47 KISIM
Nihat'ın beklediği fırsat istediği koz eline geçmedi ama evden çıkan Ömer'i görünce heycanlanlandı. Bir an genç delikanlı bir kaç metre yukarıda olan arsadaki arabasına binip takip edildiğinden habersiz yola çıktı. Oldukça dalğın ve dikkatsiz görünüyordu. Nihat onunda takip edildiğini farketti. Dikkatli olmalıydı, bu bir tuzak olabilirdi. Delikanlı biraz hızlanmak için gaza bastı. Görmek anlamak istediği çok şeyler vardı. Arabasını Esra ların evin tam önünde durdurdu. O rengarenk çiçeklerin oldugu bahçe bakımsızlıktan harabeye dönmüştü. Duvardaki delikleri kırık camları görünce üzüntüyle dudaklarını ısırdı. Tam beş hafta olmuştu. Esra'sını görmeyeli , sesini duymayalı. Kendisi iyileşmişti, ama onları çok merak ediyordu. Canı sıkılmış morali bozulmuştu. O sırada Nihat susturucu takılmış silahını birkaç kere Ömer e doğrultmuş ama bir türlü istediği pozisyonu bulamamıştı. Ömer i koruyan polis dikkatli bakışlarla etrafı tarıyordu. Oradan önce Ömer sonra koruma polisi uzaklaştılar.
Necati bey ve ailesi için yepyeni bir hayat başlamıştı artık. Tek üzüldükleri Esra nın üzgün haliydi. Komserin tavsiyesini tutmuş cep telefonlarını kapatıp kimselerle görüşmemişlerdi.
Televizyondaki haberleri dikkatlice izliyor Nihat ın ve çetesinin tamamının yakalanabilmesi için dua ediyorlardı. Bu arada Necati beyin hayatında önemli degişiklikler olmuş namaz kılıp kuran ı kerimi ögrenmek için ders almaya başlamıştı.
Her şey eniştesi Süleyman beyin ısrarla kendisini cuma namazına götürmesiyle başlamıştı. Camiye girdiklerinde hoca efendi sohbetine yeni başlıyordu.
- Degerli müminler bugün çok önemli bir konudan bahsetmek istiyorum. Abdest le ilgili olarak, abdest nedir nasıl alınmalıdır ?
Ama önce taharetten bahsetmemiz gerekir. Abdesten önce temizlik kurallarına uymamız lazımdır diyerek güzelce abdest öncesini ve abdestin farzlarını sünnetleriyle birlikte anlatmıştı.
Cuma hutbesinde imam efendinin vaazı uyanmasına yetmişti. Ölüm ve ahiret hakkındaki anlattıkları kendisini çok etkilemişti. İnsanların yaradılış gerçegi ve ahiret hesabından bahsetmişti. İnsanların yaradılış nedeni tamamen Allaha kulluk etmeleri ve Dünyadaki yaşam şekilleriyle ahiret gününde hakkın önünde yargılanarak sonuçta hakkettiği şekilde ceza yada ödüle kavuşacaklarını anlatıp, Dünya hayatı ahiretin tarlasıdır demişti.
- İnsanlar dünyada yaşadıkları her anın hesabını verecektir. Yapılan iyilikler mükafat olarak kötü ameller ise ceza olarak karşılığını bulacaktır. Kimse ne kadar yaşayacağını bilemez, onun için ölüm her an kapıyı çalabilecek misafir gibidir. Eğer bunun bilincinde olarak yaşamaya çalışırsak mutlaka kötü şeyler yapmaktan kaçınır, ahiret için iyi bir şeyler yapmaya çalışırız.
- Kimse kendisine yapılmasını istemediği bir şeyi başka yapma hakkına sahip değildir. Bizler iyi insan olmaya çalışmazsak karşımızdakilerin iyi olmasını bekleyemeyiz deyip vaazı nı noktalamıştı.
Ölüm gerçekten, her an kapıyı çalacak bir misafir gibiydi, ne vakit gelecegi bilinmeyen. Geçen ömrünü düşündü hayatındaki en anlamlı şey eşi ve kızıydı. Son derece uyumlu mutlu bir aile hayatı sürdürmüşler aile içinde bir kez olsun bir tartışma yaşamamışlardı. Nazan hanım zaten yetim büyümüş anne ve babasını pek görememişti. Necati beyin anne ve babası boşanmışlar annesi yeniden evlenmiş, babası ise Almanya ya gidip orada yaşamış ve ölmüştü . Zaman zaman kendisine para gönderip destek olmuş yokluk çektirmemişti. Ölümünden önce kendisine kırk bin kız kardeşinede yirmi bin mark göndermişti .
Sarıyer deki gece konduyu bu parayla alıp içini zevkine göre döşetmişti. Babası annesini çok severmiş, birgün annesi boşanmak istediğini söyleyince adamcağız adeta yıkılmış hayata küsmüş, boşanıncada Almanya ya gurbetçi olarak gidip bir dahada dönmemişti. Annesi zaten arayıp sormamıştı . Ve birde ordu hayatı : Hayatını askerliğe adamış iyi bir asker olarak sevilmiş taktir edilmişti. Tek zafiyeti kızıydı. Ona gözü gibi bakmış okul hayatıyla özel hayatıyla yakından ilgilenmiş ama onu asla sıkmamıştı. Esra da babasının kendisine gösterdigi bu ilgiden sevgiden rahatsız olmamış asla şımarmamıştı..
Artık kararını vermiş ilkindi namazına abdestini alıp gitmişti. Süleyman bey onu camide görünce çok mutlu olmuş akşam yemeginde tüm aileye ziyafet çektirmişti. Nazan hanım onu anlayışla karşılayıp ve yine destek olmuştu. Kendiside kocasının ardından namaza başladı. Esra onların bu değişimine çok sevinmiş , Allaha şükürler etmişti. Artık herkesin elinde bir kitap birşeyler okuyup öğrenme gayreti içindeydi.
Süleyman bey Eniştesine kendi dükkanlarından birinde oyalanması için işde vermişti. Necati bey zeki ve disiplinli bir insan olduğu için işini ciddiye alınca dükkanda bir hareketlilik kendini göstermiş işler gözle görülür şekilde artmaya başlamıştı. Süleyman bey onun bu başarısını takdir etmişti.
Ömer in sabredecek dayanacak gücü kalmamıştı. Sevdiğinin hasreti hayali gözünde tütüyordu. Yerini mutlaka öğrenmeliydi. Son çare komser Orhan beyi aradı.
- Komserim rahatsız ettim. Ben Esra yı ve ailesini çok merak ediyorum nerede oldukları hakkında bir bilginiz varmı ?
- Üzgünüm Ömer ama bence sen bile tehlikedeyken onları arayıpta riske atmamalısın. Ortalığın yatışmasını beklemelisin.
- Sanırım haklısınız komserim hoşca kalın.
TEM yolunda ilerlerken komser Ayhan bey aradı.
- Ömer ne o evden çıkmış geziyormuşşun.
- Ne yapayım Ayhan bey iyileştiğim halde normal hayatıma dönemiyorum sıkıldım iyice.
- Bak Ömer gözünün gördüğü düşmandan çekinme ancak göremediğin düşmanında nereden nasıl bir saldırı yapacağını bilemezsin,
- Bugün ikinci kez aynı şeyleri dinliyorum.
- İyiliğiniz için dinlemelisin. Nihat Akman yakalanana kadar güvende değilsiniz. Onu yakalarsak her şey düzelir merak etme.
- Ya bu adam yurt dışına kaçtıysa ya uzun süre dönmezse onumu bekleyecegiz? Birde kesinlikle koruma istemiyorum
- Ömer seni anlıyorum ama sabırlı olmalısın. Eminim o adam şu an senin peşinde. Koruma istemiyorsun madem o halde çok dikkatli olman gerek. Gözünü dört aç.
- Tamam Ayhan bey görüşürüz. Telefonu kapattı. Adam haklıydı. Ama eve kapanıp beklemeye niyeti yoktu.
DEVAM EDECEK
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CENNET VADİSİ
حركة (أكشن)CENNET VADİSİ ROMAN ( Yazan Metin Yiğit) Esra Üniversite mezunu sanatçı adayı genç ve güzel bir kız. Nihat Ordu mensubu görevini kötüye kullanan sinsi bir istihbaratçı Ömer Babasının söz verdiği bir evliliğe zorlanan genç bir delikanlı Bu hikaye...