25. KISIM
Doğrusu düşünmek bile istemiyordu. İki gün geçmişti aradan ne garip bir duyguki Esra da Ömer i hiç aklından çıkaramamıştı. Onu özlemişti adeta. İki günü annesiyle babasıyla geçirmesi güzeldi. Fakat neden hep Ömer i düşündügünü anlamıyordu. Evde en çok sözü edilen kişi Ömer olmuştu. Özellikle annesi kızının hep ondan bahsetmesinden rahatsız olmuş, kızının Ömer' e fena tutulduğunu anlamıştı. Bunun başka izahı yoktu. Esra 'yı üzmemek için sesini çıkarmadı . Saat gece yarısını gösterince zil hafif bir şekilde çaldı. Anne ve babasının hayret dolu bakışlarının arasında kapıya koştu.
Karşısında Ömer' i görünce gülümsedi ona sarılmamak için kendini zor tuttu.
Karı koca göz göze geldiler. Bu bakışma çok şey anlatıyordu. Ömer içeri girerken Esra İzin isteyip yukarı çıktı. Kısa sürede elinde koca bir valizle indi. Kızın bu hazırlıklı hali ailesini şaşırtırken Ömer i çok mutlu etmişti. Çıkmaya hazırlanırlarken Necati başçavuş bu kez hiç bir tembihte bulunmadı nedense. Eller öpüldü vedalaşıp Ömer' in arabasına bindiler. Tam köşeyi dönerlerken sokağın diğer ucundan çıkan şüpheli bir araba peşlerinden gitti.
Necati başçavuş hemen Ömer' i aradı durumu bildirdi. Karışık birkaç sokağa girip Fatih sultan Mehmet köprüsünden geçip trafige karıştılar. Yol boyu Esra ' nın moralinin iyi oluşu iki gün neler yaptıgını anlatması hoşuna gitmişti. Oysa kızın tüm anlattığı evin içinde olan şeylerdi. Korkudan dışarı çıkamamışlardıki.
- Hep ben anlattım sen ne yaptın bu arada?
- Bende bir şeyler yaptım ama benimki süpriz sabaha göreceksin İnşallah.
- Neden sabahı bekliyoruz şimdi görmek istiyorum.
- Yanımda değilki .
- Anlamadım yanında değilse nerede ?
- Gideceğimiz yerde.
- Nere gidiyoruzki vadiye değilmi ?
- Hayır Önce Düzce' ye daha sonra vadiye.
- Ömer ben yokken sen bir şeylermi yaptın yoksa ?
- Başka birşey söyleyemem üzgünüm.
- Ömer sana birşey soracağım ama net cevap istiyorum.
Ömer arabayı mola vermek benzin almak için dinlenme tesislerinden birine sürdü.
- Gel hem bir şeyler yiyelim hem konuşalım istersen.
- Tamam nasıl istersen.
Birer kase çorba içtiler. Ömer ilk defa gözlerini ayırmadan kızın kusursuz güzelligini seyretti. Esra soru sormak için başını kaldırınca bakışları kesişti ikiside gözlerini kaçırdı.
- Seni dinliyorum Esra sor bakalım ne soracaksan?
- Şiir yazdığın oldumu hiç ?
Ömer 'in hiç ummadığı beklemediği bir soruydu.
- Bu nasıl bir soruydu anlamadım doğrusu ?
- Lütfen soruma cevap verirmisin ?
- Evet bir iki şiir yazdım o kadar
- Senden rica etsem okurmusun ?
- Gece vakti şiir okutmak nereden ? aklına geldi
- Beni kıracakmısın ? hadi lütfen
Ömer hüküm sürüyor şiirini okudu.
Esra artık emindi ömer o şiiri kendisi için yazmıştı.
- Çok güzelmiş okuyunca bende beğenmiştim
- Anlayamadım senin o şiiri okumazsın diye düşünmüştüm.
- Beni ne kadar zaman izledin ?.
- Aylarca ,komşumuz Nazmi amcanın Sarıyer' de Boğaz içi börekçisi adında börek salonu var seni ilk defa orada görmüştüm
- Hatırladım orayı iyi bilirim çok güzel açma ve su böreği var. Yolumuzun üstü olduğu için sabahları uğrardım.
- Seni bir gördüm bir daha göremeden duramadım.
- Öteki şiiride okurmusun ?
- Şu an tam olarak aklımda değil vadiye gidince okurum
- Az önce bana neden öyle baktın ?
- Bakmak için çok nedenim var.
- İki günün bensiz nasıl geçti bakalım.
- Seninki kadar güzel değildi .
- Ailen nasıllar bir tatsızlık olmadı ya.
- Hayır olmadı çünkü onları görmeye gitmedim.
- Neden onları hiçmi özlemedin ?
- İnsanlar sevdiklerini özlerler, onlar beni pek sevmiyor.
- Böyle düşünmemelisin yakında her şey düzelir.
- Umarım dediğin gibi olur.
- Babam bile seni sevdikten sonra onlarda elbet sever.
- Esra annen sanki benden pek hoşlanmıyor galiba
- Daha neler bizim evde en çok konuşulan kişi sendin.
- Konuşulmak başka hoşlanılmak başka.
- Birisi senden hoşlanmasaydı şimdi burada olamazdım.
Bunu duymak Ömeri memnun etmişti.
- Halen süprizi söylemedin
- Sabredersen göreceksin az kaldı.
Esra sorduğu bir soru yüzünden neredeyse itiraf noktasına gelen hislerini bastıra bilmek için konuyu dağıtmaya çalışmıştı. Her şey kendisine bağlıydı. Mantıklı olmazsa ileride çok üzüleceği şeyleri yaşaması kaçınılmaz olacaktı. Ömer hislerini rahatlıkla söyleyebilecek yapıda biri değildi.
Mantığı son anda kendisine engel olmuştu. Bazı meseler çözümlenmeden yaşayacakları aşk ne kadar büyük olsada sonu acı verecekti. Ömer in ailesiyle teyze kızı nedeniyle aralarının açık olması Onunla yapacacağı bir evlilik durumun da ailesinden kabul görmeyeceği kesindi. Kendini istenmeyen araya giren bir gelin durumuna düşebilirdi. Oysa bu aşkı doyasıya yaşamak kimse tarafından dışlanmamak istiyordu. Hemde evlenmek için çok erken deyilmiydi ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CENNET VADİSİ
ActionCENNET VADİSİ ROMAN ( Yazan Metin Yiğit) Esra Üniversite mezunu sanatçı adayı genç ve güzel bir kız. Nihat Ordu mensubu görevini kötüye kullanan sinsi bir istihbaratçı Ömer Babasının söz verdiği bir evliliğe zorlanan genç bir delikanlı Bu hikaye...