Hoofdstuk 3

1.1K 81 0
                                    

Lauren White

Na even gewacht te hebben kwam er een jongen aangelopen met een notitieblokken in zijn had. " heeft u al een keuze kunnen maken ?" vroeg hij beleefd. Sara keek op en snoof weer. Een grom verliet haar mond alleen niet hard genoeg zodat de jongen het zou horen. " 2 keer cappuccino alsjeblieft " antwoordde ik de jongen. Hij schreef wat op zijn notitieblokje. " nog iets anders ?". " nee dankje ". Hij knikte en liep daarna weg. Ik keek naar Sara die zenuwachtig op de tafel zat te tikken. " wat is er ?". Ze keek weer op en ik zag haar ogen lichtjes gloeien. " we moeten hier zo snel mogelijk weg ". Ik keek haar vragend aan. " die jongen die je net zag. Hij is geen mens ". " wat is hij dan wel ?". ze leunde een beetje naar achter met haar stoel en maakte met haar mond het woord ' vampier '. Op dat moment kwam de jongen er weer aangelopen met een dienblad waar 2 cappuccino's op stonden. Hij gaf het 1 voor 1 aan ons maar hij liep niet weg, het enigste wat hij deed was Sara onderzoekend aankijken. Sara liet weer een grom horen maar dit keer hoorde hij het wel. " hou die hond van je eens in bedwang " zei hij en legde een nadruk op hond. Sara wou net opstaan om hem een klap te verkopen maar ik hielt haar tegen door haar arm vast te pakken. Ik schudde mijn hoofd en ze ging gespannen weer zitten. De jongen zette zijn handen op de tafel en leunde er een beetje op. " ik had nooit verwacht jou hier ooit nog te zien zins het ' incident '" zei hij tegen Sara. Ik zag hoe de ogen van de jongen een licht rode gloed kregen en Sara deed net zo goed mee door haar ogen ook te laten gloeien. " Lauren, we moeten maar eens gaan ". Ik knikte. We stonden allebei op en ik pakte wat geld uit mijn portemonnee om het vervolgens op de tafel te leggen. " doe de groetjes maar aan die broer van je !" riep de jongen nog. Sara stopte even met lopen en keek over haar schouder naar achter. " we gaan nu naar huis ".

We stapte de auto in en Sara had nog niets gezegd, ze mompelde alleen iets in zichzelf. " Saar zeg het alsjeblieft als er iets is want dan kan ik je helpen ". Ze schudde haar hoofd en starte de auto. Ik zuchtte een keer. Wat is er opeens met haar ? Ik zette de radio aan en luisterde naar het liedje ' Stay ' van Kygo. Meestal als er een liedje op was zong Sara zachtjes mee maar dit keer niet. Er moet iets aan de hand zijn met haar. En wat bedoelde die jongen met ' incident '? Vragen stroomden van allerlei kanten naar binnen. Ik pakte mijn mobiel en zocht in mijn contacten naar Ethan. ik stuurde hem een berichtje waarin stond ' we moeten zo praten over Saar '.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sorry, iets korter hoofdstuk.
morgen komen jullie te weten waarom Sara zo raar deed.

like ? comment ? follow ?

a human mate - deel 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu