33.KISIM
Kısa bir mektuba bol sitemler sığdırmıştı.
Ömer doğrusu beni hayal kırıklığına uğrattın. Hani bir birimizi arayayacaktık. İki ay geçti ne aradın ne sordun. Seni ne kadar özlediğimi anlatamam. İnanırmısın hep seni düşünüyorum gecem gündüzüm hep seninle dolu. Lütfen beni ara görüşelim. Sana verdiğim bu telefon numarasından beni arayabilirsin seni çok seviyorum. Mektubu okuyunca uzun uzun düşündüm. Okulumun bitmesine bir yıl daha vardı. Henüz askerliğimide yapmamıştım.
En önemli mesele arkadaşımın kız kardeşiydi. Kız kardeşimi ayartmaya utanmadınmı ? dese ne yapardım. Gerçekten çok güzel etkileyici bir kızdı. Ama kendi ağzıyla söylemişti, Ev işlerinden hiç anlamam zaten sevmiyorum yemek pişirmek ev süpürmek akşama kadar evde oturmak bana göre değil demişti. Bu sözleri yüzünden duygularıma hakim olup onu düşünmemeye unutmaya çalışıp arayıp sormamıştım. Onun bu düşünceleriyle geleceğimiz olamazdı. Sadece güzel diye insan sevilemez di. Oğuz ailesinin yanına dönünce onu arayıp görüşmek istediğimizi söyledim. Çok sevinmişti. Sultan beylide bir parkta buluştuk. Neşeli cıvıl cıvıldı. Sözümü hiç kesmeden beni dinlemesini rica ettim.
- Bak Semra ! Henüz yaşımız genç sen liseyi yeni bitirdin benimde okulum ve askerliğim var. Çok farklı kültürlerden aile ortamlarından geliyoruz. Diyelim ki evleneceğim eşimin senin gibi güzel hoş bir kız olmasını isterdim ama bundan daha önemli olanı ev işlerini seven akşam olduğunda yolumu bekleyen olursa çocuklarımıza inançlarımız doğrultusunda analık yapıp, onları en güzel şekilde yetiştirecek namazında niyazında kısaca bizim aile yapımıza örf adetlerimize uyacak bir insanla hayatımı birleştirmeyi isterim. Bu dediklerimin haricinde birini gelin olarak aileme kabul ettiremem bu mümkün değil. Sen böyle biri olamayacağını zaten söylemiştin. O halde birbirimizle boşu boşuna zaman kaybetmeyelim ha ne dersin ?
Gözleri dolmuş ağlamaklı olmuştu.
- Ama ben seni seviyorum diyebildi.
- Bende seni sevebilirdim ama bu sevgiye çıkan yolları sen kendin kapattın. Benim değişmem mümkün değil, Ama sen değişebilirim dersen seni sevmeye de evlenmeye de hazırım.
- Sanırım sen haklısın ben ev kadını olmayı asla düşünmüyorum okuyup iyi bir meslek sahibi olup kendi ayaklarımın üstünde durmayı hedefliyorum.
- Sonuçta her kadın anne olup evinin işlerini yapmaya mahkumdur. Sen aile ortamını değil çalışma ortamını tercih ediyorsun : Peki hiç düşündün mü ? Çalışırken erkeklerle aynı ortamı paylaşıp onların sana kur yapıp bir şekilde senden arzularına karşılık beklemelerini, seni elde ede bilmek için imkanları zorlamalarını, sana iltifatlar yağdırıp, gönlünden murat almaya çalışacaklarını, seni çirkin hayallerine katıp arzulamalarına dayanabilecek misin ? Günümüzde bir çok bayan bu zorluklar altında çalışıyor bundan haberin varmı ?
- Söylediklerin bir teoriden ibaret bütün erkekler senin dediğin gibi olacak diye bir kural yok. Seni sevdim ve hep seveceğim ama sevdiğimde olsa kimsenin kölesi olamam hoşca kal. Yanımdan kalkıp gitti. Bir dahada görüşemedik.
- Çok dramatik bitmiş , umarım pişman olmamıştır.
- Esra uykun gelmedimi ? Artık uyusak iyi olur. Yarın yeni bir gün yeni bir başlangıç bizi bekliyor.
- İnsan ömrü ne tuhaf değilmi ? Neler arzuluyor, fakat sonuçta sahip olduğuyla yetinmek zorunda kalıyor. Daha düne kadar bende Semra gibi düşünüyordum. Semra idealleri için senden vaz geçti ama seni kaybetti. Ben hepsinden vaz geçtim, sonuçta seni kazandım. Sonuçta ben mutluyum ama onu bilemem.
- Allah bilir ama sanırım asıl kazanan ben oldum.
Sabah Ömer bilgisayar dan gazete haberlerine girdi. Haberler müthişti. Basında tam bir çete savaşı başlamıştı. Bir birlerini çetelerle iş birliği yapmakla suçlayan köşe yazarları çetenin asker emniyet bağlantıları, Bazı ünlü manken ve sanatçılara yaptıkları şantaj kasetleri ve daha sayfalar dolusu haberler. Yakalanan çete mensubu kişilerin sayısının iki yüzü aştığı operasyonların devam ettiği haberlerini okudu.
İslami görüşte olan bir gazetenin manşeti dikkat çekiciydi. Varlığı bilinen çetelerle hangi basın kuruluşları iş birliği içindeydi. Bunlar neden açıklanmıyordu. Bir başka gazete Çetenin ele geçmesini sağlayan belgeleri basına ve emniyete kim vermişti.
Bazı basın kuruluşlarının ihbar niteliğindeki kendilerine gönderilen belgeleri kasten yayınlamadıkları ortaya çıkmıştı.. Emniyet yetkilileri bu kuruluşlarla ilgili olarak soruşturma açacaklarını bildirmişlerdi.
Ortalık toz dumandı. Esra kahvaltı için kendisine seslenince bilgisayarı kapattı. İkisinin de cep telefonlarına Necati başçavuş'tan mesaj gönderilmişti. Yemekten sonra Ömer kayın pederini aradı.
- Baba hayırdır bizi aramışsın ?
- Çocuklar artık gizlenmenize gerek yok , çetenin lideri hariç hepsini yakalamışlar. Hemen İstanbul' a gelin bunu hep beraber kutlayalım.
DEVAM EDECEK
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CENNET VADİSİ
AksiCENNET VADİSİ ROMAN ( Yazan Metin Yiğit) Esra Üniversite mezunu sanatçı adayı genç ve güzel bir kız. Nihat Ordu mensubu görevini kötüye kullanan sinsi bir istihbaratçı Ömer Babasının söz verdiği bir evliliğe zorlanan genç bir delikanlı Bu hikaye...