Cennet Vadisi roman ( Ayrılık yelleri ) Bölüm 31

39 2 0
                                    

36.KISIM

- Ömer sizce hata yapmış olabilir ama hatanın büyüğü  sende Recep ! insan evlilik konusunda başkasının adına söz verir mi ? Hayatı paylaşacağı eşini elbette insan kendisi seçmeli.

- Ama ben onun iyiliği için onun adına söz verdim.

- Peki senin seçtiğin kişiyle mutlu olamayıp birbirleriyle  anlaşamayıp geçinemeselerdi o zaman onların yüzüne nasıl bakacaktın ? Bunu hiç düşündün mü ?

Recep efendi bir anda alt üst olmuştu. O sadece verdiği sözü yerine getirmeye şartlanmış başkada bir şey düşünmemişti. Ama şimdi oğlunun itaatsizliği bahanesi vardı.

- Peki onun babaya itaatsizliğine ne buyrulur.

- İtaatsizliğin neden olduğunu anlamak lazım.

Ömer çok düşünmüş sonunda yeniden vadiye dönmeye karar vermişti. Esra' yı bu konuda zorlamayacaktı. Karar kendisinindi. Mecbur kalırsa sık sık gelip gidecekti. İstanbul 'da bir düzen kurması artık zordu. Cennet vadisindeki   işler kendisini fazlasıyla oyalardı. Bazı şeyleri unutmak için en iyi ilaç zaman ve uğraştı. Şimdi bu konudan Esra' ya ve ailesine bahsetmeliydi .

Necati başçavuş ise damadındaki durgunluğu atlatabilmesi  için degişik bir şehre değişik bir ortama girmesi gerektiğini düşünüyordu. En iyisi onlara İsviçre' deki kardeşlerinin yanına gitmelerini önermekti.

- Çocuklar zor günler yaşıyorsunuz sizi isterseniz on onbeş gün sonra İsviçre ye kardeşlerimin yanına tatile gönderelim. Ne dersiniz ?

- Sağ olun baba dert benimle birlikte olduktan sonra  her yer aynı. Ben Düzce' ye dönmeyi düşünüyorum.

- Bu kadar çabuk mu evladım ? yeni geldiniz doğru dürüst hasret bile gideremedik. Biraz acele etmiyor musun ?

- Sizi anlıyorum anne Esra bir iki hafta sizinle kalabilir  ama ben daralıyorum. Benim orada yapacak çok işim var.

- Sahi sizin orada kalacak eviniz yeriniz varmı ?

- Cennet gibi bir yerimiz var. İçiniz rahat olsun. İzninizle ben yatmak istiyorum. O ana kadar hiç konuşmayan Esra kararlı bir sesle :

- Anne baba ! sizinle kalmayı çok isterdim. Fakat Ömer' i bu halde yalnız bırakamam beni anlıyorsunuz değilmi ?

- Ama kızım geleli kaç gün olduki ? biraz kalsaydın.

- Nazan ısrar etme! Kız haklı bence doğrusuda bu.

- Ben de giyeceklerimizi hazırlıyayım anne. Esra odaya girdiğinde eşinin uyumadığını gördü.

- Bu kadar üzülme ne olur zamanla her şey düzelir İnşallah . Bu arada çantaları hazırlıyayım yatmadan.

- Bir şey hazırlamana gerek yok oradakiler yeter.

- Sen idare edersinde bana lazım olan şeyler var.

CENNET VADİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin