!..'
'..Ja, dat hoor je goed ja, vuile bitch die je bent..'
'..Oh, ben ik nu ineens een bitch?!..'
Jessie loopt woedend met grote stappen om de tafel heen richting Drew. Owen staat meteen op en houdt haar vast om haar tegen te houden voordat ze elkaar écht pijn gaan doen.
'Kom dan, kutwijf!' schreeuwt Drew en hij wil ook naar haar toe lopen. Liam houdt hem tegen en trekt hem mee naar achter terwijl Drew zich los probeert te wurmen uit zijn greep. Jessie probeert hetzelfde bij Owen.
'Ik haat je, Drew!' schreeuwt ze zó hard, dat haar stem overal in het huis te horen is.
'Fuck you, Jessie..' Drews stem klinkt nu niet luid, maar meer bedreigend.
Er stromen tranen uit Jessies ogen en haar stem begint te rillen. 'Wáárom doe je dit?!'
Mel begint ook te huilen en legt haar gezicht op tafel.
'Wat denk je zelf?!' zegt Drew weer hard. 'Ik geef om Briana!'
JE LEEST
The Strange Lady (chapter I: the beginning)
Horror'Wat is je naam?' Ik slik en kijk mijn nieuwe therapeut aan. 'Briana.' 'Leuk je te ontmoeten, Briana, mijn naam is Ron. Kun je misschien wat over jezelf vertellen?' Ik haal een diepe zucht. 'Ik ben achttien. Ik kom uit Miami.' 'Wat doe je het liefst...