İstanbul' da biraz serin güzel bir bahar akşamı : Kışın soğuk günleri geride kalmış, ilkbahar mevsimi bütün güzelligiyle kendini göstermeye başlamıştı. İstanbul gibi bir metropolde baharın güzelliğini görmek herkese nasip olmazdı. Dört bir yanı saran beton bloklar, asfaltlar, eski çarpık yerleşim , bütün güzellikleri yok ediyordu. Bu gidişata dur demek artık imkansızdı.
İstanbul hayallerin şehriydi. Eli iş tutan kendine güvenip diğer şehirlerden gelen insanların akınına ugrayan apayrı bir dünya idi. İstanbul' un nüfusu on beş milyonla ifade edilirken nüfus artışının nedenini araştıran bunu önleyebilmek için çalışan kimse yoktu. Sayım dışı kalan kaydı olmayan daha yüzbinler olduğu bilinen bir gerçekti. Bu şehirde yaşayan insanların büyük bir bölümü geçim
sıkıntısı çeken insanlardan oluşuyordu.
Bunun neticesinde çeteler hortlamış , soygunlar artmış, can güvenliği endişe verici bir hale gelmişti. Her gün artan cinayetler, trafik kazaları medyada gözler önüne seriliyordu. İşte bu gibi sebeplerden dolayı istanbul un güzelliklerini durumu iyi gelecek endişesi olmayan insanlar görebilirdi.Sarıyer 'de hafif yokuş bir sokak bahçesinde rengarenk güllerin olduğu iki katlı şirin bir gecekondu dikkati çekiyordu. Burası ordu mensubu Necati başçavuş 'un eviydi. Eşi Nazan ve biricik kızları Esra ile geçim sıkıntısı çekmeden yaşayan mutlu ailelerden sadece biriydi. Esra okuduğu üniversitenin konservatuar bölümünden mezun olmak üzereydi. Sesi kendisi gibi güzel müzik konusunda çok yetenekliydi.
Müzik derslerine giren Tahir hoca müzik piyasasında hatırı sayılan tanınmış bestecilerdendi. Özel bir TV kanalında müzikli söyleşi yapan eski ögrencisi olan ünlü sanatçı Yaşar' Öz'e Esra' yı proğramına davet etmesi için ricacı oldu.
Eski ögrencisi Tahir hocasını kıramazdı. Yeterli refaransı olmasa hocası böyle bir istekte bulunmazdı. Esra 'nın telefon numarasını alıp hocasına saygılarını iletti.
Esra ailesiyle birlikte yemek yerlerken telefon çaldı. Yerinden kalkıp telefona baktı. Bir bayandı arayan.
- Buyrun kimi aramıştınız ?
- Esra Akın' ı aramıştım sizmisiniz ?
- Evet benim size nasıl yardımcı olabilirim ?
- Esra hanım ben kanal 7 tv. den arıyorum. Cumartesi geceleri yayınladığımız Yaşar Öz 'ün sunduğu hoş sohbet proğramına konuk olarak katılabilirmisiniz ? diye soracaktım.
- Şey ben daha önce hiç TV. proğramına katılmadım bir sorun olmaz değilmi ?
- Endişelenmenize gerek yok canlı yayın değil bir sorun olmaz. Salı günü TV. stüdyomuza davetlisiniz. Adresi yazın lütfen :
- Tamam yazıyorum saat on sekizde sizede iyi akşamlar.
- Kızım hayırdır kimdi arayan ?
- Anne inanamıyorum bir tv programına davet edildim.
- İyide nasıl oldu bu iş ?
- Tahir hocam söylemişti daha önce, şaka sanmıştım.
- Ne zamanmış çekimler ?
- Salı günü akşam, şimdi bana iyi bir kıyafet lazım.
- Merak etme hallederiz.
Salı günü akşam stüdyoya gittiler. Esra 'yı çekime hazırlamak için makyaj odasına aldılar.
2.KISIM
Bekledikleri an geldi çekim başladı. Esra heycanını yenmeye çalışıyordu. Kuliste Yaşar Öz' le tanışmışlardı. Uzun uzun konuşmuşlardı. Artık deneyimli bir sunucu olan Yaşar Öz onu rahatlatacak sözler söyleyip motive etmişti. Programın açılış konuşmasını yapıp stüdyodaki izleyicilerine konuklarını tanıttı. İlk şarkıyı kendisi söyledi.
İzleyiciler coşkulu bir şekilde alkışladılar. Bir süre konukların arasında olan ünlü bir sanatçının öz geçmişiyle ilgili konuşulup hatıralar tazelendi. Kendisinden eski şarkılarından birisini okuması rica edilince mikrofonu alıp, nefis bir yorumla okudu.Stüdyo adeta yıkılıyordu. Yaşar Öz araya güzel bir fıkra sıkıştırınca herkesin keyfi tam yerine gelmişti. Esra' ya döndü
- Şimdi aramızda bulunan genç bir kardeşimizi size tanıtmak istiyorum. Beni yetiştiren Tahir hocamın müzik dünyasına sunduğu genç bir yetenek. Esra Akın ! Esra' cığım biraz kendinden bahsedermisin ? Esra heycanını yenmeye gayret ederek kısaca kendisinden bahsetti.
- Haydi kuvvetli bir alkış, Esra Akın' ı dinliyoruz.
Esra orkestra şefiyle kısa bir diyaloğa girdi. Müzik başladı . Arkasından duru bir ses tonuyla şarkıya giriş yaptı. Tek kelimeyle muhteşemdi. Şarkı bitince dinleyenler memnu niyetlerini fazla sıyla belli ettiler. Bir daha ! bir daha ! diye tempo tuttular. Yaşar Öz bu kadarını beklemiyordu. Bu kız gelecegi parlak bir yıldız adayıydı. Bundan emindi.
- Tamam tamam bir şarkı daha söyleyecek hep beraber kuvvetli bir alkış. Esra bir kez daha şefe okuyacağı şarkıyı söyleyip sahnede yerini aldı. Güzel bir yorumla Tahir hocanın popüler olmuş eski bir şarkısını okudu. Stüdyo alkış sesleriyle adeta yıkılıyordu.
Yaşar Öz bu kez çabuk davranıp seyircinin ilgisini zor
da olsa diğer konuklara yönlendirdi. Proğram bitiminde diğer konuklar Esra yı tebrik ettiler. Esra çok mutluydu. Eve dönene kadar arabada hep bu geceyi konuştular. Anne ve babası kızlarıyla gurur duyuyorlardı. Dört gün sonra Programın yayınlanacağı akşam ailece ekran başındaydıar. Keyifle izlediler Program bitince Tahir hoca aradı.
- Esra kızım ! seni tebrik ederim mükemmeldin. Bak göreceksin: Türkiye yarın seni konuşacak. İyi geceler yarın okulda görüşürüz. İnanılmaz derecede muyluydu.
- Beğenmenize sevindim hocam görüşürüz sizede iyi geceler. Artık kendisine olan güveni iyice artmıştı.Okula gittiğinde proğramı izleyen arkadaşlarının tebriklerini kabul etti. Tahir hocanın kendisini bekledigini söylenince arkadaşlarından izin isteyip Tahir hoca 'nın odasına gitti. Tahir hoca onu görünce ayağa kalktı.
- Gel kızım otur şöyle .
- Buyur hocam beni görmek istemişsiniz.
- Seni tebrik ederim kızım beni mahçup etmeyeceğinden emindim prağramı izledim çok başarılıydın.
- Teşekkür ederim efendim bunu size borçluyum.
- Bu arada seslendirdiğin eserimi okadar güzel okudun ki seninle gurur duydum.
- Beğendiğinize sevindim hocam.
- Beğenilmeyecek gibi değildi doğrusu mükemmeldi.
- Teşekkür ederim efendim
- Bak kızım geleceğin parlak, senin için müzik yapımcısı bir tanıdıkla görüştüm. Eger kabül edersen bugün uğrayıp konuşalım , anlaşabilirsek sanada bir kaset yaptırabiliriz.
- Tamam hocam , ben evi arayıp haber vereyim gidelim.Gittikleri plak şirketi piyasanın en ciddi müzik şirketlerin
den biriydi. Plak şirketinin sahibi Tahir hoca 'yı hürmetle karşıladı.
- Adnan bey bu hanım kızımız Esra Akın sana bahsettiğim öğrencim .
- Ben Adnan Ekinci kızım hoş geldiniz. Katıldığınız proğramı izledim. Seninle ayrıca mülakat yapmayacağız. Sesin ve yorumunu beğendim. Şimdi hazırsan stüdyoya geçelim.
Deneme Provası oldukça başarılı geçmişti. En kısa sürede şarkı klibi çekmek için anlaştılar.DEVAMI YARIN
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CENNET VADİSİ
ActionCENNET VADİSİ ROMAN ( Yazan Metin Yiğit) Esra Üniversite mezunu sanatçı adayı genç ve güzel bir kız. Nihat Ordu mensubu görevini kötüye kullanan sinsi bir istihbaratçı Ömer Babasının söz verdiği bir evliliğe zorlanan genç bir delikanlı Bu hikaye...