Hoofdstuk 53

381 24 5
                                    

Hi guys,
Sorry dat ik al kei lang niet meer heb geüpdatet. Ik heb een beetje een zware periode achter de rug en daarbij had ik ook niet heel veel inspiratie meer. Maar ik zal m'n best doen om weer vaker te updaten! Ik wil dit verhaal ook zo snel mogelijk afronden en beginnen aan het vervolg. EN EN EN, ook aan een nieuw verhaal waar ik al een tijdje aan zit te denken!! Follow me for updates and more :).
Thanks for the 2K votes, dear peopleee 💕
Enjoy and keep reading & vote! X

Miami, FL - January the 12th, 2016 - 19:23 PM

'Guys,'
Drew slaat met platte handen zacht op de tafel om iedereens aandacht te krijgen, wat ook lijkt te werken. Mel, Owen, Luc, Jessie en Liam zitten bij Drew thuis - zoals altijd - en kijken meteen Drews kant op. Ze kijken hem vragend aan, wachtend op wat hij wil zeggen. Maar het enige wat uit zijn mond komt, is een verdrietige zucht.
'Waddup, bro?' vraagt Owen meteen bezorgd.
Drew leunt met zijn elleboog op de tafel en legt zijn voorhoofd in zijn handpalm. 'Briana,' zucht hij uiteindelijk na een lange stilte. 'Er is iets mis met haar.'
Nog geen seconde later kreunt Mel geïrriteerd en rolt ze met haar ogen. 'Briana.' herhaalt ze met een afkeurende stem alsof ze over iets smerigs praat. 'Ik moet eerlijk zeggen, ik ben wel blij dat die slet er niet is vanavond.'
Drew kijkt meteen op. Hij richt zijn kwade blik naar Mel. 'Wát zei je daar?' Zijn stem klinkt dreigend.
'Je hoorde me heus wel,' sist Mel terug en probeert zijn boze ogen te ontwijken. 'Briana doet niets anders dan haar benen spreiden voor elke jongen.'
'Doe even normaal!' zegt Owen en hij fronst zijn wenkbrauw.
Luc knikt. 'Ze is je beste vriendin, Mel. Dat jullie nu ruzie hebben wil niet zeggen dat je zo over haar kunt praten.'
'Ze wás mijn beste vriendin, ja,' verbetert Mel hem. 'Geloof me, ik zag haar echt als mijn zus. Totdat ze ineens fucking raar ging doen. Drew heeft gelijk, er is inderdaad iets mis met haar. Ik herken haar niet meer terug met dit gedrag. Ze is veranderd in een vieze, vuile slet en wat mij betreft kan ze oprotten.'
Drew springt op en iedereen schrikt haast door hem. 'Als je nu niet die grote bek van je dicht houdt over haar, dan zal ik je...'
Luc, Liam en Owen stormen alle drie meteen op hem af om hem tegen te houden. 'Rustig blijven, Drew..' 'Blijf kalm..' onderbreken ze hem.
Jessie gaat meteen voor Melanie staan om haar te beschermen. Geschrokken doet Mel een paar stappen achteruit en staart Drew bang aan. Hij heeft haar nog nooit zo agressief aangevallen. Dit zag ze duidelijk niet aankomen.
'Jij hebt geen reden om zo over Briana te praten, Melanie!' schreeuwt Drew kwaad en zijn stem galmt door het hele huis. 'Hou je grote, irritante mond dicht of anders zorg ik ervoor dat je nooit meer zo stoer kunt praten.'
Luc, Liam en Owen moeten erg veel moeite doen om hem ver van Mel te houden. 'Drew, blijft staan!' 'Ga zitten!' 'Bro, rustig blijven!'
'Genoeg, Drew!' schreeuwt Jessie. 'Zo praat je niet tegen een meisje!'
'O, en hoe ze over Briana praat, kan wél, wil je zeggen?!' schreeuwt Drew terug en hij moet steeds op zijn tenen staan om haar en Mel aan te kijken doordat zijn vrienden hem tegenhouden.
Mel houdt zich duidelijk in om niet te huilen en blijft stil.
Jessie draait zich om en kijkt haar even aan. Dan kijkt ze weer naar de jongens en haalt een diepe zucht. 'Drew.. Ze heeft wél een reden om boos te zijn.'
Drews blik verandert van boos naar verbaasd en hij trekt een 'nou?'-gezicht. Hij slaat zijn armen in elkaar en blijft rustig stil staan. 'Ik wacht.'
Weer draait Jessie zich snel om om Melanie even aan te kijken. Ze twijfelt of ze het moet zeggen.
'M-mel,' begint ze stamelend. 'Mel heeft, diep van binnen, nog steeds gevoelens voor je, Drew.'
De jongens kijken haar en Mel geschrokken aan en hun monden vallen zowat open.
'Wát?' brengt Owen in shock uit en zijn ogen vallen op Mel.
Drew fronst uiteindelijk zijn wenkbrauw en zegt niks.
Mel knikt voorzichtig. 'Het is waar.' Een kleine traan rolt over haar wang en haar lip trilt. Ze begint te ijsberen en kijkt ondertussen naar de grond.
Er ontstaat een ongemakkelijke stilte in de woonkamer. Iedereen is in de war en wacht op een duidelijkere verklaring van iemand.
Mel haalt een hele diepe, nerveuze zucht. 'Toen ik die foto van jullie zag, ik..' probeert ze met moeite uit haar mond te krijgen. 'Het raakte me, op één of andere manier. Ik w-weet het, het had me niet moeten raken, het is al zo lang uit tussen ons, Drew, maar.. jammer genoeg raakte het me wél.'
Drew kijkt alsof hij niet weet wat hij moet zeggen en friemelt wat met zijn vingers op zijn voorhoofd en zet zijn andere hand in zijn zij. Hij blaast wat lucht weg en kijkt uiteindelijk ook naar de grond.
'Dus..' stamelt Luc. 'Je vindt hem weer leuk?'
Mel schudt haar hoofd. 'I-ik vind hem nog stééds leuk.' corrigeert ze hem.
Owen kijkt naar Drew en legt zijn hand op zijn schouder. 'Bro, you okay?'
Drew bijt op zijn lip en schudt voorzichtig zijn hoofd. 'Mijn hoofd ontploft, man.'
'Ga rustig even zitten,' zegt Owen kalm en hij duwt hem zachtjes terug naar zijn stoel. 'Ik pak wat water voor je.'
Jessie slaat haar armen om Mel heen om haar te omhelzen. 'Rustig maar, schat, het komt goed.' fluistert ze in haar oor.
Mel barst tóch wel in tranen uit en gooit het uit op Jessies schouder.
Drew gaat weer zitten en leunt met allebei zijn ellebogen op de tafel. Zijn voorhoofd legt hij in beide zijn handpalmen en zijn ogen vallen op de donkergrijze kleur van de tafel.
Owen komt terug uit de keuken met een glas water en legt het naast Drew neer.
'Maar je maakte het uit met mij,' zegt Drew na een hele lange stilte en hij kijkt weer op. Zijn blik gaat Mels kant op. 'Ik snap er geen fuck van, Mel. Jij dumpte mij, en nu zeg je dit.'
Mel zucht van opluchting omdat Drew haar weer Mel noemt en niet Melanie. Ze veegt snel haar tranen weg en kijkt hem van een afstand aan. 'I know, I know.. Ik.. ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik zat hier al een tijdje over na te denken, totdat ik die fucking foto van jullie zag. Het maakte me zo boos. Mijn hart brak. Het idee dat jullie het met elkaar deden... Ik kon het niet aan. Ik zei gemene dingen tegen Bri.' Ze schraapt haar keel en loopt iets dichterbij Drew. 'Al onze herinneringen kwamen weer in mijn hoofd. Ik dacht aan al onze momenten. Ik dacht aan al die keren dat ík diegene was die in jouw bed lag, en níet zij..'
Drew trekt zijn mond open om iets te zeggen, maar blijft uiteindelijk toch stil.
Mel hapt naar lucht en sluit haar ogen. 'Ik zag dit nooit aankomen. Mijn beste vriendin die seks heeft met mijn ex waar ik dus nog steeds gevoelens voor heb. Ik heb dit nooit verwacht van Bri. Ik ken haar sinds de kleuterschool. Of nee, sinds daarvoor al zelfs. Ik ken haar het beste van iedereen. Ik meende al die dingen die ik tegen haar zei niet. Ze is géén slet. Maar dit.. dit kon ze me toch niet aandoen?! Ze wist dat ik nog aan je dacht. En dan moet ik ook nog achter het feit komen dat jullie seks hadden, via een foto waar alles duidelijk te zien is, in plaats van dat ze eerlijk tegen me kon zijn. Ik ben er kapot van, Drew. Ik hoop dat je dat begrijpt.'
Drew slikt. 'Inderdaad. Ze is géén slet. Dat weet je zelf heel goed.'
Jessie went snel haar blik naar Owen, Liam en Luc en als teken dat ze Drew en Mel beter alleen kunnen laten, wijst ze naar de keuken. Met z'n vieren lopen ze daarheen.
'Ze deed helemaal niks met opzet,' gaat Drew verder. 'Ik kreeg gevoelens voor Bri en ze is ook voor mij gevallen. Je kunt haar niks kwalijk nemen, Mel. Jij hebt mij gedumpt en je moet dan niet verwachten dat ik op jou ga wachten. Mijn gevoelens voor Bri kun je ook niet dwingen of stopzetten. Ik hou echt van haar. Niet alleen om hoe ze eruit ziet, maar ook om hóe ze is. Ze is geweldig, dat weet je zelf heel goed. Je kent haar het beste van allemaal, zei je net toch?'
Mel legt snel haar hand voor haar mond. 'I-ik wil dit niet horen.. Je kwetst me..'
'Ik ben gewoon eerlijk.' zegt Drew gevoelloos. 'Bri zou het je uiteindelijk toch wel vertellen. Ze wist waarschijnlijk gewoon nog niet wanneer en zocht nog naar het juiste moment. Zíj zou je nooit expres iets ergs aandoen.'
Mel kijkt hem verbaasd aan en fronst dan haar wenkbrauw omdat Drew de nadruk op het woord 'zij' legde. 'En wat wil je daar nou mee zeggen?'
'Kom op, Mel,' zegt Drew en hij rolt met zijn ogen. 'Kijk wat voor dingen jij háár aandeed. Je dumpte haar voor Jessie, omdat ze zich altijd als een "stoere chick" gedraagt op school. Je wou daar gewoon nog meer gezien worden en populairder worden. Meer opvallen. Want je wilt ook graag bekend worden later, toch? Maar omdat Bri er alles aan deed om contact met je te hebben, ging je toch wel weer met haar om. Geef het maar toe, we weten allebei hoe het zit.'
'H-hoe weet je dit allemaal?' fluistert Mel en ze sluit boos haar ogen.
Drew grinnikt vals. 'Dit heeft ze me allemaal verteld.'
Mel slaat haar armen in elkaar en je kunt gelijk zien dat ze ermee zit.
'En natuurlijk geloof ik Bri. Ik ken jou ook veel langer dan vandaag..'
Mel draait zich om en haalt geïrriteerd een zucht.
'Ik zeg je eerlijk, als ik Bri was, had ik jou allang geskipt als vriendin. Je verdient haar niet. Het is dat ze een groot hart heeft en daarom steeds achter jouw kontje aan blijft gaan.'
'Ach, hou toch je fucking bek dicht, Drew.' sist Mel met haar rug naar hem toe. 'Je praat alleen maar bullshit.'
'Ik hou van Bri.' zegt Drew extra hard en duidelijk. 'Ik hou echt van haar, en niet van jou. Je moet me maar vergeten.'
Mel draait zich in een ruk om en kijkt hem even aan. Ze schudt haar hoofd en loopt vervolgens naar de voordeur, naar buiten. Drew hoort haar nog snikken.
Jessie, Liam, Luc en Owen lopen weer de woonkamer in.
'Ik ga maar achter haar aan.' mompelt Jessie en ze pakt haar jas en loopt ook de deur uit.
Owen grinnikt zacht. 'Kon ze het niet meer aan?'
Drew moet door hem ook grinniken en hij schudt zijn hoofd. 'En dat boeit me niet. Ze zat helemaal te janken over die foto.'
'By the way,' zegt Liam. 'Wie had die foto gemaakt en wie had die online gezet?'
Drew kijkt hem aan en haalt gelijk zijn schouders op. 'Ik heb serieus echt geen idee, man. Ik heb die foto niet eens gemaakt en er was helemaal niemand in mijn kamer behalve wij. Ik heb ook helemaal geen camera in mijn kamer staan en onze telefoons lagen allebei beneden.'
Owen, Liam en Luc kijken hem verward aan.
'Lul niet.' stamelt Luc en hij probeert te lachen.
'Ik meen het, guys!' zegt Drew. 'Ik was het echt niet.'
'Hm,' aarzelt Owen. 'Dat is wel echt vreemd, man.'
'En creepy.' voegt Liam eraan toe.
'Ze deed ook echt heel raar vanmiddag..' zegt Drew zacht.
'Hoe bedoel je?' vraagt Owen en hij kijkt hem verbaasd aan.
'Ik zag haar lopen en ik rende naar haar toe,' vertelt Drew. 'En zodra ik haar aankeek..'
Hij blijft even stil.
'Wat?' vraagt Luc.
'Dit probeerde ik jullie te vertellen net, guys. Voordat Mel opeens zo uithaalde naar Bri. Maar er was iets met haar. Iets vreemds. Het voelde alsof ik iemand anders voor me had staan.'
'Oké, ik snap er helemaal niks van.' zegt Owen en hij kijkt alsof hij in een verschrikkelijk moeilijke wiskundeles zit.
Drew schudt zijn hoofd. 'Ik jammer genoeg ook niet, maar ik ga het uitzoeken. Helpen jullie mee?'
'Zeker.' zegt Liam beslist. 'Jij en Bri hebben ons ook vaak zat geholpen met van alles.'
Drew glimlacht. 'Daarom.'

The Strange Lady (chapter I: the beginning)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu